×
×

صحبت‌های مسئولین موسیقی ایرانیان با مخاطبین و اهالی موسیقی

  • کد نوشته: 13074
  • شادروان موسوي
  • جمعه, ۷ام مرداد ۱۳۹۰
  • ۲۴ دیدگاه
  • با جلسات متعددی که مدیران موسیقی ایرانیان در این باب گذاشته‌اند مدت‌هاست که تصمیم گرفته‌اند تا زمانی که تهیه‌کنندگان، هنرمندان و مخاطبان حرفه‌ای نشوند و تا زمانی که توانایی هضم کوچکترین انتقاد را نداشته باشند، از ارائه‌ی گزارش هر گونه کنسرتی صرف‌نظر کنند

  • موسیقی ایرانیان: اگر جزو مخاطبین پیگیر سایت موسیقی ایرانیان باشید قبول دارید که این سایت خصوصا در سال ۸۹ گزارش متنی و تصویری از اکثر کنسرت‌های مهم پاپ، کلاسیک و سنتی کشور خدمت بازدیدکنندگان عزیز ارائه می‌داد که اخیرا تصمیم گرفته‌ایم به دلایلی که در زیر خواهید خواند از این کار صرف‌نظر کنیم و انرژی دستندرکاران این سایت را در دیگر حوزه‌های رسانه‌ای- موسیقایی کشور به کار بریم.

    خودتان را بگذارید جای ما!

    با دردسرهای غیرقابل تصور با هنرمند یا کنسرت‌گزار هماهنگ می‌کنیم تا خبرنگار و عکاس مجموعه برای گرفتن گزارش به کنسرت مورد نظر اعزام شوند. می‌دانید که این مجموعه دارای هیچ پشتیبانی مالی نیست و در اکثر مواقع نمی‌تواند دستمزدی برای خبرنگاران و عکاسان خویش تقدیم نماید.

    وقتی گزارشی از یک کنسرت کار می‌شود کافیست کوچک‌ترین انتقادی از موزیسین یا خواننده شود، آن‌زمانست که سیل هواداران اکثرا جوان آن خواننده به سوی سایت جاری می‌شود و انواع و اقسام توهین، لفظ رکیک، تهمت و (در موارد کمتر) انتقاد به سوی مجموعه و خبرنگار مربوطه در قالب ایمیل و کامنت داده می‌شود.

    خب وقتی ما گزارشی از اجرای ضعیف خواننده کار می‌کنیم نمی‌توانیم از فالش‌خوانی‌اش نگوییم، نمی‌توانیم از ضعف‌هایش نگوییم‌، نمی‌توانیم از بی‌احترامی‌اش نسبت به مخاطب سخن نرانیم، نمی‌توانیم بی‌هیچ درآمد فقط عکس و گزارش مثبت از اجرای هنرمند مورد نظر کار کنیم و بحث نقد و گفتن واقعیت‌های تلخ در مورد سطح کیفی اجرا را ببندیم.

    زمانی که خبرنگار و عکاس مجموعه در کنسرتی حضور دارند، کنسرت‌گزار در اکثر مواقع ناراضی است از این حضور! و گاها بدترین و زننده‌ترین برخوردها با فرستاده‌های سایت انجام می‌دهد. این اتفاق باعث نارضایتی و دلگیری خبرنگار و عکاس مربوطه می‌شود، خصوصا که این عزیزان درآمدی هم که از این کار ندارند و فقط برای اعتلای هنر و موسیقی کشور قبول کرده‌اند چنین خدمتی را بدون هیچ گونه چشم‌داشتی انجام دهند، آیا در این شرایط برخورد یک کنسرت‌گزار یا تهیه کننده با یک خبرنگار و عکاس باید محترمانه باشد یا خیر؟!

    به هر حال به دلایلی که گفتیم خبرنگار، عکاس و تهیه‌کننده بطور غیر مستقیم از گزارش کار کردن ناراضی هستند. هواداران و هنرمندان هم در صورت کوچکترین انتقاد از مجموعه و نویسندگان مربوطه ناراضی و دلگیر می‌شوند.

    خب می‌بینیم که تهیه‌ی یک گزارش باعث ناراحتی و دلگیری همه‌ی عنصرهای موسیقایی یک جامعه یعنی هنرمند، مخاطب، کنسرت‌گزار، خبرنگار و … می‌شود. خب دیگر تهیه‌ی گزارش از کنسرت‌های بعدی چه معنی می‌دهد، وقتی همه از این کار ناراضی هستند، وقتی هیچ کس از این تلاش مسئولین موسیقی ایرانیان راضی و خشنود نیست چه دلیلی دارد که این حرکت ادامه داشته باشد؟ برای چه دیگر انرژی‌مان را صرف این کار کنیم؟

    با جلسات متعددی که مدیران موسیقی ایرانیان در این باب گذاشته‌اند مدت‌هاست که تصمیم گرفته‌اند تا زمانی که تهیه‌کنندگان، هنرمندان و مخاطبان حرفه‌ای نشوند و تا زمانی که توانایی هضم کوچکترین انتقاد را نداشته باشند، از ارائه‌ی گزارش هر گونه کنسرتی صرف‌نظر کنند و به حوزه‌های دیگر مثل خبر، نقد، تحلیل و معرفی هنرمندان روی آورند.

    شاید اگر مراحل طولانی، سخت و پیچیده‌ی تهیه‌ی یک گزارش خدمت شما بیان شود شما هم قانع شوید که بهترست عطای این کار به لقایش بخشیده شود و انرژی اعضای مجموعه در دیگر حوزه‌ها صرف شود.

    به هر صورت، تصمیم فعلی این است که از ارائه‌ی هر گونه گزارش و نقد از کنسرت‌ها خدمت بازدیدکنندگان عزیز صرف‌نظر کنیم، دوستداران موسیقی فالحال در کنسرت‌ها شرکت می‌کنند و هر کس مطابق سلیقه‌اش با ایرادهای فنی یک کنسرت کنار می‌آید بنابراین دلیلی بر مته به خشخال گذاشتن ما وجود ندارد، مخاطب و هنرمند از کنسرت‌شان با داشتن تمام مولفه‌های ضعیف راضی هستند، دیگر چه دلیلی دارد ما ناراضی باشیم و کاسه‌ی داغ‌تر از آش شویم؟!

    مجموعه موسیقی ایرانیان همیشه سعی می‌کند به مثبت‌ترین حرکت‌های رسانه‌ای روی آورد و انرژی‌اش را صرف کارهای مفید برای موسیقی کشور بکند، در حال حاضر تشخیص داده می‌شود که تهیه‌ی یک گزارش منفعت زیادی برای موسیقی کشور محسوب نمی‌شود به همین دلیل به وقایع و پدیده‌های مهمتر رسانه‌ای-تحلیلی بهترست پرداخته شود.

    با این وجود به همه‌ی مخاطبین عزیز قول می‌دهیم در صورتی که کنسرت موسیقی استثنایی، بسیار مهم و سرنوشت‌سازی در کشور برگزار شود باز هم از آن کنسرت گزارش و عکس تهیه خواهیم کرد اما فعلا از ارائه‌ی گزارش کنسرت‌های معمول معذوریم تا زمانی که شرایط حاصل شود!

    اضافه شدن قسمت‌های جدید به سایت

    نکته‌ای هم که بهترست به آن پرداخته شود این است که بسیاری از بازدیدکنندگان عزیز گلایه داشتند که چرا از انتشار آلبوم‌ها و برگزاری کنسرت‌ها کمتر خبر کار می‌کنیم که خدمت همه‌ی مخاطبین باید عرض کنیم که تا آنجا که انرژی ما و حس کنج‌کاوی رسانه‌ای ما اجازه می‌دهد لیست تمامی آلبوم های منتشر شده‌ی جدید را در قسمت بالای سایت و لیست تمام کنسرت‌های پیش‌رو را در سمت چپ سایت در باکس‌های مخصوص قرار داده‌ایم و روزانه این قسمت‌ها به روز می‌شوند.

    بنابر این با بودن این دو باکس یعنی قسمت «برنامه کنسرت‌های جاری» و «تازه‌ترین آلبوم‌های منتشر شده» لزومی برای گذاشتن خبر از یک آلبوم و یا کنسرت نیست و مخاطبین عزیز می‌توانند با بررسی این قسمت‌ها از آلبوم‌ها و کنسرت‌های جدید باخبر شوند.

    همچنین لازم به ذکرست که به تازگی قسمتی هم در پایین سایت طراحی شده با عنوان «تازه‌های نشر کتاب» که بد نیست دوستداران موسیقی این قسمت را هم بررسی کنند.

    به دلیل خواست کاربران گرامی قسمتی هم در بالای سایت سمت چپ بوجود آمده که اخبار پربیننده و بحث‌برانگیز در آن قسمت قرار می‌گیرد.

    ناگفته نماند دوستداران موسیقی می‌توانند با وارد کردن ایمیل خود در قسمت «عضویت در خبرنامه موسیقی ایرانیان» در بالای سایت سمت چپ جدیدترین مطالب سایت را در ایمیل خود مشاهده نمایند.

    توضیحاتی در مورد مجله موسیقی ایرانیان

    برای نکته‌ی آخر هم بهترست کمی در مورد مجله موسیقی ایرانیان صحبت کنیم، متاسفانه جدیدا با خبر شده‌ایم که برای انتشار مجله‌ی اینترنی در قالب پی‌دی اف هم باید مجوزی جدا بگیریم و مراحل سخت گرفتن مجوز را طی کنیم، به همین دلیل و البته نداشتن اسپانسر و حمایت مالی فعلا مجله‌ی موسیقی ایرانیان در شماره‌ی نه خود ایست کرده، و شرایط انتشار شماره‌ی ده موجود نمی‌باشد، از همین رو عمیقا با شرمساری و حزن زیاد از کاربران پوزش می‌خواهیم و قول می‌دهیم تلاش کنیم تا به به زودی مشکلات مرتفع شود و شرایط انتشار شماره‌ی ده هویدا شود.

    همچنین از شما هم تشکر می‌کنیم که رکورد بازدید مجله را شکستید که نزدیک ۳۵ هزارنفر از شماره‌ی نه مجله دیدن کردند. (البته این آمار بازدید صرفا از سرور مجله بوده است که پیش‌بینی می‌کنیم بازدید مجله در سایت‌های دیگر موسیقی کشور به ۷۰ هزار بازدید هم برسد)

    دلخوری مسئولین موسیقی ایرانیان از کاربران عزیز

    در پایان باید دلخوری که از بازدیدکنندگان سایت داریم خدمتتان عرض کنیم که امیدواریم با جان و دل در مورد این قضیه فکر کنید که چرا مطالب حاشیه‌ای و غیر مفید برای موسیقی کشور تا به این حد مورد استقبال شما قرار می‌گیرد اما مطالب تحلیلی و ریشه‌ای در باب موسیقی کشور که برای این هنر نقش حیاتی دارد با کم‌توجهی کاربران مواجه می‌شود؟ خواهش می‌کنیم اگر خواستار رشد و پیشرفت موسیقی کشور و همچنین افزایش انرژی ما هستید بیش از پیش به مطالب تحلیلی توجه کنید و با صرفِ زمانِ لازم چنین مطالبی را مطالعه کنید و بر رویش فکر و بررسی انجام دهید، مطمئنا موسیقی ما رشد نخواهد مگر اینکه شما مردم بخواهید و لاغیر!

    به شما اطمینان می‌دهیم که اگر روزی به این نتیجه برسیم که مطالب تحلیلی سایت تاثیری هر چند اندک در موسیقی کشور نخواهد گذاشت و کاربران نسبت به اینگونه مطالب بی‌توجه هستند، سایت موسیقی ایرانیان از ادامه‌ی فعالیت ناتوان خواهد شد و در نیمه‌ی کار جا خواهد ماند.

    به عنوان آخرین بند این نوشته هم به شما نوید شروع به کار قسمت های جدید، جذاب، مفیدی در سایت می‌دهیم که در حال حاضر مسئولین موسیقی ایرانیان در حال ساخت زیرساخت‌های این قسمت‌ها می‌باشند که امیدواریم هر چه زودتر تلاش همکاران به بار نشیند و رضایت شما را از این رسانه فراهم سازد.

    البته کار بر روی این زیرساخت‌ها کندیِ نسبی را برای روند سایت باعث شده است که امیدواریم این سرعت کم را بر ما ببخشید و بدانید که نداشتن پشتیبانیِ مالیِ هر مجموعه باعث نابودی آن مجموعه خواهد شد که اگر این پشتیبانی در مجموعه موجود نمی باشد و هنوز این سایت روی پاست صرفا بخاطر دغدغه‌های هنری و فرهنگی مدیرانش است.

    که امیدواریم این دغدغه‌ها نمیرند که در صورت مرگشان موسیقی ایرانیان هم خواهد مرد!

    محتاج یاریِ فکری و معنوی‌تان هستیم و خواهیم ماند!

    تشکر بخاطر همه‌ی محبت‌هایتان

    حق‌یار

    https://musiceiranian.ir/?p=13074
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *