×
×

از بهاری تا کسائی در یک اثر موسیقایی!

  • کد نوشته: 123799
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۴ام آبان ۱۳۹۵
  • ۰
  • آلبوم بی کلام «کمانچه نوازی»، اثری از «سعید فرج پوری» و «کامبیز گنجه ای»، از سوی مؤسسه ی فرهنگی هنری «ماهور» منتشر و همزمان با آن، در سایت «بیپ تونز» قابل خریداری شد.
    +کاورها و جزئیات کامل آلبوم موسیقی «کمانچه نوازی» را در ادامه ببینید

    از بهاری تا کسائی در یک اثر موسیقایی!
  • سعید فرج‌پوری

    سعید فرج‌پوری

    آلبوم بی کلام «کمانچه نوازی»، اثری از «سعید فرج پوری» و «کامبیز گنجه ای»، از سوی مؤسسه ی فرهنگی هنری «ماهور» منتشر و همزمان با آن، در سایت «بیپ تونز» قابل خریداری شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، سعید فرج‌پوری آلبوم «کمانچه نوازی» را با بهره‌گیری از آثار بزرگان موسیقی ایران همچون غلامحسین درویش (درویش خان)، علی اصغر بهاری، رکن الدین مختاری، سعید فرج پوری، حسن کسائی منتشر کرده است.

    این آلبوم که در چهارگاه و بیات ترک روایت می‌شود دارای قطعاتی چون «پیش درآمد قدیمی به یاد استاد بهاری»، «درآمد»، «ضربی زابل»، «آواز زابل»، «چهارمضراب (بهره گرفته از ردیف)»، «حدی و پهلوی»، «رنگ مخالف سه گاه»، «ضربی مخالف»، «مثنوی مخالف»، «چهارمضراب»، «ضربی بیات ترک»، «درآمد و کرشمه»، «ضربی و چهارمضراب»، «مقدمه ی شوشتری»، «آواز شوشتری»، «رنگ» است.

    سعید فرجپوری، آهنگساز و نوازنده کمانچه اهل سنندج است. از جمله فعالیت‌های فرجپوری می‌توان به تدریس در کانون چاووش، مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، دانشگاه هنر، نوازندگی در گروه‌های شیدا، عارف، آوا، دستان و شرکت در ضبط آثار بیشماری از آهنگسازان معاصر و اجرای کنسرت در مراکز فرهنگی و فستیوالی در اروپا، آمریکا، کانادا، آسیا به همراه گروه های مختلف موسیقی ایرانی، اشاره کرد.

    فرج پوری آثاری را هم به صورت سی دی ‌آلبوم موسیقی انتشار داد که از جمله‌آنها می‌توان در بخش تکنوازی به آثاری چون تکنوازی کمانچه ۱ در دستگاه سه گاه، تکنوازی کمانچه ۲ در دستگاه همایون، کمانچه نوازی بر اساس نغمه های کردی،اشاره کرد.

    آلبوم «کمانچه نوازی»، اکنون در بازار موسیقی و مراجع معتبر فروش، قابل تهیه است و علاقمندان جهت خرید آنلاین آن نیز می توانند از طریق سایت «بیپ تونز beeptunes.com» اقدام نمایند.

    +دموی قطعات آلبوم «کمانچه نوازی» را آنلاین بشنوید و در صورت تمایل پس از خرید دیجیتال، قانونی دانلود کنید (بیپ تونز)

    در ادامه می توانید کاورهای آلبوم «کمانچه نوازی» را مشاهده نمایید (برای بزرگنمایی تصاویر، بروی هر یک از عکسها کلیک کنید):

    https://musiceiranian.ir/?p=123799
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *