×
×

«می‌رسد باران» در پاییز

  • کد نوشته: 122973
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۷ام مهر ۱۳۹۵
  • ۰
  • نوازنده و آهنگساز مطرح موسیقی ایرانی از انتشار آلبوم «می رسد باران» به خوانندگی حسین علیشاپور در آبان ماه امسال خبر داد. سیامک جهانگیری نوازنده نی و آهنگساز موسیقی ایرانی با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: چندی پیش دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار آلبوم […]

    «می‌رسد باران» در پاییز
  • ۲۲۳۲۶۶۱نوازنده و آهنگساز مطرح موسیقی ایرانی از انتشار آلبوم «می رسد باران» به خوانندگی حسین علیشاپور در آبان ماه امسال خبر داد.

    سیامک جهانگیری نوازنده نی و آهنگساز موسیقی ایرانی با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: چندی پیش دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار آلبوم «نی و بندیر» را صادر کرد که با توجه به تراکم بالایی که در حوزه انتشار آثارم وجود دارد، ترجیح می دهم آن را در وقت دیگری که احتمالا زمستان است منتشر کنم. اما چند کار دیگر هم هست که طبق برنامه ریزی های انجام گرفته یکی از آنها در پاییز امسال منتشر خواهد شد.

    وی ادامه داد: «می رسد بهار» عنوان تازه ترین اثر موسیقایی است که به آهنگسازی بنده و خوانندگی حسین علیشاپور آبان ماه امسال در بازار موسیقی منتشر خواهد شد. این کار که محتوای آن برگرفته از اشعار نیما یوشیج است با همراهی و ترکیب بندی سازی نی، سه تار، عود و تمبک اجرا شده و خودم اعتقاد دارم با توجه به فضایی که برای آهنگسازی در نظر گرفته ام اثر متفاوتی نسبت به سایر کارهایی است که تاکنون در عرصه موسیقی انجام داده‌ام. این کار از رنگ آمیزی‌ای برخوردار است که با توجه به طراحی سازی و آوازی آن فرم متفاوت و کمتر تجربه شده ای را به مخاطب نشان می‌دهد. البته ما در این کار آنچنان به ماهیت تصنیف توجه نکرده ایم و فقط در یک قطعه به فرم تصنیف نزدیک شدیم که در این قطعه نیز ترکیب بندی سازی و آوازی مورد توجه بوده است.

    این نوازنده در پایان درباره اجرای زنده این آلبوم نیز توضیح داد: بعید می دانم که بتوانیم از این آلبوم اجرای زنده ای داشته باشیم زیرا من در این اثر از موسیقی خاص و نوعی نوازندگی نی استفاده کردم که بعید می دانم بتوانیم آن را در کنسرت به مخاطب نشان دهیم.

    سیامک جهانگیری فراگیری ساز ایرانی را نزد عبدالنقی افشارنیا آغاز کرد. او در سال ۷۱ همزمان با ورود به دانشکده هنرهای زیبا و تحصیل در رشته موسیقی از محضر استادانی چون مجید کیانی و داریوش طلایی بهره مند شد و از تجربیات محمد علی کیانی نژاد در حوزه نی نوازی استفاده کرد. این نوازنده مطرح نی تاکنون در آلبوم ها و کنسرت های متعدد هنرمندان صاحب نام موسیقی ایرانی به عنوان نوازنده حضور داشته است.

    https://musiceiranian.ir/?p=122973
       
    برچسب ها سیامک جهانگیری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *