×
×

مجید کیانی خبر داد:

  • کد نوشته: 101675
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۸ام اسفند ۱۳۹۴
  • ۰
  • مجید کیانی در جدیدترین فعالیت هنری اش مشغول آماده سازی آلبوم های سه کنسرت پژوهشی است که به صورت تصویری منتشر خواهد شد. مجید کیانی، ضمن اعلام این خبر گفت: از سلسله کنسرت های پژوهشی که تا کنون برگزار کرده ام ۱۵ آلبوم منتشر شده و قرار است به زودی سه آلبوم دیگر نیز در […]

    مجید کیانی خبر داد:
  • aaba8abff150eb44c93ba598fbadabf3مجید کیانی در جدیدترین فعالیت هنری اش مشغول آماده سازی آلبوم های سه کنسرت پژوهشی است که به صورت تصویری منتشر خواهد شد.

    مجید کیانی، ضمن اعلام این خبر گفت: از سلسله کنسرت های پژوهشی که تا کنون برگزار کرده ام ۱۵ آلبوم منتشر شده و قرار است به زودی سه آلبوم دیگر نیز در همین راستا منتشر شود.

    این نوازنده سنتور و پژوهشگر موسیقی دستگاهی ایران در ادامه افزود: این سه آلبوم جدید که در حال آماده سازی آنها هستیم شامل«به یاد حبیب سماعی»، «موسیقی و خوشنویسی» و «نگرشی بر موسیقی عامه پسند» است که این آثار به صورت لوح فشرده تصویری و همراه با کتابچه ای که در آن توضیحاتی داده شده در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

    وی که پیش از این به عنوان«چهره ماندگار موسیقی» معرفی شده عنوان کرد: در ۱۵ آلبومی که در این زمینه تا کنون منتشر کرده ام موضوعاتی چون«نگرشی بر غو در موسیقی ایران با عنوان نوا»، «هفت مثنوی»، «چهار عنصر طبیعت در موسیقی»، «خیام و موسیقی»، «بررسی سه شیوه هنر تکتوازی»، «طبیعت در هنر موسیقی» و «بررسی وزن در موسیقی ایران» به اجرا در آمده است.

    مجید کیانی پژوهشگر، ردیفدان و نوازنده سنتور در سومین دوره مراسم چهره های ماندگار به عنوان چهره ماندگار موسیقی معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت. این موسیقیدان دو سال قبل نیز موفق به دریافت نشان فرهنگ و هنر ایران شد.

    کیانی متولد اول مهر ۱۳۲۰ در تهران است؛ او ردیف سنتور ابوالحسن صبا و قطعات علینقی وزیری و روح‌ا… خالقی را به مدت چهارسال در هنرستان آزاد موسیقی ملی فراگرفت. سپس در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران قسمتی از ردیف میرزاعبدا…را نزد داریوش صفوت و نورعلی خان برومند آموخت و برای مدت چهار سال دیگر نزد برومند بقیه ردیف میرزاعبدا… و همچنین شیوه سنتورنوازی حبیب سماعی را فراگرفت.

    وی پس از آن مدت ۲ سال نزد عبدا… دوامی برای آموختن ردیف آوازی و همچنین چگونگی اجرای موسیقی ایرانی تحصیل کرد و سپس به مدت ۳ سال در دانشگاه سوربن پاریس در رشته اتنوموزیکولوژی تحصیل کرد. مدیریت گروه موسیقی دانشکده هنرهای زیبا در سال های ۱۳۷۳ الی ۱۳۷۹، تدریس درس ردیف موسیقی ایران در دانشگاه تهران به مدت ۲۳ سال، مدیریت مرکز حفظ و پژوهش موسیقی ایران، رئیس گروه موسیقی فرهنگستان هنر و عضویت در شورای عالی یونسکو در ایران بخشی از فعالیت های کیانی محسوب می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=101675
       
    برچسب ها مجید کیانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *