×
×

«سینا جهان آبادی» در گفت‌و‌گو با «موسیقی ایرانیان»:

  • کد نوشته: 100820
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۳۰ام بهمن ۱۳۹۴
  • ۴ دیدگاه
  • کنسرت «هوای گریه» همایون شجریان به آهنگسازی استاد «محمدجواد ضرابیان» و به سرپرستی «سینا جهان آبادی» به صورت تور در سراسر ایران در حال برگزاری است.
    جهان آبادی:
    در این پروژه ممکن است ما در نیمه دوم اسفند هم به روی صحنه برویم که البته آن بخش از اجرا در حال برنامه ریزی است. بقیه اجرا‌ها در تابستان برگزار خواهد شد

    «سینا جهان آبادی» در گفت‌و‌گو با «موسیقی ایرانیان»:
  • کنسرت همایون شجریان در قوچان

    کنسرت همایون شجریان در قوچان

    کنسرت «هوای گریه» همایون شجریان به آهنگسازی استاد «محمدجواد ضرابیان» و به سرپرستی «سینا جهان آبادی» به صورت تور در سراسر ایران در حال برگزاری است.

    جهان آبادی با اعلام این خبر به خبرنگار سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» گفت: «حال حاضر ما ۶ سانس در بجنورد اجرا داشته¬ایم و در قوچان ۳ سانس و اردبیل ۲ سانس و اراک ۲ سانس هم به روی صحنه رفتیم. در تاریخ ۲۸ هم در بهبهان ۲ سانس به روی صحنه رفتیم و ۲۹ و ۳۰ بهمن هم در اهوازدر استادیوم ورزشی به روی صحنه رفتیم.»

    او افزود: «در این پروژه ممکن است ما در نیمه دوم اسفند هم به روی صحنه برویم که البته آن بخش از اجرا در حال برنامه ریزی است. بقیه اجرا‌ها در تابستان برگزار خواهد شد.»

    جهان آبادی همچنین در مورد حضور در شهرستان‌ها و برگزاری کنسرت‌ها گفت: «این کار در دل مردم نشسته و آن‌ها خیلی در این پروژه ابراز احساسات می‌کردند. در شهرهایی که کمتر اجرا در آن‌ها اتفاق می‌افتد ظرف مدت کوتاهی سالن‌ها پر شدند.»

    او با اشاره به کمبود سالن در شهرستان‌ها و امکانات سخت افزاری گفت: «بیشتر این سالن‌ها برای موسیقی ساخته نشده‌اند اما با توجه به اینکه صدا بردار این اجرا آقای بیک و آقای صادقی بودند تا حدودی توانستیم از پتانسیل موجود استفاده کنیم تا مردم شنیدار خوب را داشته باشند. با این وجود استاندار و آکوسیتیک سالن‌ها رعایت نمی‌شود و کار چندان ساده‌ای نداریم.»

    جهان آبادی در پایان گفت: «در کنسرت‌هایی که داریم همایون شجریان آوازهای بداهه‌ای را متفاوت با شب‌های قبل می‌خواند و سازهای ایرانی هم در ساز و آواز‌ها نقش دارند. تار، کمانچه، نی و قانون که سازهای ایرانی این اجرا هستند هر شب در حوزه ساز و آواز با همایون شجریان همراهی می‌کنند. گاهی هم خود ما تک نوازی‌هایی داریم.»

    در کنسرت­هایی که داریم همایون شجریان آوازهای بداهه­ای را متفاوت با شب­های قبل می­خواند و سازهای ایرانی هم در ساز و آوازها نقش دارند. تار، کمانچه، نی و قانون که سازهای ایرانی این اجرا هستند هر شب در حوزه ساز و آواز با همایون شجریان همراهی می کنند. گاهی هم خود ما تک نوازی هایی داریم.

    گفتنی است در این اجرا مجموعه انتخاب شده،قطعاتی از آلبوم های با ستاره ها و نسیم وصل را شامل شد.

    قطعات تو کیستی (کلام فریدون مشیری و تنظیم محمدجوادضرابیان)، تصنبف خانه سودا( کلام مولانا و تنظبم محمد جواد ضرابیان)، تنصبف هوای گریه( کلام سیمین بهبهانی و تنظیم محمدجواد ضراببیان و سینا جهان آبادی)،تصنیف افسونگر( کلام فریدون مشیری تنظیم محمدجواد ضرابیان)، غریبانه (کلام سایه تنظیم محمدجواد ضراییان)، عشق از کجا( کلام مولانا تنظیم محمدجواد ضرابیان)، یا ستاره­ها( کلام حسین منزوی تنظیم سینا جهان آبادی) ، دفتر دل (کلام فریدون مشیری محمدجواد ضرابیان)و نسیم وصل( کلام رهی معیری تنظیم محمدجواد ضرابیان) در این کنسرت­ها اجرا می­شوند.

    نوازندگانی که در این پروژه حضور دارند سینا جهان آبادی، حسین رضایی نیا، پاشا هنجنی، پریچهر خواجه، میلاد محمدی، آیین مشکلاتیان، شهرام رکوعی، علی جعفری پویان، پریسا میرزاده، لعیا اعتمادی، نگار نوراد و آتنا اشتیاقی هستند و مدیریت برنامه این گروه را هم محمدحسین توتونچیان به عهده دارد.

     

     

    https://musiceiranian.ir/?p=100820
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *