×
×

ملیحه سعیدی:

  • کد نوشته: 99177
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۸ام بهمن ۱۳۹۴
  • ۰
  • ملیحه سعیدی که این روزها دو آلبوم موسیقی در دست انتشار دارد، مخاطبان موسیقی بانوان را عام دانست که بیشتر دنبال قطعات ریتمیک یا نوستالژیک هستند. سعیدی، نوازنده قانون گفت: موسیقی بانوان در سه دهه اخیر به دلیل محدودیتهایی که برایش اعمال شده در سطح بسیار نازلی قرار گرفته و شاید عمده ترین دلیل آن […]

    ملیحه سعیدی:
  • ملیحه سعیدی

    ملیحه سعیدی

    ملیحه سعیدی که این روزها دو آلبوم موسیقی در دست انتشار دارد، مخاطبان موسیقی بانوان را عام دانست که بیشتر دنبال قطعات ریتمیک یا نوستالژیک هستند.

    سعیدی، نوازنده قانون گفت: موسیقی بانوان در سه دهه اخیر به دلیل محدودیتهایی که برایش اعمال شده در سطح بسیار نازلی قرار گرفته و شاید عمده ترین دلیل آن نوع مخاطبانی باشد که در کنسرت این قشر حضور دارند.

    وی افزود: مخاطبان موسیقی بانوان اغلب عام هستند و به دنبال خاطره بازی و قطعات ریتمیک می گردند و از طرفی چون موسیقی بانوان جنبه عمومی پیدا نمی کند امکان نقد هم از آن گرفته می شود و نتیجه این اتفاقات به نازل شدن موسیقی بانوان می انجامد.

    سعیدی با اشاره به اینکه بانوان در عرصه نوازندگی به جاهای خوبی رسیده اند، گفت: به طور کلی ما یعنی نوازنده ها محدودیت اجرایی نداشتیم ولی خواننده های زن بسیار محدود بودند زیرا گفتند که صدای زن فقط باید توسط بانوان شنیده شود؛ به همین دلیل همخوان ها را پیشنهاد کردند که به نظر من اصلا درست نیست زیرا صدای زن با صدای یک مرد بسیار متفاوت است .

    این نوازنده قانوان که به تازگی قرار است ردیف ساز قانون را منتشر کند، گفت : بانوان بسیار علاقه‌مندند و می‌خواهند کار کنند؛ اما مسائل اجتماعی و شرایط خانوادگی مانع کار آنها می‌شود. به عنوان مثال آقایانی که نوازندگی را انتخاب می‌کنند، تمام حرفه و هدفشان این می‌شود، اما خانم‌ها به خاطر مسوولیت‌هایی که داخل خانه دارند، نمی‌توانند به اندازه آقایان وقت بگذارند مگر این که همسر، خانواده و اجتماعشان آنها را یاری کند تا بتوانند پیشرفت کنند.

    وی در ادامه صبحت خود گرایش اغلب مردم به موسیقی سطح پایین را مورد نکوهش قرار داد و خاطرنشان کرد: صدا و سیما در این شرایط بزرگترین ضربه را به موسیقی ملی وارد کرده است و به همین دلیل اغلب مردم دنبال موسیقی سخیف هستند.

    ملیحه سعیدی موسیقی سخیف را نوعی موسیقی دانست که هیچ دانشی به انسان اضافه نمی کند و فقط برای روزمرگی ساخته می شود.

    وی در ادامه درباره گرایش جوانان به ساز قانون گفت: جوانان علاقه زیادی دارند، اما برخی عوامل باعث دوری آنها می‌شود. مانند نبودن ساز و قیمت بالای آن.

    وی در پایان گفت: تمام کارهای قانون با دست انجام می‌شود، از این رو قانون‌های مطلوب بسیار گران هستند. به عنوان نمونه خیلی‌ها حاضرند پیانوی ۳ میلیون تومانی بخرند، در حالی که حاضر نیستند قانونی با همین قیمت بخرند که تمام امکانات اجرایی را داشته باشد و ترجیح می‌دهند به جای آن سازی ارزان بخرند.

    https://musiceiranian.ir/?p=99177
       
    برچسب ها ملیحه سعیدی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *