×
×

پس از همکاری در ساخت موسیقی متن فیلم تازه «اصغر فرهادی»

  • کد نوشته: 97528
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۸ام دی ۱۳۹۴
  • ۲ دیدگاه
  • hot-topic-logo«مصباح قمصری» موسیقی فیلم «بلوگا» به کارگردانی «مهدی جعفری» را می‌سازد و این در حالی است که او این روز‌ها مشغول نظارت بر ارکستر فیلم جدید «اصغر فرهادی» با نام فروشنده و با آهنگسازی «ستار اورکی» است. او برای آهنگسازی «بلوگا» – نوعی ماهی خاویاردار- فضایی جدید را تجربه می‌کند. در این فیلم پژمان بازغی نقش متفاوتی را ایفا کرده است. این فیلم حکایت صیادانی است که زندگی سخت و پرفراز و نشیبی دارند و شش ماه از سال را از صیادی منع شده‌اند.
    +دموی موسیقی فیلم «بولگا» را با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و دانلود کنید

    پس از همکاری در ساخت موسیقی متن فیلم تازه «اصغر فرهادی»
  • مصباح قمصری

    مصباح قمصری

    «مصباح قمصری» موسیقی فیلم «بلوگا» به کارگردانی «مهدی جعفری» را می‌سازد و این در حالی است که او این روز‌ها مشغول نظارت بر ارکستر فیلم جدید «اصغر فرهادی» با نام فروشنده و با آهنگسازی «ستار اورکی» است. او برای آهنگسازی «بلوگا» – نوعی ماهی خاویاردار- فضایی جدید را تجربه می‌کند. در این فیلم پژمان بازغی نقش متفاوتی را ایفا کرده است. این فیلم حکایت صیادانی است که زندگی سخت و پرفراز و نشیبی دارند و شش ماه از سال را از صیادی منع شده‌اند.

    مهدی جعفری، که فیلم‌هایی نظیر «اتوبوس شب»، «دهلیز»، «حبیب»، «خط ویژه» و «عصر یخبندان» را در کارنامه کاری خود دارد این بار نه به عنوان فیلمبردار بلکه تحت عنوان کارگردان پشت دوربین حضور دارد و تجربهٔ ساخت موسیقی نخستین کارگردانی خود را به «مصباح قمصری» داده است. این آهنگساز جوان دربارهٔ این تجربه می‌گوید: ‌«علاقه‌مند به فضاهایی هستم که در راستای طبیعت و حس درونی من باشند، در چنین فضاهایی بدون نیاز به فکر و تلاش زیاد صرفا در دل را باز می‌کنم و از سرریزش کمی در موسیقیم می‌چکانم. اصولا اهل زحمت و تلاش زیاد از حد نیستم. مخالفت عمیقی با سعدی در بیت «نابرده رنج گنج می‌سر نمی‌شود» دارم. ذات گنج سهل‌الوصول بودن آن است، در غیر این‌صورت دستمزد نام می‌گرفت و بله «مزد آن گرفت که کار کرد» و با مولانا موافقم که «سخت رنج مگو، جز سخن گنج مگو، ور از این بی‌خبری رنج مبر هیچ مگو. بلوگا چنین فضایی دارد.»

    «مصباح قمصری» – آهنگساز و نوازنده- با ارایهٔ متد تخصصی خود در ضبط و تولید موسیقی «موزیک پروداکشن» نیز چندین اثر جدید در دست تولید دارد.

    او سال گذشته با ارائهٔ متدی تخصصی درباب تولید موسیقی، تحولی نو در روند ضبط و انتشار بعضی آثار در موسیقی ایران داشت. این متد در واقع تخصصی کلیدی در موسیقی را ارائه می‌کرد که پیش از این شاید کمتر توجهی به آن از طرف هنرمندان اعمال شده بود. این تخصص «تولید موسیقی» یا «موزیک پروداکشن» نام دارد که توسط این متد در غرب تولیدکنندگانی بسیار جدی در زمینهٔ موسیقی تربیت شده‌اند.

    در ادامه می توانید دموی موسیقی فیلم «بولگا» را با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و دانلود کنید.

    +دانلود دموی موسیقی فیلم بولگا

    آنلاین بشنوید:

    https://musiceiranian.ir/?p=97528
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *