×
×

اولین همخوانی‌ام را سال ۸۰ با ناصر عبداللهی انجام دادم

  • کد نوشته: 96969
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۳ام دی ۱۳۹۴
  • ۳ دیدگاه
  • کنسرت «حمید حامی» شب گذشته در سالن میلاد نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد که تأخیر یک ساعته در آغاز برنامه، موجب گلایه حاضران در سالن شد. «پرستش» اولین قطعه‌ای بود که حامی خواند و درباره آن گفت: اجرای امشب را با «پرستش» شروع کردم، چون یک شعر توحیدی درباره خداست و افشین یدالهی آن را سروده […]

    اولین همخوانی‌ام را سال ۸۰ با ناصر عبداللهی انجام دادم
  • ۱۳۹۴۱۰۲۳۰۰۰۳۳۴_PhotoAکنسرت «حمید حامی» شب گذشته در سالن میلاد نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد که تأخیر یک ساعته در آغاز برنامه، موجب گلایه حاضران در سالن شد.

    «پرستش» اولین قطعه‌ای بود که حامی خواند و درباره آن گفت: اجرای امشب را با «پرستش» شروع کردم، چون یک شعر توحیدی درباره خداست و افشین یدالهی آن را سروده است.

    وی ادامه داد: نخستین اجرایم پس از چند سال دوری، هشتم دی‌ماه در تالار وحدت بود که از آن انرژی خوبی گرفتم و آماده این کار شدم. از محمدرضا خانزاده مدیر مؤسسه اکسیر نوین تشگر می‌کنم که ما را دور هم جمع کرد.

    حامی سپس قطعه «یاد من باش» را با تنظیم رضا تاجبخش خواند و درباره قطعه بعدی گفت: سال‌ها پیش در تاکسی بودم که تلفنم زنگ خورد. ناصر چشم‌آذر مرا به منزل خود دعوت کردم و از میدان ونک بلافاصله به خیابان شریعتی رفتم و قطعه «غزل» را همان شب ضبط کردیم.

    وی از مخاطبان خود تقاضا کرد به افتخار چشم‌آذر کف بزنند و افزود: ایشان یکی از مفاخر موسیقی ایران است و فکر کنم روح من هم به همکاری با ایشان افتخار می‌کند.

    حامی که حسابی با خاطره‌های قدیمی سر ذوق آمده بود، پس از اجرای ترانه غزل، درباره قطعه بعدی خود گفت: سال ۷۶ برادرزاده آقای شاه‌حاتمی (کارگردان سینما و تلویزیون) همخدمتی بودم، او مرا برای همکاری با یک فیلم سینمایی پیشنهاد کرد و آنجا بود که با رضا تاجبخش (سرپرست گروه و نوازنده پیانو) آشنا شدم.

    این خواننده ۳۹ ساله ادامه داد: فریبرز لاچینی این آهنگساز بزرگ باعث شد من دومین قطعه مجازم را برای سریال «جوانی» بخوانم و از اینکه امشب در سالن حضور دارد بسیار خوشحالم.

    حامی قطعه «سفر» را با ترانه حمیدرضا صمدی و آهنگسازی بابک زرین اجرا و از کسرا خدیور به عنوان جوانترین نوازنده گروهش دعوت کرد روی سن بیاید تا قطعه «گل مینا» را بخواند.

    وی قبل از اجرای این قطعه گفت: نمی‌گویم این قطعه را برای چه کسی خوانده‌ام. حامی این قطعه را به صورت نشسته و با چشمانی اشکبار اجرا کردو پس از آن گفت: «برادرم و همسرش امشب در سالن هستند اما مادرم ایران نیست» و بدین ترتیب مشخص شد او «گل مینا»‌ را در حال و هوای دلتنگی برای مادر خود اجرا کرده است.

    حامی در ادامه معرفی مهمانان حاضر در سالن، با خنده گفت: از آنجایی که خواننده‌ها خیلی با هم خوب نیستند اما من چند دوست خوب دارم که یکی از آن‌ها نیما مسیحا است که صدای فوق‌العاده‌ای دارد. او سپس از سن پایین آمد و مسیحا را در آغوش گرفت.

    بابک جهانبخش یکی دیگر از دوستان خواننده حامی بود که مورد تشویق حضار قرار گرفت. حامی پس از آن اظهار داشت: برای من موزیک دوستانم مهم نیست، قلبشان مهمتر است و خوشحالم دوستان خواننده خوش‌قلبی دارم. اولین همخوانی‌ام را سال ۸۰ با ناصر عبداللهی انجام دادم و بعدتر هم با امیر تاجیک و حمید خندان همصدا شدم که حمید امشب در سالن حضور دارد.

    حامی ادامه داد: هنگامی که سمفونی ایثار را با مجید انتظامی کار می‌کردم، پنج شب اجرا در تالار وحدت بود و خیلی استرس داشتم اما یک استاد آواز به من خیلی کمک کرد؛ او ۱۰ روز پیش مادرش را از دست داد ولی اکنون اینجاست؛ «محمدرضا صادقی» مهربان که قطعاً همکاری بعدی‌ام با اوست.

    حامی سپس قطعه «ماهی دلتنگ» را اجرا کرد و یادآور شد این قطعه توسط علی موثقی بازنویسی شده است. این خواننده پاپ آخرین قطعه از بخش نخست کنسرت خود را با همخوانی نوازنده ترومپت و پرکاشن گروه یعنی علیرضا میرآقا و رضا تاجبخش اجرا کرد که از حس و حال متفاوتی برخوردار بود و مورد استقبال شدید حاضران در سالن قرار گرفت.

    کریم قربانی، سوگل شیری، زهرا ساجدی (ویلونسل)، همون غفاری (درامز)، ناصر رحیمی (فلوت)، رضا لمعانی (گیتار اسپانیش)، آرین کشیشی (گیتار باس) و شایان ریاحی (پرکاشن)‌ نیز حامی را همراهی کردند. محمدرضا عقیلی رهبر ارکستر و رضا تاجبخش سرپرست گروه در اجرای شب گذشته بودند.

    https://musiceiranian.ir/?p=96969
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *