×
×

طی ۱۰ شب در تالار فردوسی

  • کد نوشته: 95974
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۱ام دی ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • اپرای عروسکی حافظ به کارگردانی، نویسندگی و طراحی صحنه بهروز غریب‌پور از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ دی ماه در تالار حافظ مجددا روی صحنه خواهد رفت و علاقه‌مندان طی ۱۰ شب در ساعت ۱۹ می‌توانند به تماشای این اپرا بنشینند.

    +در نسخه اولیه اپرای حافظ، علیرضا قربانی نقش حافظ را خوانده بود و در نسخه دوم آن به آهنگساز بهزاد عبدی، محمد معتمدی نقش حافظ را خوانده است

    طی ۱۰ شب در تالار فردوسی
  • ۳-۱۱-۱۳۹۱_IMAGE634944560092729194اپرای عروسکی حافظ از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ دی ماه در تالار حافظ مجددا روی صحنه خواهد رفت و علاقه‌مندان طی ۱۰ شب در ساعت ۱۹ می‌توانند به تماشای این اپرا بنشینند.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» و به نقل از روابط عمومی این برنامه، اپرای حافظ به کارگردانی، نویسندگی و طراحی صحنه بهروز غریب‌پور و اجرای گروه نمایشی آران برای اولین بار در تیر ماه ۱۳۹۱ به آهنگسازی امیر پورخلجی به اجرا در آمد ولی پس از چند اجرا، برنامه متوقف شد و بهروز غریب‌پور پیشنهاد ساخت موسیقی جدیدی برای آن را به بهزاد عبدی، آهنگساز دو اپرای قبلی‌اش (اپرای مولانا و اپرای عاشورا) داد. اپرای حافظ با موسیقی جدید در تاریخ ۲۶ دی ماه ۱۳۹۱ به روی صحنه رفت. موسیقی این اپرا در اکراین به رهبری ولادمیر سیرنکو ضبط شد و خوانندگان و نوازندگان در تهران بر روی موسیقی ضبط شده خواندند.

    در نسخه اولیه اپرای حافظ، علیرضا قربانی نقش حافظ را خوانده بود و در نسخه دوم آن به آهنگساز بهزاد عبدی، محمد معتمدی نقش حافظ را خوانده است.

    بهروز غریب‌پور نویسنده اپرای حافظ که پیش‌تر اعلام کرده بود به دلیل دوری از تکرار و بازشدن راهی جدید در اپرای ملی به سراغ آهنگسازی غیر از بهزاد عبدی می‌رود؛ پس از سفارش این اپرا به امیر پورخلجی و اجرای چندین شبه این اپرا با موسیقی او، از همکاری با این آهنگساز منصرف شد و باز با بهزاد عبدی همکاری کرد. در این همکاری بخشهای نمایشی به‌‌ همان شکل قبلی به اجرا گذاشته شد و عبدی روی این نمایش موسیقی جدیدی ساخت. پس از یک سال از لغو اچرای موسیقی پورخلجی، این آهنگساز فایل صوتی آهنگی که خود برای این موسیقی ساخته بود را روی اینترنت قرار داد که با اعتراض و شکایت بهروز غریب‌پور مواجه شد.

    اپرای عروسکی حافظ از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ دی ماه در تالار فردوسی مجددا روی صحنه خواهد رفت و علاقه‌مندان طی ۱۰ شب در ساعت ۱۹ می‌توانند به تماشای این اپرا بنشینند.

    https://musiceiranian.ir/?p=95974
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *