×
×

آرمین قیطاسی: در این چهار سال هیچ کاری نکردم، در استراحت مطلق بودم زیرا از موسیقی زده شده‌ام

  • کد نوشته: 95756
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۸ام دی ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • سرپرست ارکستر بادی «آرس‌نوا» از برگزاری یک شب لاتین خبر داد و درباره‌ی روند کنسرت‌های امروز پاپ اظهار نظر کرد. آرمین قیطاسی در سخنانی گفت:‌ ارکستر بادی «آرس‌نوا» ۱۵ و ۲۲ دی‌ماه در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت. این روزها ۳۶۵ روز تالار وحدت رزرو شده و از آنجا که ما یک سال و […]

    آرمین قیطاسی: در این چهار سال هیچ کاری نکردم، در استراحت مطلق بودم زیرا از موسیقی زده شده‌ام
  • ۱۲-۳سرپرست ارکستر بادی «آرس‌نوا» از برگزاری یک شب لاتین خبر داد و درباره‌ی روند کنسرت‌های امروز پاپ اظهار نظر کرد.

    آرمین قیطاسی در سخنانی گفت:‌ ارکستر بادی «آرس‌نوا» ۱۵ و ۲۲ دی‌ماه در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت. این روزها ۳۶۵ روز تالار وحدت رزرو شده و از آنجا که ما یک سال و نیم ممنوع‌الفعالیت بودیم، نتوانستیم تاریخ‌های پشت هم را رزرو کنیم.

    نوازنده‌ی ارکستر سمفونیک تهران اظهار کرد:‌ ممنوع‌الفعالیت بودن ارکستر آرس‌نوا به سوءتفاهمی برمی‌گردد که میان ما و دفتر موسیقی ایجاد شده بود که ما را برای اجرای چند قطعه در کنسرت قبلی‌مان ممنوع‌الفعالیت کرده بودند. این در حالی بود که آن قطعات مجوز داشتند و صرفا سوءتفاهمی پیش آمد که خدا را شکر حل شد.

    این نوازنده‌ی فلوت در بخش دیگری از سخنانش گفت: کنسرت پیش روی ما «شب لاتین» نام دارد که با اجرای یک رپرتوار موسیقی لاتین با مخاطبان‌مان دیدار خواهیم کرد. اجرای ۱۶ قطعه‌ی مطرح موسیقی لاتین به همراه قطعات بلوز و جز بخش دیگری از برنامه‌های ما خواهد بود.

    قیطاسی همچنین بیان کرد:‌ کنسرت پیش روی ما اجرایی بسیار خاص خواهد بود. نمی‌خواهم از کلمه‌ی اولین‌بار استفاده کنم، اما به هر حال یک «شب لاتین» متفاوت در تالار وحدت برگزار می‌شود و اتفاقا یک ترومپت‌نواز جَز ارمنی را هم به ارکستر دعوت کردیم. یک خواننده‌ی دو رگه ایرانی-پرتغالی هم با ما همکاری خواهد کرد.

    او گفت: بهنام ابطحی پس از چهار سال دوری دوباره به موسیقی بازگشته است و با بی‌مهری‌هایی که دیده بود، پس از مدت‌ها با ارکستر آرس‌نوا روی صحنه می‌آید.

    سرپرست ارکستر آرس‌نوا از حضور نوازندگان مطرح دیگری که در این کنسرت حضور خواهند داشت، خبر داد و توضیح داد: بهنام ابطحی درحالی در کنسرت جدید ما را همراهی خواهد کرد که خودش زمانی بنیان‌گذار موسیقی پاپ بوده و موسیقی‌های قابل توجهی را نگارش کرده است.

    قیطاسی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری مسترکلاس‌های ارکستر آرسنوا اشاره کرد و گفت: قرار بود مسترکلاس‌هایی را در شهرستان‌ها برگزار کنیم، اما از آنجا که حمایتی از دفتر موسیقی ندیدیم اجرای این برنامه لغو شد.

    او همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر روند حضورش در ارکستر سمفونیک تهران گفت: ارکستر سمفونیک تهران از نظر فنی و حرفه‌ای در سطح بالایی کار می‌کند. من هم به دعوت استاد رهبری به ارکستر رفتم، به خاطر مشکلاتی هم که قبلا هم وجود داشت، تیرماه استعفا دادم؛ اما مهرماه دوباره به ارکستر بازگشتم. اما وقتی دیدم بدقولی‌های مالی همچنان ادامه دارد، روز گذشته (یکشنبه) استعفا کردم. ارکستر سمفونیک از نظر فنی درجه یک است اما مسئله‌ی قراردادهایمان همچنان پابرجاست.

    به گزارش ایسنا، در نشستی که هفتم دی‌ماه در تالار وحدت برگزار شده بود، بهنام ابطحی درباره‌ی چهار سال دوری و بازگشت دوباره‌اش به صحنه گفت: در این مدت خواننده‌ای ندیدم که در سطحی باشد و بخواهم با او همکاری کنم.

    این نوازنده‌ی درامز ادامه داد: امروزه موسیقی‌های مختلفی تولید می‌شود که خیلی از آن‌ها درجه یک‌اند و خیلی‌ها هم خوب نیستند. البته جامعه به موسیقی بد هم نیاز دارد ولی نه مسیری که موسیقی پاپ امروز پیش می‌رود.

    ابطحی معتقد است: دیگر موسیقی خوب نداریم. مردم در کنسرت‌ها خودشان بیشتر از خواننده می‌خوانند. کنسرت‌ها دیگر تبدیل به جیغ بنفش شده‌اند. امیدوارم مردم بتوانند فرق موسیقی بد و خوب را تشخیص دهند.

    وی افزود: در این چهار سال هیچ کاری نکردم، در استراحت مطلق بودم زیرا از موسیقی زده شده‌ام. ۷۰ درصد موسیقی پاپ این مملکت را خودم راه انداختم. خیلی راه‌ها را باز کردم. به هر حال آدم دوست دارد مردم حواس‌شان به این چیزها باشد و بعضی‌ها قدر بدانند.

    وقتی او چند دقیقه‌ای درباره‌ی کیفیت پایین کنسرت‌های پاپ صحبت کرد، قیطاسی توضیح داد: استفاده از لپ تاپ در اجرای صحنه‌ای رایج است، اما نه به این حجم که امروز می‌بینیم. در اجرا زمانی از لپ تاپ استفاده می‌شود که نتوانیم اصوات را به وسیله ساز آن‌طور که می‌خواهیم دربیاوریم. مردم ۱۰۰ هزار تومان پول بلیت کنسرت می‌دهند و خواننده با یک لپ تاپ روی صحنه می‌آید در حالی که خط درامز، صدای باس و… همه با لپ تاپ شنیده می‌شود. این یک درد است.

    قیطاسی تأکید کرد: امیدوارم شورای فنی موسیقی ما فکری به حال این کنسرت‌ها کند. اگر همین‌طوری پیش برویم فقط یک خواننده می‌ماند و لپ تاپ‌اش که روی صحنه می‌آید. قطعا اگر مردم سی‌دی آن خواننده را بخرند با کیفیت بهتری موسیقی می‌شنوند.

    https://musiceiranian.ir/?p=95756
       
    برچسب ها آرمین قیطاسی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *