×
×

سه یادگار از استاد آواز

  • کد نوشته: 95494
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۵ام دی ۱۳۹۴
  • ۰
  • تعدای از اجراهای زنده یاد استاد غلامحسین بنان در رادیو و محافل خصوصی در قالب سه آلبوم جداگانه و با سبک های مختلف آوازی روانه بازار موسیقی شد. گزیده ای از آثار زنده یاد استاد غلامحسین بنان که سال ها پیش در رادیو و محافل خصوصی اجرا شده بود به تازگی در قالب سه آلبوم […]

    سه یادگار از استاد آواز
  • ۱۷۹۳۷۴۶تعدای از اجراهای زنده یاد استاد غلامحسین بنان در رادیو و محافل خصوصی در قالب سه آلبوم جداگانه و با سبک های مختلف آوازی روانه بازار موسیقی شد.

    گزیده ای از آثار زنده یاد استاد غلامحسین بنان که سال ها پیش در رادیو و محافل خصوصی اجرا شده بود به تازگی در قالب سه آلبوم جداگانه با نام های «پیام دل»، «وعده وصال» و «گل صحرایی» با سبک های مختلف آوازی توسط موسسه فرهنگی هنری «ماهور» روانه بازار موسیقی شد.

    در آلبوم «پیام دل» قطعاتی چون ترانه «پیام دل» در دستگاه ماهور، «دیلمان» در آواز چهارگاه، ترانه «دختر فال بین» در دستگاه افشاری و ترانه «الا یا ایها الساقی» در دستگاه ماهور منتشر شده است. ملودی هایی از آثار زنده یاد علینقی وزیری با در نظر گرفتن دوره تجددگرایی در موسیقی ایران، آوازهایی بدون همراهی ساز در برخی از قطعات و تفاوت چشمگیر با سایر آثار استاد بنان از ویژگی های این آلبوم موسیقی است.

    «وعده وصال» عنوان آلبوم دیگری از زنده یاد بنان است که این مجموعه نیز گزیده ای از آثار وی در رادیو یا محافل خصوصی است. ساز و آواز در دستگاه بیات ترک اجرا شده در برنامه «گل های جاویدان» شماره ۹۲ با همنوازی احمد عبادی و حسن کسایی، ساز و آواز در دستگاه چهارگاه و ماهور، ترانه «وعده وصال» در دستگاه شور از از اولین آثار روح الله خالقی که به پیروی از استادش وزیری روی غزلی از قدما ساخته و ترانه «غم جهان» در دستگاه ماهور به آهنگسازی حسینعلی ملّاح، از پیروان علینقی وزیری قطعاتی هستند که در این اثر گنجانده شده است.

    آلبوم «گل صحرایی» نیز سومین آلبوم تازه منتشر شده از این خواننده شهیر موسیقی ایرانی است که به تازگی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. ساز و آواز دشتی از اجراهای رادیویی بنان، ترانه «گل صحرایی» در دستگاه ماهور محصول دهه آخر فعالیت بنان در رادیو، ساز و آواز در دستگاه شور که از اولین برنامه های بدون شماره گل های جاویدان است با سنتور رضا ورزنده، ترانه «بر چهره گل» در دستگاه چهارگاه روی دو رباعی خیام که در میانه آن دو بیت به صورت آواز در گوشه زابل روی پایه ارکستر خوانده می شود، ترانه «ره عشق» در دستگاه ماهور و ضربی ابوعطا از برنامه «گل های جاویدان» شماره ۱۴۵ و «گل های رنگارنگ» شماره ۱۰۳ با در نظر گرفتن نمونه هایی از ضربی خوانی های استاد بنان قطعات منتشر شده در این آلبوم هستند.

    https://musiceiranian.ir/?p=95494
       
    برچسب ها استاد بنان بنان

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *