×
×

کیومرث پوراحمد عکاسی‌ را برای من جدی کرد

  • کد نوشته: 94828
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۷ام آذر ۱۳۹۴
  • ۲ دیدگاه
  • نخستین نمایشگاه عکس‌های حمید حامی خواننده محبوب پاپ اول دی ماه با هدف کمک به موسسه خیریه ˝رعد شرق ˝برپا می‌شود. حمید حامی در نخستین نمایشگاهی که قرار است آثار عکاسی خود را به معرض دید علاقه‌مندان هنر قرار دهد، نیمی از عواید فروش آثارش را به موسسه خیریه “رعد شرق” اختصاص داده است. این […]

    کیومرث پوراحمد عکاسی‌ را برای من جدی کرد
  • حامی

    حامی

    نخستین نمایشگاه عکس‌های حمید حامی خواننده محبوب پاپ اول دی ماه با هدف کمک به موسسه خیریه ˝رعد شرق ˝برپا می‌شود.

    حمید حامی در نخستین نمایشگاهی که قرار است آثار عکاسی خود را به معرض دید علاقه‌مندان هنر قرار دهد، نیمی از عواید فروش آثارش را به موسسه خیریه “رعد شرق” اختصاص داده است.

    این خواننده درباره این نمایشگاه و روند برگزاری و شکل‌گیری آن گفت: من از کودکی عکاسی می‌کردم و به این هنر علاقه داشتم. اول با دوربین پدرم که از دوربین‌‌های نگاتیوی بود کار می‌کردم. سر فیلم “گل یخ” با کیومرث پوراحمد کارگردان سینما آشنا شدم که در پی این آشنایی دوربین حرفه‌‌ای خود را که به گفته خودش کار سینما را با آن آغاز کرده بود، به من هدیه داد تا من به نوعی آغاز دوران عکاسی خود را با این دوربین تجربه کنم. از آن روز به بعد آشنایی و علاقه‌‌ام به عکاسی بیشتر و بیشتر شد. از سال ۱۳۷۱ به صورت غیر حرفه‌‌ای عکاسی می ‌کردم، ولی بعد از این که پوراحمد این دوربین را به من هدیه داد به قول معروف ماجرای عکاسی برای من جدی‌تر شد. هزاران عکس از آن سال‌ها در آرشیو من وجود دارد. از نگاتیوها گرفته تا دوربین دیجیتال.

    وی در ادامه افزود: من از این مجموعه عکس‌ها هیچ وقت استفاده نکردم به جز تعداد محدودی که در اینترنت از من منتشر شده است، اما به واسطه حمایتم از موسسه‌های خیریه و آشنایی با یک سری از دوستان که در این زمینه فعالیت می‌‌کنند، امسال گام نخست را این گونه بنا نهادم که نیمی از عواید نخستین نمایشگاه عکس من به موسسه خیریه “رعد شرق” اختصاص پیدا کند.

    حامی در ادامه بیان کرد: این نمایشگاه نتیجه ۱۸ سال عکاسی من است که از عکس‌های قدیمی‌ام چندان استفاده نمی‌‌کنم و ترجیحم این است که عکس‌‌های جدیدتری را که با دید حرفه‌‌ای‌تر گرفته شده را به معرض دید علاقه مندان بگذارم. عکاسی را هم مثل موسیقی خودآموخته هستم. استادانی را در برهه‌‌های مختلف دراین دو حوزه داشتم و در عکاسی هم، کلاس‌‌های خصوصی دانشگاه تهران که زیر نظر جهاد دانشگاهی و با تدریس استاد بهنام صدیق بود را سپری کردم. قطعا در حدی نیستم که بتوانم ادعا کنم که من عکاسم و خودم را عکاس بنامم، اما دوست داشتم گام نخست در این حوزه را به صورت خیریه بردارم تا شاید این یک ورود قدرتمند برای من به حوزه عکاسی باشد. دوست داشتم آثارم را در معرض دید و قضاوت حرفه‌ای‌ها قرار دهم و ببینم آیا عکاس خوبی از نظر استادان و بزرگان این حوزه هستم یا خیر؟

    حامی، شعار”با قاب‌هایم سقفی خواهم ساخت، برای تو که به برف زمستانه بی‌پناهی…” را برای نمایشگاه عکس‌هایش انتخاب کرده است.

    گفتنی است، نخستین نمایشگاه عکس حامی از تاریخ ۱ تا ۴ دی ماه در موسسه فرهنگی اکو به نشانی: تهران، اقدسیه، خیابان شهید موحد دانش، کوچه ناز، شماره ۱۰ از ساعت ۱۶ برای بازدید عموم فرهنگ دوستان برپاست.

    https://musiceiranian.ir/?p=94828
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *