×
×

انتقاد از ضعف اطلاع‌رسانی

  • کد نوشته: 93815
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۳ام آذر ۱۳۹۴
  • ۰
  • سرپرست گروه اعزامی هنرمندان موسیقی نواحی کشورمان چند هفته بعد از پایان اکسپوی میلان از کم توجهی به کارنامه موفقیت آمیز حضور این هنرمندان در این رویداد جهانی انتقاد کرد. پیمان بزرگ نیا پژوهشگر و نوازنده موسیقی نواحی که امسال مسئولیت اجرای برنامه های ویژه هنرمندان موسیقی نواحی ایرانی در اکسپو میلان را به عهده […]

    انتقاد از ضعف اطلاع‌رسانی
  • ۱۷۳۲۴۴۵سرپرست گروه اعزامی هنرمندان موسیقی نواحی کشورمان چند هفته بعد از پایان اکسپوی میلان از کم توجهی به کارنامه موفقیت آمیز حضور این هنرمندان در این رویداد جهانی انتقاد کرد.

    پیمان بزرگ نیا پژوهشگر و نوازنده موسیقی نواحی که امسال مسئولیت اجرای برنامه های ویژه هنرمندان موسیقی نواحی ایرانی در اکسپو میلان را به عهده داشت ضمن انتقاد از کم توجهی به موسیقی مقامی و نواحی کشورمان گفت: خوشبختانه هنرمندان و گروه های موسیقی که به نمایندگی از کشورمان در اکسپو میلان حضور پیدا کردند با توجه به تناسب محتوایی که برای اجرای برنامه ها در نظر گرفته بودیم موفقیت بسیار چشمگیری را در جذب مخاطب داشتند و می توانم ادعا کنم که غرفه ایران در زمان اجرای این برنامه ها یکی از شلوغ ترین غرفه های اکسپوی میلان بود.

    وی ادامه داد: اساسا موسیقی نواحی ایران به دلیل رنگ ها و تنوعی که دارد همواره در خارج از کشور مورد توجه قرار می گیرد و در اکسپوی میلان نیز ماجرا به این گونه بود. متاسفانه در روزهای ابتدایی در پاویون ایران کمبودهایی در حوزه صدابرداری داشتیم ولی بلافاصله ترکیب عوض شد و ما علاوه بر استفاده از سازهایی چون سرنا و دهل گروه های حرکتی را نیز به این فضا اضافه کردیم که خوشبختانه با استقبال مواجه شد. اما نکته تاسف انگیز اطلاع رسانی بسیار ضعیفی بود که در ایران اتفاق افتاد و هیچ کس نفهمید که هنرمندان ایرانی چه تلاش مضاعفی را انجام دادند تا غرفه ایران در اکسپو رتبه دوم را کسب کند.

    این نوازنده و پژوهشگر بیان کرد: باور کنید وقتی هنرمندان منتخب موسیقی نواحی کشورمان در غرفه ایران برنامه اجرا می کردند آنچنان استقبالی از برنامه ما انجام می گرفت که حتی غرفه ها و برنامه های موسیقایی دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می داد، اما نکته‌ای که واقعا برای ما ناراحت‌کننده بود بازتاب بسیار کم این موفقیت در داخل کشور بود.

    بزرگ نیا تصریح کرد: موسیقی نواحی ایران با توجه به اهمیت و ارزش زیادی که دارد هیچ وقت فرصتی برای معرفی پررنگ خود در مجامع جهانی نداشته و به اعتقاد من برگزاری اکسپوی بزرگی چون اکسپوی میلان بهترین فرصت برای این معرفی بود که متاسفانه آن طور که باید و شاید از آن بهره نگرفتیم. من این موضوع را زمانی می گویم که مدتی از برگزاری اکسپو گذشته و تصور می کنم این انتقاد می تواند کمکی به بازنگری فعالیت های ایران در اکسپوی میلان باشد.

    وی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به تازه ترین فعالیت هایش گفت: همچنان مشغول تدوین و گردآوری آلبومی از آثار بزرگان موسیقی نواحی شمال تا جنوب کشور هستم که با در نظر گرفتن اشتراکات فرهنگی و هنری اقوام و موسیقی های آنها انتخاب شده است. در این آلبوم با استفاده از ترانه های بومی و مقامی شمال و جنوب کشور تصمیم داریم به مرزهای فرهنگی نزدیک شویم که تشابهات موسیقایی زیادی با یکدیگر دارند. در این راه ایرج رحمانپور از منطقه لرستان، کوروش اسدپور از منطقه بختیاری، تواب ساداتی از منطقه ترکمن، ابراهیم عالمی از موسیقی مازندران، محمود فرضی نژاد از موسیقی گیلان، خالو قنبر راستگو از موسیقی هرمزگان، چنگیز مهدی پور از موسیقی آذربایجان، صلاح الدین خضری از موسیقی کردستان، عادل نادری از موسیقی منطقه شاهو و فرهنگ دورانی با من همراه بودند.

    https://musiceiranian.ir/?p=93815
       
    برچسب ها پیمان بزرگ نیا

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *