×
×

از سوی انتشارات سوره مهر

  • کد نوشته: 93263
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۳ام آذر ۱۳۹۴
  • ۲ دیدگاه
  • دوجلد کتاب‌ نفیس ردیف معتبر موسیقی دستگاهی ایران با عناوین ردیف آقاحسینقلی و علی اکبر شهنازی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.
    +این دو جلد کتاب با مقدمه‌های ارشد طهماسبی و میرعلیرضا میرعلینقی با اصل دستنوشته‌های نوتاسیون به طور نفیس به چاپ رسیده است

    از سوی انتشارات سوره مهر
  • دوجلد کتاب‌ نفیس ردیف معتبر موسیقی دستگاهی ایران با عناوین ردیف آقاحسینقلی و علی اکبر شهنازی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، کتاب‌های ردیف آقاحسینقلی و علی اکبر شهنازی دست‌نوشته‌های فرهاد ارژنگی است که پس از نیم قرن توسط خواهرش هما ارژنگی معرفی و به زیور طبع آراسته می‌گردد.

    این دو جلد کتاب با مقدمه‌های ارشد طهماسبی و میرعلیرضا میرعلینقی با اصل دستنوشته‌های نوتاسیون به طور نفیس به چاپ رسیده و هیچگونه دخل و تصرفی درآن صورت نپذیرفته تا برای تطبیق و مداقهٔ اهل تحقیق و پژوهش در فن موسیقی مرجع باشد.

    ارشد طهماسبی معتقد است: «دقت و صحت کار ارژنگی در نگارش ردیف‌هایی که در کلاس شهنازی مشق کرده بود، حیرت انگیز است. پیدایش و انتشار این نسخهٔ جدید از دو ردیف مهم و معتبر موسیقی جدای از سودمندی‌اش برای تحقیق و آموزش روایتگر خاطره‌های تلخ و شیرین از تاریخ موسیقی ایران است وگویای اینکه هنرمند بیست ساله دههٔ ۴۰ خلوت‌های عاشقانه‌اش را چگونه سپری می‌کرده است».

    شایان ذکر است که دفترموسیقی نشرسوره مهر، دو جلد کتاب‌های ردیف موسیقی دستگاهی آقاحسینقلی با ۱۱۸صفحه و علی اکبرشهنازی با ۸۹صفحه را در قطع رحلی به قیمت هریک یازده هزارتومان با طراحی جلد محمودحسینی و صفحه آرایی سامان خضر روانهٔ بازار کرده است.

    برای بزرگنمایی کلیک کنید

    برای بزرگنمایی کلیک کنید

    https://musiceiranian.ir/?p=93263
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *