×
×

در گفت‌گو با مجله‌ی «تجربه» بازگو شد؛

  • کد نوشته: 92402
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۰ام آبان ۱۳۹۴
  • ۸ دیدگاه
  • «حسین علیزاده» نوازنده و آهنگساز در گفت‌گو با مجله‌ی «تجربه» ماجرای شبی را بازگو کرده که بر مزار پدر «پرویز مشکاتیان» اهنگساز و نوازنده حاضر شده و ساز زده است.
    +در شماره ۳۹ ماهنامه «تجربه» که چندی پیش راهی پیشخوان دکه ها شد، به صورت ویژه به «پرویز مشکاتیان» استاد فقید موسیقی ایران پرداخته شده است

    در گفت‌گو با مجله‌ی «تجربه» بازگو شد؛
  • استاد حسین علیزاده

    استاد حسین علیزاده

    «حسین علیزاده» نوازنده و آهنگساز در گفت‌گو با مجله‌ی «تجربه» ماجرای شبی را بازگو کرده که بر مزار پدر «پرویز مشکاتیان» اهنگساز و نوازنده حاضر شده و ساز زده است.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، حسین علیزاده استاد بنام موسیقی ایران، در این مصاحبه چنین گفته است: «یک شب طولانی که من پیش پرویز مشکاتیان بودم (و هنوز هم‌خانه نشده بودیم)، آن قدر از پدرش برایم گفت که بی‌آنکه او را ببینم، شیفته‌اش شدم. آن شب تا نزدیکی‌های صبح، سخن فقط از پدر پرویز بود؛ وقتی به خانه رسیدم تلفن زنگ زد و آن طرف خط صدای آشفته پرویز، مرا نگران کرد.خبر فوت پدرش را به او داده بودند و من این سوی خط شوکه بودم و هاج و واج.»

    وی در ادامه تعریف میکند: «فردای آن روز پرویز به نیشابور سفر کرد و من تصمیم گرفتم بی‌آنکه به او بگویم عازم نیشابور شوم. وقتی پرویز مرا پشت در خانه‌شان «در نیشابور»‌ دید، بسیار شوکه شد. یک شب از مراسم خاکسپاری پدرش گذشته بود. پرویز تاری را که در خانه داشت به من داد و شبانه رفتیم سرِ مزار پدرش. تا نزدیکی‌های صبح، ساز زدیم. در آسمان شب، مهتاب زیبایی می‌درخشید و ما سرشار از احساس، در کنار مزار مردی بودیم که روحش – تا این حد – به ما نزدیک بود. هنوز هم خاطره آن شب با تمام جزئیات‌، در ذهنم مانده. حتی در ذهن خانواده پرویز (هم مانده بود)، وقتی که برای مراسم خاکسپاری‌اش دوباره به نیشابور و به همان خانه رفتم. من هرگز در عمرم تصور نکردم مشکاتیان بزرگ (پدر پرویز) را ندیده‌ام. تصویری که پرویز در ذهن من از پدرش ساخته بود، برای همیشه مثل خودش در خاطرم باقی ماند.»

    شایان ذکر است که در شماره ۳۹ ماهنامه «تجربه» که چندی پیش راهی پیشخوان دکه ها شد، به صورت ویژه به «پرویز مشکاتیان» استاد فقید موسیقی ایران پرداخته شده است. البته ناگفته نماند که تصویری از مشکاتیان با تیتر «پرویز آزاد شد» بر روی جلد این نشریه منتشر شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=92402
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *