×
×

آلبوم جدید عیسی غفاری در مجموعه آپ آرت مان رونمایی می شود

  • کد نوشته: 89321
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۱۲ام مهر ۱۳۹۴
  • ۰
  • کنسرت دو نوازی «عیسی غفاری» و «سهیل رزاقی» تحت عنوان «صدای تار می آید» به عنوان چهارمین رویداد موسیقایی مجموعهء «من و سازم» در «آپ آرت مان» سومین هفته از اولین ماه پاییزی سال جاری، در «آپ آرت مان» برگزار می گردد. این در حالی ست که تازه ترین اثر «عیسی غفاری» با نام «آیه» نیز به عنوان یکی از آثار تولیدی مرکز موسیقی «بتهوون» همزمان با این کنسرت، رونمایی خواهد شد.
    +غفاری: توجه خاص و نگرشی که به تارنوازی در طول این سال ها داشته ام در کنسرت آینده مانند همیشه نُمود خواهد داشت

    آلبوم جدید عیسی غفاری در مجموعه آپ آرت مان رونمایی می شود
  • کنسرت دو نوازی

    کنسرت دو نوازی

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی:کنسرت دو نوازی «عیسی غفاری» و «سهیل رزاقی» تحت عنوان «صدای تار می آید» به عنوان چهارمین رویداد موسیقایی مجموعهء «من و سازم» سومین هفته از اولین ماه پاییزی سال جاری، در «آپ آرت مان» برگزار می گردد. این در حالی ست که تازه ترین اثر «عیسی غفاری» با نام «آیه» نیز به عنوان یکی از آثار تولیدی مرکز موسیقی «بتهوون» همزمان با این کنسرت، رونمایی خواهد شد.

    عیسی غفاری، آهنگساز،مدرس و نوازندهء تار و سه تار با اعلام این خبر و در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد: «کنسرت «صدای تار می آید» را با همراهی سهیل رزاقی، طی دو سئانس ۱۸ و ۲۰ از تاریخ ۱۷ مهر ماه سال جاری در مجموعهء فرهنگی «آپ آرت مان » به اجرا در می آوریم و ضمن این اجراها تازه ترین اثر بنده، آلبوم بی کلام «آیه» که آنهم در قالب دو نوازی و با همکاری رزاقی به ضبط رسیده است، رونمایی خواهد شد.»

    وی افزود: «ابتدا بنا به درخواست بهرنگ تنکابنی که لطف داشتند و از بنده برای پیوستن به این مجموعه دعوت به عمل آوردند، تنها تصمیم به برگزاری کنسرت داشتیم  لیکن از آنجا که آلبوم فوق نیز آمادهء انتشار بود، بهتر دیدیم که هر دو رویداد در یک تاریخ انجام پذیرد.»

    غفاری با اشاره به کنسرت پیش رو ادامه داد: «توجه خاص و نگرشی که به تارنوازی در طول این سال ها داشته ام در کنسرت آینده نُمود خواهد داشت. نگاهی که در ساخت دو اثر پیشین یعنی بازتاب و شب و روز نیز قابل لمس بوده و تا همیشه این نوع نگرش و تأکید بر پارامترهای خاص در نوازندگی تار با من همراه خواهد بود. می توان از مشتقات این نگرش، توجه به امکان حضور صدای مضراب تار در کشش‌های بلندتر و در حالتی معلق‌گونه، در عین حال گاه نزدیک‌تر و در فضایی پرتکرار اشاره کرد. اجرای قطعاتی از آلبوم آیه که بی مناسبت با رونمایی آن هم نیست، در این کنسرت احتمال خواهد داشت. همچنین با نگاهی به آلبوم های پیشین قطعاتی را با رنگ بخشی موسیقایی نسبتاٌ متناسب با امروز ارائه خواهیم کرد.»

    این نوازنده و آهنگساز در پایان و در خصوص آلبوم آیه خاطر نشان کرد: «شاید بتوان مجموعهء «آیه» را در ادامهء آلبوم «سرود باد» دانست که حدوداٌ دو سال پیش به انتشار رسیده است. قطعات در دستگاه نوا به اجرا در آمده و در این میان مهم ترین خصیصهء این اثر به مقولهء همنوازی بازمی گردد که آنهم نشأت گرفته از توجه من به مقولهء ریتم در ساختن قطعات می باشد و در ریشه یابی تسلسلی این توجه به ریتم نیز می توان به تأثیر تنبک نوازی سهیل رزاقی در طول همکاری هامان رسید. توانایی های همنواز بنده منجر به نگاه متفاوتم در آهنگسازی و حین خلق و بسط و انتشار قطعات شده است.»

    شایان ذکر است که دو آلبوم بازتاب (تار نوازی) و در آتش مشتاقی با آواز وحید تاج آخرین آلبوم های منتشر شده از عیسی غفاری ست.

    علاقمندان جهت تهیهء بلیط و حضور در این دو رویداد موسیقایی می توانند با شماره تلفن ۸۸۸۶۰۴۳۹ تماس حاصل فرمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=89321
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *