×
×

آلبوم هایم را با رضایت نامه کتبی ام مجوز دهید!

  • کد نوشته: 88511
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۵ام مهر ۱۳۹۴
  • ۳ دیدگاه
  • خواننده موسیقی ایرانی از صدور مجوز یک آلبوم با صدای وی ولی بدون اجازه و رضایتش به شدت انتقاد کرد. محمد معتمدی با اشاره به اقدام اخیر یک موسسه با سابقه تولید آثار موسیقایی در صدور مجوز یک اثر با صدای این خواننده، توضیح داد: حدود چهار سال پیش به واسطه یکی از همکاران آهنگسازم […]

    آلبوم هایم را با رضایت نامه کتبی ام مجوز دهید!
  • محمد معتمدی

    محمد معتمدی

    خواننده موسیقی ایرانی از صدور مجوز یک آلبوم با صدای وی ولی بدون اجازه و رضایتش به شدت انتقاد کرد.

    محمد معتمدی با اشاره به اقدام اخیر یک موسسه با سابقه تولید آثار موسیقایی در صدور مجوز یک اثر با صدای این خواننده، توضیح داد: حدود چهار سال پیش به واسطه یکی از همکاران آهنگسازم اثری را خواندم که صرفا یک تست خوانش بود و وقتی آن را بعد از ضبط شنیدم، ترجیح دادم که منتشر نشود حتی در این زمینه به صورت کتبی نامه ای را به پیروز ارجمند مدیر وقت دفتر موسیقی وزارت ارشاد ارسال کردم  و صریحا اعلام کردم، بنده راضی به انتشار این آلبوم نیستم.

    نامه معتمدی

    وی ادامه داد: حتی بعد از حضور آقای طالبی در سمت سرپرستی دفتر موسیقی نیز مجددا نامه ای را به صورت کتبی ارسال کردم که از انتشار این آلبوم جلوگیری شود، اما به تازگی متوجه شدم مجوز انتشار آلبوم از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد صادر شده و دوستان به مدیر برنامه های من اطلاع دادند که صدور مجوز این آلبوم منع قانونی ندارد و اگر شما به عنوان خواننده اعتراضی پیرامون این ماجرا دارید می توانید از طریق محاکم قضایی اقدامات لازم را انجام دهید.

    این خواننده موسیقی ایرانی با تاکید بر اینکه اتفاقی که افتاده برای او بسیار ناراحت کننده است، بیان کرد: گویا از نگاه مدیران مربوطه، خواننده به عنوان پدیدآورنده اثر به حساب نمی آید و این ناشر و آهنگساز هستند که می توانند از این عنوان استفاده کنند. به عبارتی دیگر هر ناشر یا آهنگسازی فایل صوتی از یک خواننده  داشت می تواند به راحتی نسبت به انتشار قانونی آن اقدام کند. گویا خواننده و یا حتی نوازنده نیز جزو پدیدآورندگان یک اثر موسیقایی به حساب نمی آید. این در حالی است که دفتر موسیقی برای صدور مجوز همواره رضایتنامه شاعر و آهنگساز را مطالبه می کند ولی به این موضوع توجهی نمی کند که صدایی که از اثر به گوش مخاطب می رسد از کجا و توسط چه کسی است.

    نامه معتمدی

    معتمدی در پایان صحبت های خود تصریح کرد: بنده مراتب اعتراض خودم را نسبت به این فضای پیش آمده اعلام می کنم و از مسئولان وزارت ارشاد به ویژه دفتر موسیقی می خواهم تا هنگام صدور مجوز آلبوم های موسیقی رضایت خواننده به صورت مکتوب در ردیف قوانین صدور مجوز قرار گیرد. به هر ترتیب من این حق را برای خودم محفوظ می دانم که تا به نتیجه رسیدن این ماجرا  و اتفاقاتی از این دست از سوی محاکم قانونی کارهای لازم را انجام دهم.

    https://musiceiranian.ir/?p=88511
       
    برچسب ها محمد معتمدی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *