×
×

با ایجاد جشنواره مستقل موسیقی مقامی و بها دادن به آن

  • کد نوشته: 8823
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۸ام اسفند ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران؛ «سید محمد حسینی» در گفت وگو با «نای» در پاسخ به این سوال که درطول این مدت هنرمندان نواحی و مقامی صاحب سبکی را از دست دادیم در حالی که هیچ اثر ضبط و منتشر شده ای از این اساتید بزرگ بر جای نمانده، گفت: البته ماجرا به […]

  • به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران؛ «سید محمد حسینی» در گفت وگو با «نای» در پاسخ به این سوال که درطول این مدت هنرمندان نواحی و مقامی صاحب سبکی را از دست دادیم در حالی که هیچ اثر ضبط و منتشر شده ای از این اساتید بزرگ بر جای نمانده، گفت: البته ماجرا به این شدتی که شما اشاره می کنید، قطعا نیست؛ زیرا درحال حاضر دوستان  ما در استان های مختلف فعال شده و برنامه های متنوعی را اجرا می کنند تا این موسیقی سینه سینه منتقل شده و فراموش نشود.
    وی افزود: برای مثال، در ایام دهه اول ماه محرم نیز درهمین تالار وحدت، برنامه خیمه ها ونجواها برای ارائه نمونه آثارموسیقی مقامی از سراسر کشور برگزارشد که درآن از اساتید موسیقی برجسته مقامی سراسر کشور دعوت شد تا با اجرای برنامه، این موسیقی را بیش از پیش به مردم معرفی کنند.
    وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ادامه داد: ضمن اینکه با هماهنگی های انجام شده، قراراست تا برای موسیقی مقامی جشنواره مستقل و درخور توجهی برگزارشود.
    «حسینی» درباره ضبط و نگهداری و انتشار این آثار مقامی اظهار کرد: امرمسلم این است که باید این نوع موسیقی که درواقع میراث گذشتگان ماست؛ حفظ و نگهداری شود وما امیدواریم دوستان موسیقی برای صیانت از این میراث مهم کمک کرده ونگذارند تا به فراموشی سپرده شود.
    وی تصریح کرد: اگر برای حفظ و نگهداری موسیقی سنتی و مقامی و محلی تلاش نکنیم؛ به مرور به فراموشی سپرده شده و از بین می رود.
    وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی افزود: دراین صورت است که دیگر نسل جدیدی برای این نوع موسیقی پرورش نمی یابد و به مروراصالت های خود را از دست داده و همه چیز ما وارداتی می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=8823
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *