×
×

با حضور در فیلم «موسیقی غریبه‌ها»

  • کد نوشته: 87737
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۸ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۳ دیدگاه
  • «موسیقی غریبه‌ها» عنوان فیلمی از مورگان نویل فیلم‌ساز دارنده جایزه اسکار در مورد گروه «جاده ابریشم» به سرپرستی ویلنسل‌نواز شهیر یویوما و با حضور «کیهان کلهر» نوازنده کمانچه و آهنگساز بنام موسیقی ایران است، که در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو ۲۰۱۵ شرکت کرد.
    +فیلم «موسیقی غریبه‌ها» در ماه‌های پایانی امسال در کشور های مختلف دنیا به نمایش در خواهد آمد

    با حضور در فیلم «موسیقی غریبه‌ها»
  • کیهان کلهر و گروه جاده ابریشم

    کیهان کلهر و گروه جاده ابریشم

    موسیقی ایرانیان – سمیرا خاکباز: «موسیقی غریبه‌ها» عنوان فیلمی از مورگان نویل فیلم‌ساز دارنده جایزه اسکار در مورد گروه «جاده ابریشم» به سرپرستی ویلنسل‌نواز شهیر یویوما و با حضور «کیهان کلهر» نوازنده کمانچه و آهنگساز بنام موسیقی ایران است، که در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو ۲۰۱۵ شرکت کرد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این فیلم نتیجه چندین سال همراهی و مستند‌سازی مورگان نویل و خلق فیلمی با عنوان «موسیقی غریبه‌ها» در رابطه با گروه «جاده ابریشم» است که تاثیراتی عمیق برجای گذاشته و مخاطبان زیادی در سراسر دنیا به خود جذب کرده‌اند، یکی از اصلیترین نوازندگان این گروه هم کیهان کلهر نوازنده نامدار کمانچه از ایران است. وی را در حال حاضر می‌توان معروف‌ترین موسیقی‌دان ایرانی نزد غربی‌ها قلمداد کرد که با این گروه در سرتاسر جهان اجراهایی به یاد ماندنی داشته و نوازندگی وی نیز در اغلب قطعات این گروه نقش محوری داشته است.

    مورگان نویل (Morgan Neville) متولد دهم اکتبر ۱۹۶۷ میلادی و اهل آمریکا، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم مستند در سال ۲۰۱۴ است که به فیلم «بیست قدم تا ستاره شدن» به کارگردانی او تعلق گرفت و «موسیقی‌غریبه‌ها» هم اولین فیلم این کارگردان پس از موفقیت اخیرش خواهد بود و در ماه‌های پایانی امسال در سینما‌های کشورهای مختلف دنیا به نمایش در خواهد آمد.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=87737
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *