×
×

تبریک مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری به «رامین صدیقی»

  • کد نوشته: 87289
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۲ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری، معرفی یک موسسه‌ی انتشاراتی ایرانی به‌عنوان ناشر برتر موسیقی در جهان به انتخاب فستیوال «ومکس» را تبریک گفت. «ومکس» نمایشگاهی است که هر سال ناشران حوزه‌ی موسیقی و مسؤولان تشکل‌های موسیقی در آنجا گرد هم می‌آیند و درباره‌ی آخرین تولیدات موسیقی روز دنیا، آشنایی با گروه‌های موسیقی، خرید آثار موسیقی […]

    تبریک مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری به «رامین صدیقی»
  • meet_the_winner_of_1_middle_47586_0مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری، معرفی یک موسسه‌ی انتشاراتی ایرانی به‌عنوان ناشر برتر موسیقی در جهان به انتخاب فستیوال «ومکس» را تبریک گفت.

    «ومکس» نمایشگاهی است که هر سال ناشران حوزه‌ی موسیقی و مسؤولان تشکل‌های موسیقی در آنجا گرد هم می‌آیند و درباره‌ی آخرین تولیدات موسیقی روز دنیا، آشنایی با گروه‌های موسیقی، خرید آثار موسیقی و دعوت از گروه‌ها برای حضور در فستیوال‌های مختلف، با یکدیگر تبادل نظر می‌کنند.

    در این فستیوال که امسال به میزبانی مجارستان برگزار شد، رامین صدیقی به‌عنوان ناشر برگزیده معرفی شد.

    در همین راستا، مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری با انتشار یادداشتی، این رویداد را تبریک گفت که در آن آمده است: خبر کوتاه ولی قابل تأمل بود: «رامین صدیقی از ایران به‌عنوان برترین تهیه‌کننده در زمینه‌ی نشر موسیقی در سال ۲۰۱۵ انتخاب شد.» در موسیقی ایران کم نبوده‌اند، موسیقیدان‌های برگزیده که نشان‌های مختلفی را از موسسه‌ها و جشنواره‌های معتبر خارجی دریافت کرده‌اند. از نشان پیکاسو تا شوالیه گرفته تا شهروند افتخاری و … اما این هنرمندان اکثرا در برابر مخاطبان قابل دسترس و همچنین حمایت‌ها و مورد پسند قرار گرفتن در داخل کشور و انعکاس آن در خارج از ایران بوده است که به این مهم دست پیدا کردند.

    این‌که برای نخستین‌بار در حوزه‌ی نشر موسیقی که خود در داخل کشور، شغلی حساس و همواره در جاده‌ای پر پیچ و خم بوده و هست و گوشه‌چشمی به آن نمی‌شود، تهیه‌کننده‌ای از کشور ایران در میان صنعت پیشرفته‌ی موسیقی در کشورهای غربی انتخاب شود و افق تیزبینی از فرسنگ‌ها دورتر از چشم خودمان، آن را دیده، باعث مباهات است و نشر موسیقی «هرمس» از این فرأیند سربلند و یکه‌تاز بیرون آمده که جای بسی خوش حالی و خوش وقتی است.

    مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری ضمن تبریک به آقای رامین صدیقی، مدیر نشر «هرمس» برای این انتخاب در طول مسیر ۱۵ سال فعالیت خود، نظر مسؤولان و دست‌اندرکاران هنر را به این نکته جلب می‌کند که حمایت از «نشر موسیقی» نیز می‌تواند در مسیر افتخارآفرینی و پیشرفت بین‌المللی قرار گیرد. تجربه‌اندوزی و به‌کارگیری آن در جهت رشد فرهنگ انتشار موسیقی و همچنین کوتاه نیامدن از دیدگاه و معیارهای موسیقایی با توجه به شرایط پیش رو، دو عامل مهم برای موفقیت نشر می‌تواند به‌حساب آید.

    امید است جامعه‌ی موسیقی با حمایت از چنین رویکردهای فرهنگی، قدردان متخصصان این حوزه باشد و این اولین قدم تبدیل به گام‌های استواری برای جامعه‌ی تولیدکنندگان آثار شنیداری در سال‌های آینده شود. بدیهی است تا خودمان برای خودمان به احترام به پا نخیزیم، دیگران به تشویق‌مان قد راست نخواهند کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=87289
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *