×
×

کلهر: کنسرت بر مبنای ذات و اصول موسیقی شرق و ماهیتی بداهه گونه داشت

  • کد نوشته: 86738
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۵ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۲ دیدگاه
  • کنسرت «کیهان کلهر» تحت دو عنوان «موسیقی ایرانی و فرا‌تر از آن» و «keyhan kalhor &friends» با همراهی «علی بهرامی فرد» در مرکز فرهنگی ماکائو در جنوب چین برگزار شد.

    +در ادامه می‌توانید عکس‌هایی از این کنسرت را مشاهده نمایید

    کلهر: کنسرت بر مبنای ذات و اصول موسیقی شرق و ماهیتی بداهه گونه داشت
  • کنسرت کیهان کلهر و علی بهرامی فرد

    کنسرت کیهان کلهر و علی بهرامی فرد

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: کنسرت «کیهان کلهر» تحت دو عنوان «موسیقی ایرانی و فرا‌تر از آن» و «keyhan kalhor &friends» با همراهی «علی بهرامی فرد» در مرکز فرهنگی ماکائو در جنوب چین برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این مجموعه در حالی بروی صحنه رفت که علاقه مندان زیادی از مناطق مختلف چین، ماکائو و هنگ کنگ برای دیدن این کنسرت حضور به هم رسانده بودند.

    کنسرت keyhan kalhor & friends شامل برنامه‌ای کاملا بداهه مبتنی بر موسیقی مقامی هند و دستگاهی ایران بود، کیهان کلهر در ابتدای کنسرت به حاضرین توضیح داد: «بیش از ۱۷ سال از همکاری‌ام با ساندیپ داس در پروژه‌های مختلف از جمله جاده ابریشم و پروژه غزل و نیز بیش از شش سال از همکاری با علی بهرامی فرد در چند پروژه از جمله تور آلبوم تنها نخواهم ماند می‌گذرد. اما نارندرا می‌شرا نوازنده سیتار را دیروز برای اولین بار ملاقات کرده و درباره کنسرت فوق به صحبت پرداختیم. در نتیجه کنسرت امشب که بر مبنای ذات و اصول موسیقی شرق ماهیتی بداهه گونه دارد، برای خود نوازنده‌ها نیز به اندازهٔ شما مخاطبان تازه و نا‌مکشوف است.»

    شایان ذکر است که این کنسرت در سه بخش از مقامهای مشابه موسیقی دو کشور مانند نوا (درباری)، ماهور و اصفهان اجرا شد که نوازنده شهیر طبلا «ساندیپ داس» همراهی کنندهٔ تکنوازان در قطعات ضربی بود.

    در ادامه می‌توانید عکس‌هایی از این کنسرت را مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=86738
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *