×
×

به آهنگسازی و سرپرستی «نوید دهقان» و آواز «حمیدرضا نوربخش»

  • کد نوشته: 86022
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۸ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۰
  • کنسرت گروه موسیقی «قمر» به آهنگسازی و سرپرستی «نوید دهقان» و آواز «حمیدرضا نوربخش» شامگاه سوم و چهارم شهریور ماه، در میان استقبال کم نظیر علامندان به موسیقی در تالار فرهنگ کاشان برگزار شد.+عکسهای «موسیقی ایرانیان» از این کنسرت
    +نکته منفی این کنسرت عدم حضور نوازندگان زن گروه قمر بر روی صحنه بود که متأسفانه به علت سیاست‌های عجیب و متناقض فرهنگی در برخی استان‌ها، اجازه حضور در صحنه را پیدا نمی‌کنند!

    به آهنگسازی و سرپرستی «نوید دهقان» و آواز «حمیدرضا نوربخش»
  • کنسرت گروه قمر

    کنسرت گروه قمر

    موسیقی ایرانیان – رها معتمدی: کنسرت گروه موسیقی «قمر» به آهنگسازی و سرپرستی «نوید دهقان» و آواز «حمیدرضا نوربخش» شامگاه سوم و چهارم شهریور ماه، در میان استقبال کم نظیر علامندان به موسیقی در تالار فرهنگ کاشان برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، در آغاز برنامه تصنیف «مهر تو» با شعر شیدای گیلانی در دستگاه همایون اجرا شد، در ادامه ساز و آواز همایون با همراهی تار بهزاد رواقی و غزلی از سیمین بهبهانی و سپس تصنیف «هنوز» با شعر حافظ در آواز اصفهان به اجرا درآمد.

    تکنوازی کمانچه نوید دهقان با مدگردانی به دستگاه نوا، فضا را برای اجرای تصنیف بعدی به نام «تا باز نیایی» با شعر زیبای علیرضا خیابانی آماده کرد، قسمت بعدی برنامه هم اوجِ کارِ حمیدرضا نوربخش و آوازی از وی در ابوعطا بر روی غزلی از فروغی بسطامی بود که به زیبایی در منطقهٔ اوج صدا اجرا شد و حاضران در سالن را مسحور کرد.

    تصنیف «مست جنون» در نوا با شعر مولانا و تصنیف «پرنده» با شعر سیاوش کسرایی بخش‌های پایانی کنسرت قمر در کاشان بودند.

    شایان ذکر است که با وجود قدرت و هماهنگی خوب گروه در اجرای قطعات، آهنگسازی، تنظیم زیبا و آواز استادانه نوربخش؛ تنها نکته منفی این کنسرت عدم حضور نوازندگان زن گروه قمر بر روی صحنه بود که متأسفانه به علت سیاست‌های عجیب و متناقض فرهنگی در برخی استان‌ها، اجازه حضور در صحنه را پیدا نمی‌کنند.

    گروه قمر را در این اجرا شاهین صفایی (بمتار)، حمید بهروزی نیا و بهزاد رواقی (تار)، علیرضا گرانفر (سنتور)، آیدین ترکیان (کمانچه آلتو)، حسین محمد حسینی (نی) و محمد صانعی (تنبک) همراهی می‌کردند.

    در ادامه می‌توانید عکس‌های «موسیقی ایرانیان» (عکاس: وحید نوروزیان) را از این اجرا ببینید.

    https://musiceiranian.ir/?p=86022
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *