×
×

تازه ترین اثر «هوشنگ کامکار» راهی بازار شد

  • کد نوشته: 85161
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۸ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۱۵ دیدگاه
  • آلبوم «کوچ بنفشه ها» به آهنگسازی «هوشنگ کامکار» و با صدای «حمیدرضا نوربخش» توسط موسسه «آوای هنر» منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد.
    +هوشنگ کامکار: این آلبوم را به پاس احترامی که به شفیعی کدکنی قائل بودم، ساختم

    تازه ترین اثر «هوشنگ کامکار» راهی بازار شد
  • کاور آلبوم کوچ بنفشه ها

    کاور آلبوم کوچ بنفشه ها

    موسیقی ایرانیان – رها معتمدی: آلبوم «کوچ بنفشه ها» به آهنگسازی «هوشنگ کامکار» و با صدای «حمیدرضا نوربخش» منتشر شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این آلبوم ده قطعه به نام های «کوچ بنفشه ها»، «چه بگویم»، «دریا»، «قصد رحیل»، «حلاج»، «آرایش خورشید»، «پردگیان»، «پاسخ»، «رباعی ۱ و ۲» و «سوگنامه» دارد که توسط «آوای هنر» راهی بازار شده است.

    هوشنگ کامکار چندی پیش در نشستی که مراسم رونمایی این اثر بود، ضمن اشاره به مراحل تولید «کوچ بنفشه ها»، گفته بود:‌ «این آلبوم را به پاس احترامی که به شفیعی کدکنی قائل بودم، ساختم. من با ایشان از سالیان گذشته آشنا بودم و در دوره جوانی، وقتی که در سنندج زندگی می‌کردم با کتاب «در کوچه و باغ نیشابور»، آشنا شدم. وقتی هم که به دانشگاه آمدم اشعار ایشان را در دانشگاه می‌خواندیم. جناب کدکنی وقتی که خوانش شعر مرا دید، بسیار خوششان آمد و خیلی استقبال کردند، شاید بسیاری از کسانی که این آلبوم را بشنوند، صدای دکلمه من را دوست نداشته باشند،‌ اما خوشبختانه جناب کدکنی ایرادی از نظر خواندن شعر نگرفتند و من از این بابت بسیار خوشحال هستم.»

    این آهنگساز افزوده بود: «کوچ بنفشه‌ها براساس سبک موسیقی ملی ایران نوشته شده است. بیست و چند سال پیش که آلبوم «در گلستانه» را نوشتم، توضیح دادم که موسیقی ملی ایران چه تعریفی دارد. متأسفانه هنوز هم می‌بینم عده‌ای به موسیقی ایران به اشتباه ارکسترال می‌گویند. موسیقی ایران، موسیقی است که در آن از تکنیک‌های موسیقی‌های جهانی استفاده شده باشد و هسته اصلی کار براساس ملودی‌های ایرانی باشد تا وقتی در نهایت اثر را گوش می‌کنیم، هویت ایرانی را حس کنیم.»

    ایشان خاطرنشان کرده بود: «من در این آلبوم سعی کردم ملودی‌هایی که به گوش آشنا هستند را استفاده کنم تا بتوانم زبان شعر و آواز را با موسیقی بیان کنم. وقتی امروز از نوآوری سخن می‌گوییم، باید آن را تداوم بدهیم. نیما یوشیج وقتی اشعار نو را می‌ساخت، دوباره برنگشت و کار کلاسیک انجام نداد و به همان روندش ادامه داد. الان خواننده‌های ما می‌آیند در یک کنسرت به گونه‌ای متفاوت می‌خوانند و در کنسرت بعدی‌شان سبک‌شان به‌طور کل تغییر می‌کند.»

    علاقه مندان برای تهیه این اثر به صورت نسخه اصلی می توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند، همچنین کاربرانی که تمایل به خرید دیجیتال و دانلود قانونی این اثر را داشته باشند می توانند به سایت «بییپ تونز» مراجعه کنند.

    +دموی تمام قطعات را بشنوید و در صورت تمایل خرید دیجیتال و قانونی دانلود کنید

    کاورهای آلبوم (برای بزرگنمایی تصاویر، برروی هر یک از عکسها کلیک کنید):

    https://musiceiranian.ir/?p=85161
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *