×
×

برنامه «هزار صدا» دور دوم خود را با درخشش «علی احمدیان» به پایان رساند

  • کد نوشته: 84209
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۱۹ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۳ دیدگاه
  • دومین دور از سال سوم برگزاری برنامه رقابتی «هزار صدا» پنجشنبه گذشته، ۱۵ مرداد ماه سال جاری در ژانر موسیقی پاپ با داوری عبدالجبار کاکایی (کارشناس بخش ترانه)، مانی رهنما (کارشناس بخش آواز) و پدرام کشتکار (کارشناس بخش آهنگسازی) در سالن خلیج فارس «فرهنگسرای نیاوران» به اجرا در آمد. در ادامه می توانید حاشیه نگاری خبرنگار «موسیقی ایرانیان» از برنامه «هزارصدا» را دنبال کنید.

    +عکسهای موسیقی ایرانیان (عکاس: هانیه گرامی) از این مراسم

    برنامه «هزار صدا» دور دوم خود را با درخشش «علی احمدیان» به پایان رساند
  •  برنامه رقابتی «هزار صدا»

    برنامه رقابتی «هزار صدا»

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: دومین دور از سال سوم برگزاری برنامه رقابتی «هزار صدا» پنجشنبه گذشته، ۱۵ مرداد ماه سال جاری در ژانر موسیقی پاپ با داوری عبدالجبار کاکایی (کارشناس بخش ترانه)، مانی رهنما (کارشناس بخش آواز) و پدرام کشتکار (کارشناس بخش آهنگسازی) در سالن خلیج فارس «فرهنگسرای نیاوران» به اجرا در آمد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این برنامه که بعد از یک وقفه یک ماهه پس از ماه مبارک رمضان برگزار می شد، ضمن اجرای پذیرفته شدگان و داوری کارشناسان این دوره، با حضور هنرمندان مهمان «هومن بختیاری» خواننده موسیقی پاپ و گروه موسیقی خیابانی «زرد یواش» به اجرا در آمد و تشویق و استقبال گرم حضار از این هنرمندان نشانگر موفقیت اجرایی آنان بود.

    در ادامه می توانید حاشیه نگاری خبرنگار «موسیقی ایرانیان» از برنامه «هزارصدا» را دنبال کنید.

    * مطابق با برنامه سری جدید آن که فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود، هزارصدای پاپ در دومین شنبه هر ماه و هزارصدای سنتی در چهارمین شنبه هر ماه برگزار می شد اما این برنامه با تغییر در زمان بندی، پنج شنبه ۱۵ مردادماه برگزار شد.

    * بنابر اعلام قبلی قرار بود برنامه در ساعت ۱۶:۳۰ آغاز شود اما با یک ساعت تغییر در ساعت ۱۷:۳۰ آغاز شد.

    * تیتراژ این برنامه روی  آهنگ «می رسد از دور صدای ساز مرد چوپان» با صدای استاد محمد نوری ساخته شد. دلیل این انتخاب به خاطر ۹ مرداد، سالگرد درگذشت این هنرمند فقید بود.

    * بعد از پخش تیتراژ، آرش نصیری مدیر و مجری برنامه هزارصدا ضمن عذرخواهی از حضار به تاخیر در آغاز برنامه به خاطر طول کشیدن ساوندچک، اعلام کرد اولین اجرای برنامه مربوط است به یک گروه مهمان. گروه موسیقی خیابانی زردیواش (slow yellow) به سرپرستی و خوانندگی و نوازندگی پیام ملکوتی که اولین گروه رسمی و مجوزدار خیابانی ست روی صحنه دعوت شد و دو قطعه را به زیبایی اجرا کرد و اجرای آنان مورد توجه حضار قرار گرفت.

    * پس از اجرای گروه موسیقی زرد یواش، به دعوت مجری کارشناسات روی صحنه دعوت شدند: عبدالجبار کاکایی به عنوان کارشناس شعر و ترانه، مانی رهنما به عنوان کارشناس خوانندگی و پدرام کشتکار به عنوان کارشناس آهنگسازی .

    * پس از استقرار کارشناسان روی صحنه، خوانندگان به این ترتیب آثار را خود را برای حضار اجرا کردند: رضا آبزین، احمد روح نواز، ماکان، محمدحسین مهدی، علی احمدیان ، علی نظاری و هادی عزیزی.

    * خوانندگان جوان برنامه های خوبی را اجرا کردند اما در این بین اجرای علی احمدیان بسیار شنیدنی بود و بسیار هم مورد تشویق قرار گرفت. عبدالجبار کاکایی برای توصیف غزل سید جعفر عزیزی از لفظ بیگ لایک استفاده کرد و مانی رهنما هم علی احمدیان را مورد تشویق قرار داد و بعد که مشخص شد آهنگسازی و تنظیم آن نیز توسط خود احمدیان انجام شد تشویق گروه کارشناسی و حضار ویژه تر شد. کاکایی شعر اجرا شده را زیبا و البته متاثر از اشعار زنده یاد حسین منزوی دانست و مانی رهنما ضمن تمجید از اجرای احمدیان از نصیری درخواست کرد که این خواننده باتوجه به حرفه ای بودن، از بخش مسابقه کنار گذاشته شود. نصیری عنوان کرد که علی احمدیان در یکی از برنامه های پارسال هم اول شده بود اما با توجه به آهنگ زیبایی که از او شنیدم از او خواستم که این آهنگ را در برنامه اجرا کند. نصیری افزود: اول قرار بود علی با یک گروه برای اجرای دو قطعه به تهران بیایند اما به خاطر اینکه یک گروه هشت نفره این مسیر طولانی را به خود هموار نکند، به درخواست خود علی احمدیان در بخش مسابقه حاضر شد و این نشان از عشق او به موسیقی و بی ادعا بودن اوست.

    * در پایان اجراها، گروه کارشناسی برای شور به پشت صحنه رفتند و به دعوت مجری، هومن بختیاری، نوازنده و خواننده باسابقه به عنوان خواننده مهمان به روی صحنه دعوت شد و یک قطعه بی کلام فلامنکو، قطعه مشهور «من زنده بودم اما ، انگار مرده بودم» و «غریبه» را برای حضار اجرا کرد و مورد تشویق قرار گرفت. هومن بختیاری در روزهای ۱۹ و ۲۰ شهریور در فرهنگسرای نیاوران کنسرت دارد و بلیت این کنسرت از همین الان در سایت ایران کنسرت قابل تهیه است.

    *  پس از اجرای هومن بختیاری، کارشناسان و خوانندگان روی صحنه دعوت شدند و نظرات کارشناسی به این ترتیب اعلام شد:

    علی احمیان نفر اول

    محمدحسین مهدی نفر دوم

    و ضمن تشکر از هادی عزیزی، رضا آبزین نفر سوم

    * به گفته مدیر و مجری برنامه هزارصدا، برنامه بعدی هزارصدای پاپ در ماه شهریور است و زمان آن از طریق رسانه ها به اطلاع خواهد رسید. همچنین به زودی برنامه هزارصدای سنتی نیز اعلام خواهد شد.

     در ادامه می توانید عکسهای موسیقی ایرانیان (عکاس: هانیه گرامی) از این مراسم را مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=84209
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *