×
×

با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت «موسیقی ایرانیان»

  • کد نوشته: 84142
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۸ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • hot-topic-logoویدئو کلیپ «دوشنبهٔ ابریشمی» از آلبومی به همین نام، توسط «سعید قاسمی برنا» از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت. در ادامه می‌توانید این کلیپ را به صورت آنلاین ببینید و در صورت تمایل دانلود نمایید.
    +قاسمی برنا در حال حاضر دانشجوی رشته جَز پیانو در «کنسرواتوار وین» می‌باشد
    +آلبوم موسیقی «دوشنبهٔ ابریشمی» متشکل از ۶ قطعه، هفته پیش منتشر شد

    با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت «موسیقی ایرانیان»
  • سعید قاسمی برنا

    سعید قاسمی برنا

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی‌زاده: ویدئو کلیپ «دوشنبهٔ ابریشمی» از آلبومی به همین نام، توسط «سعید قاسمی برنا» از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، آلبوم «Silky Monday» (دوشنبهٔ ابریشمی) اثر تازه «سعید قاسمی برنا» است که چندی پیش منتشر شد، این اثر متشکل از ۶ قطعه در ژانرهای متفاوت از آهنگسازان مختلف است که کلیه قطعات با تنظیم سعید قاسمی برنا، در سفر وی به ایران به همراه دوستان هنرمند خود به مرحله ضبط و نشر رسیده است.

    سعید قاسمی بُرنا – فارغ التحصیل عمران و گرافیک- در حال حاضر دانشجوی رشته جَز پیانو در «کنسرواتوار وین» می‌باشد، آشنایی وی با ساز پیانو و یادگیری موسیقی از سال ۱۳۷۷شکل گرفت و در حال حاضر به عنوان دانشجوی موسیقی در کشور اتریش مشغول تحصیل است. این هنرمند آلبوم «Silky Monday» را تجربه و چالشی جدید در اجرای قطعات جَز لاتین می‌داند.

    وی در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» درباره این آلبوم می‌گوید: «سفر به ایران فرصتی است سالانه برای دیدار خانواده، اما امسال تصمیم گرفتم از این ایام به طور مفید تری استفاده کنم. قطعاتی که می‌شنوید و می‌بنید حاصل سفر سه هفته‌ای من به تهران هست. چالش اصلی من در این مجموعه اجرای قطعات جَزلاتین در کشورم بود که به تجربه‌ای جذاب بدل شد. البته همواره از تکنوازی پیانو با سبک و سیاق منحصر به خود غافل نبودم و دو قطعهٔ «تکنوازی پیانو» و دو قطعهٔ «دوۀت پیانو و کمانچه» را برای اجرا در این آلبوم در نظر گرفتم. این اثر تصویری تجربه‌ای شیرین بود از همکاری با هنرمندان هموطنم در زمانی محدود. امید است که نتیجهٔ این همکاری مورد توجه شما قرار گیرد.»

    قاسمی همچنین با اشاره به دگرگونی‌ها و تفاوت اجراهای استودیویی آثار موسیقی نسبت به گذشته عنوان می‌کند: «در دهه‌های اخیر با پیشرفت استودیو‌ها، اجرای موسیقی بالاخص نوازندگی به توانایی فنی پایین تری نیازمند شده است. ضبط جداگانه و چندبارهٔ هر ساز این اجازه را می‌دهد که موزیسین‌ها بار‌ها فرصت اشتباه و تکرار و تصحیح را داشته باشند. اما اثر فوق تجربه ایست رو به گذشته. نوازنده در استودیو بدون هیچ انقطاعی اثر خود را اجرا می‌کند و حاصل کار با چندین دوربین ضبط می‌شود. این مجموعه آلبوم تماماٌ بوسیله دوست خوبم بهنام آقازاده کارگردانی شده که تصاویر و ایده‌های بصری وی همواره به هدف ضبط موسیقی و تصویر در یک زمان واحد برنامه ریزی شده.»

    ایشان درباره عنوان این ویدئو کلیپ توضیح داد و گفت: «اتفاقی که در یک روز «دوشنبه» برایم افتاد، سبب اجرای این قطعه گردید و برای همین هم عنوان این اثر را «Silky Monday دوشنبهٔ ابریشمی» انتخاب کردم، همیشه در نوازندگی پیانو به نوانس خیلی اهمیت می دهم و هدفم از بعد تکنیکی اجرای این قطعه نوانس و بخصوص ریهارمونیزه کردن به سبک و سیاق روحیات خودم بوده، در کل سعی کردم آن لطافت و حسی که در من محرک اجرای این قطعه شد را ادا کنم.»

    در ادامه می‌توانید ویدئو کلیپ «دوشنبهٔ ابریشمی» را به صورت آنلاین از «موسیقی ایرانیان» ببینید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    +دانلود ویدئو کلیپ «دوشنبهٔ ابریشمی»

    آنلاین ببینید:

    https://musiceiranian.ir/?p=84142
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *