×
×

بدون تهمورس پورناظری

  • کد نوشته: 8330
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۴ام اسفند ۱۳۸۹
  • ۳ دیدگاه
  • گروه موسیقی «شمس» آخرین شب از کنسرت‌اش را در سالن «میلاد» بدون حضور تهمورس پورناظری سپری کرد. به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گروه موسیقی «شمس» با خوانندگی علیرضا قربانی طی دو شب گذشته به بهانه سی‌امین سال تاسیس‌اش در سالن «میلاد» نمایشگاه بین‌المللی به صحنه رفتند. این در حالی بود که دومین […]

  • گروه موسیقی «شمس» آخرین شب از کنسرت‌اش را در سالن «میلاد» بدون حضور تهمورس پورناظری سپری کرد.

    به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گروه موسیقی «شمس» با خوانندگی علیرضا قربانی طی دو شب گذشته به بهانه سی‌امین سال تاسیس‌اش در سالن «میلاد» نمایشگاه بین‌المللی به صحنه رفتند.

    این در حالی بود که دومین و آخرین شب از اجرای این گروه بدون حضور تهمورس پورناظری به پایان رسید.

    سرتاسر صحنه ۳۰ شمع برای سی ساله شدن گروه روشن بود و بخش نخست کنسرت با تنبورنوازی کیخسرو پورناظری آغاز شد و با پیوستن گروه قطعات «سلام» و سپس « گله جاران» و «مطرب مهتاب‌رو» نواخته شد.

    این بخش با تک نوازی تنبور سهراب پرناظری ادامه پیدا کرد و به دنبال آن قطعه «کوی عشق» با دونوازی تنبور پوریا و سهراب پورناظری اجرا شد و سپس قطعه «افسانه مطرب حیرانی» ـ از ساخته‌های کیخسرو پورناظری( سالها پیش توسط شهرام ناظری اجرا شده بود) با تنظیم مجددا سهراب پورناظری اجرا شد، این قطعه به نوعی یادآور آهنگهای ۳۰ ساله گروه «شمس» بود.

    اما بخش دوم این برنامه به موسیقی ملی ایران اختصاص داشت و قرار بود کیخسرو و تهمورس پورناظری همچون شب نخست با ساز تار و سهراب پور ناظری با کمانچه به صحنه بیایند.

    گروه «شمس» در این بخش نیز همچون دیگر کنسرت‌های خود میزبان دو نوازنده میهمان یعنی «کمال جیلان» با سرنا و دودوک و «بابک غسالی» با بربت بود.

    بعد از اجرا سه قطعه نخست این بخش، پیش از اجرای قطعه «نور» ، سهراب پورناظری با خوشامدگویی به حاضران گفت: خوشحالیم که یک شب دیگر درجمع شما حضور داریم و برای این عشقی که به این هنر مظلوم دارید و حمایتی که از آن می‌کنید، سپاسگزار شما هستیم.

    او سپس به اجرای قطعه «نور» اشاره کرد و افزود: بنا به دلایلی که همه شما می‌دانید، امروز برای اجرای قطعه‌ی «نور» شاهد حضور تهورس نیستیم و برای من و گروه خیلی سخت است که بدون حضور برادرم ساز بزنیم.

    او ادامه داد: تهمورس این قطعه را خیلی دوست دارد و دوست داشت قبل از اجرای آن برای شما توضیحاتی بدهد.پس به عشق تهمورس که دلش برای همه ایرانیان می‌تپد بار دیگر آن را بدون حضور خودش اجرا خواهیم کرد.

    این در حالی بود که سخنان سهراب پور ناظری تشویق های پی در پی حاضران را به دنبال داشت.

    تماشاگران بعد از اتمام قطعه نیز، بارها تهمورس پورناظری را تشویق کردند.

    در بخش دوم از این کنسرت قطعات دیگری همچون «ای دل»،«خراسان»، «از عشق» ، «آی وی یو» بر اساس شعر و موسیقی محلی کردی اجرا شد.

    گروه شمس برای قطعه پایانی نیز با تشویق تماشاگران بار دیگر قطعه «نور» را نواختند.

    به گزارش ایسنا، در این اجرا که سرپرستی آن را کیخسرو پورناظری برعهده داشت، سهراب پورناظری، پوریا پورناظری، همایون نصیری، حسین رضائی نیا، مهیار طریحی، نگارخارکن، ندا خاکی، کاوه گرایلی، سحر افشار، نیکناز میرقلمی، خورشید دادبه، علی‌ لاوند، و علیرضا جوادی حضور داشتند.

    https://musiceiranian.ir/?p=8330
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *