×
×

هفتهء دوم از مرداد ماه سال جاری

  • کد نوشته: 82547
  • حمیده موسوی
  • پنجشنبه, ۱ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • کنسرت گروه موسیقی «همنوازان خاموش» به خوانندگی «مهدی امامی» هفتهء دوم از مرداد ماه سال جاری در شهر کرج برگزار می گردد.
    +پوستر و جزئیات کامل کنسرت
    +آلبوم «نوروز صبا» از «همنوازان خاموش» با صدای مهدی امامی آمادهء انتشار است

    هفتهء دوم از مرداد ماه سال جاری
  • کنسرت همنوازان خاموش

    کنسرت همنوازان خاموش

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: کنسرت گروه موسیقی «همنوازان خاموش» به خوانندگی «مهدی امامی» هفتهء دوم از مرداد ماه سال جاری در شهر کرج برگزار می گردد.

    آرش سعیدیان مدرس و نوازندهء عود و یکی از اعضای «همنوازان خاموش»، به نمایندگی از این گروه و در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» اعلام کرد: «این کنسرت در دو سئانس ۱۸ و ۲۱ از تاریخ پنج شنبه، ۸ مرداد ماه سال جاری، در سالن «کانون شهید فهمیده» شهر کرج به روی صحنه می رود.»

    وی افزود: «کنسرت پیش رو در دو بخش به اجرا در می آید. بخش اول مشتمل بر مجموعه قطعات ساز و آواز و تصنیف هایی در دو دستگاه همایون -گزیده هایی از آلبوم «نوروز صبا» از این گروه- و دشتی است و بخش دوم را به اجرای قطعاتی در دستگاه بیات ترک اختصاص داده ایم. سروده های انتخابی این مجموعه نیز از شاعرانی چون حافظ، رهی معیری، هلالی جغتایی، خواجوی کرمانی، هوشنگ ابتهاج و امید جوانبخت می باشند.»

    سعیدیان که خود نوازندگی عود این مجموعه را بر عهده دارد، در معرفی دیگر هنرمندان گروه ادامه داد: «مهدی امامی (آواز)، آرمین جوانبخت (سنتور)، هامان منصوری (تار)، محمد مظهری (کمانچه)، مرتضی مؤمنیان (تنبک) و نبیل یوسف شریداوی (دف) به اجرای قطعات در این کنسرت خواهند پرداخت.»

    این نوازنده در پایان خاطر نشان کرد: «گروه «همنوازان خاموش» اجرای دیگری را در تاریخ سی اُمِ مرداد ماه همزمان با بزرگداشت زنده یاد «شیون فومنی» از شاعران نامیِ کشورمان، در فرهنگسرای «ارسباران» به روی صحنه خواهد برد. این بزرگداشت به همت بنیاد شیون فومنی -با ریاست فرزند این شاعر- تدارک دیده شده است و از آنجا که ما کل سروده های انتخابی در آلبوم «سحرخوانی» به خوانندگی مجتبی عسگری را از این شاعر داشته ایم، برای اجرا در همایش فوق دعوت شده ایم.»

    شایان ذکر است که آلبوم «نوروز صبا» از «همنوازان خاموش» با صدای مهدی امامی آمادهء انتشار است و در حال حاضر این گروه مشغول ضبط قطعاتی دیگر برای آلبوم تازهء خود نیز هستند که جزئیات کامل در خصوص هر دو آلبوم در آینده اعلام خواهد شد.

    گروه موسیقی «همنوازان خاموش» از زمان تشکیل و آغاز فعالیت تا به امروز در کلیهء امور اجرایی اعم از آهنگسازی، تنظیم، برگزاری کنسرت، ضبط آلبوم و … به عنوان یک مجموعهء واحد عمل کرده است و کلیهء تصمیمات در برنامه های هنری شان به صورت گروهی اتخاذ می شود. نوازندگان ممکن است در حین تمرینات در روند ساخت یک قطعه اظهار نظر و رایزنی کرده و نتیجهء یک همکاری گروهی را در قالب کنسرت یا آلبوم ارائه دهند. می توان گفت «همنوازان خاموش» به اتفاق، سرپرستان، آهنگسازان، تنظیم کننده گان و تصمیم گیرندگان در خلق آثار خود هستند. آلبوم سحرخوانیِ این گروه یکی از آلبوم های برگزیده در دومین جشنوارهء زنده یاد «ایرج بسطامی» بوده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=82547
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *