×
×

«ما یک تیم هستیم»

  • کد نوشته: 81982
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۴ام تیر ۱۳۹۴
  • ۰
  • یک سالی می شود که «پدرام محمدی» خواننده ی جوان موسیقی پاپ کشورمان، به صورت فعال در فضای مجازی تک آهنگهای مجازش را منتشر کرده و به گوش مخاطبین می رساند، به بهانه استقبال مخاطبین از تازه ترین اثرش «لجبازی» که چندی پیش از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» منتشر شد با این هنرمند گفت وگویی داشته ایم که در ادامه می توانید دنبال کنید.
    +تقلید در ابتدای کار هنری میتواند به یک هنرمند کمک کند البته تاجایی که آن فرد بتواند خودش را در جایگاهی که هست پیدا کند

    «ما یک تیم هستیم»
  • پدرام محمدی

    پدرام محمدی

    موسیقی ایرانیان – رها معتمدی: یک سالی می شود که «پدرام محمدی» خواننده ی جوان موسیقی پاپ کشورمان، به صورت فعال در فضای مجازی تک آهنگهای مجازش را منتشر کرده و به گوش مخاطبین می رساند، متولد ۱۳۷۰ دراستان گلستان و شهرستان علی آباد کتول و دانشجوی دکتری دامپزشکی است، در یک خانواده فرهنگی بدنیا آمده و پدرش از اساتید ادبیات می باشد و البته دستی هم در ساز دارد، خودش می گوید: «خانواده پدری من همگی اهل موسیقی هستند، از جمله عموی بزرگم «سعید محمدی» که به عنوان نوازنده و مدرس ساز تار و سه تار و همچنین مدیر مکتب استاد «حسین علیزاده» فعالیت فعالی در زمینه موسیقی دارد و عموی کوچکم علی محمدی نیز از نوازندگان چیره دست سازهای کوبه ای هستند و با خوانندگان بسیاری همکاری داشته اند، درکل می توان گفت که موسیقی در خانواده ی من موروثی است.».

    به بهانه استقبال مخاطبین از تازه ترین اثرش «لجبازی» که چندی پیش از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» منتشر شد با این هنرمند گفت وگویی داشته ایم که در ادامه می توانید دنبال کنید.

    * چندسال است که به عنوان خواننده شناخته می شوید؟

    از آنجایی که پدر اهل موسیقی بود من را از ابتدای کودکی با موسیقی و ادبیات آشنا ساخت که در همان ابتدا بنده با تقلید از آثار بزرگانی چون استاد شهرام ناظری و استاد شجریان به موسیقی ایرانی علاقمند شدم کم کم در پی یادگیری سازهایی مثل تنبور و دف رفتم که بعد از مدتی فهمیدم باید برگردم به اصل خودم یعنی خوانندگی که با همکاری خانواده نزد استاد داریوش کاظمی مرحله صداسازی را فرا گرفتم و بعد از دو سال در سال ۱۳۸۹ در سن ۱۸ سالگی در ۴شب متوالی اولین کنسرت ایرانی خود را باگروه اشراق به سرپرستی عموی کوچکم به اجرا در آوردم.

    * پس قبل از این شما در حوزه موسیقی ایرانی فعالیت می کردید، لطفا در این زمینه بیشتر توضیح دهید و بفرمایید موسیقی ایرانی به جایگاه فعلیتان در موسیقی پاپ چقدر کمک کرده؟ و اینکه برای رسیدن به سبکی که در حال حاضر دارید چه عوامل و چه کسانی روی شما تاثیر گذاشتند ؟

    خوب در موسیقی ایرانی بیشترین چیزی که به چشم می آید قدرت و توانایی صدای خواننده است و همه کسانی که در موسیقی ایرانی فعالیت می کنند این موضوع را می دانند اما در موسیقی پاپ این موضوع کمتر مورد اهمیت واقع می شود و بیشتر اهمیت آن هم در اجراهای زنده مثل کنسرت ها دیده میشود. درباره اینکه چه کسانی بیشتر تاثیر در فعالیت هایم داشته اند، فرد خاصی مدنظرم نیست ما یک تیم هستیم که به کمک هم تقسیم نهایی را می گیریم و همه عوامل این تیم در موفقیت و حتی شکست یک اثر تاثیر گذار هستند.

    * اساسا تقلید را در آثار هنری چگونه می بینید؟

    به نظر من تقلید در ابتدای کار هنری میتواند به یک هنرمند کمک کند البته تاجایی که آن فرد بتواند خودش را در جایگاهی که هست پیدا کند خیلی از افراد این رویه را پیش گرفتند و موفق شدند.

    پدرام محمدی

    پدرام محمدی

    * چقدر قدرت کلام در آثاری که می خوانید برایتان اهمیت دارد؟

    خیلی زیاد ، یک اثر هنری (در موسیقی) از سه جزء (صدا ،موزیک و کلام) تشکیل شده .اگر کار خوبی بخواهیم ارائه دهیم باید سه جزء این اثر به قدری مطلوب باشد که مردم بپسندند ، فکر هم نمی کنم کسی دوست داشته باشد که قدرت کلام اثرش پایین باشد ولی خب هر فرد بستگی به ابزار واندیشه هایش دارد.

    * در این تک آهنگ هایی که منتشر کردید تاچه میزان سلیقه ی بازار و تاچه میزان سلیقه ی خودتان وجود دارد و اینکه نقش جامعه مخاطبان موسیقی در تعیین این قبیل خط و مشی ها برای هنرمندان چقدر تاثیرگذار است؟ آنها و سطح سلیقه شان تاچه حد می تواند درتعیین بالا و پایین کیفیت در موسیقی پاپ تاثیر گزار باشد؟

    در واقع هم سلیقه ی بازار و هم سلیقه ی خودم دخیل هستند ولی خوب بعضی کارها نسبت به دیگری برتری دارد. ماخواننده ها برای مردم می خوانیم که مخاطبان ما هستند وبه ما دلگرمی می دهند پس۱۰۰% نقش مردم در کارها تاثیر گذار است، بستگی دارد کیفیت را چگونه معنی کنیم، درکشورما هرکاری که از طرف مردم هیت می شود کیفیت بالایی دارد پس مردم ما در این منحنی خیلی نقش دارند.

    * با انتشار چندین تک آهنگ در فاصله زمانی یک سال ،خودتان را خواننده ای تثبیت شده می دانید یا هنوز در مرحله آزمون و خطا هستید؟ کدام تجربیاتتان را از همه موفق تر میبینید؟ می خواهم بدانم بعد از تجربیات مختلفی که داشتید آیا به یک نتیجه کلی رسیده اید؟

    خوب، یک چیزی بین این دو، هرخواننده ای نمی تواند خودش را ثابت و کامل بداند این مخاطبین هستند که جایگاه یک خواننده را مشخص می کنند پس باید با ارائه کارهای خوب و متنوع مخاطب را راضی نگه داشت.

    تک آهنگ آخرم به نام لجبازی با آهنگ سازی استاد پدرام کشتکار که ماه قبل منتشر شده بازخورد خوبی برای من داشت که احساس میکنم تا ایجا کارموفقی بوده.

    ۱۰۰% باقدرت و علاقه ی زیاد کارخواهم کرد.

    پدرام محمدی

    پدرام محمدی

    * درباره ی اولین آلبوم رسمی اتان که در مرحله تولید و انتشار است بیشتر توضیح دهید؟ باچه هنرمندانی در زمینه ی تنظیم و آهنگ سازی و ترانه همکاری داشته اید ؟ از آثار منتشر شده به صورت تک آهنگ هم در این چیدمان قطعات استفاده کرده اید وحدودا” چه زمانی را برای انتشار پیش بینی می کنید؟

    استارت آلبوم در اواخر سال۹۳ زده شده که اگر خدابخواهد تا اواخر سال ۹۴ منتشر خواهدشد. در این آلبوم ما در دو بخش جداکار کرده ایم که یک قسمت را افراد باتجربه تشکیل دادند و یک قسمت را افراد جوان و جویای نام.

    کار آهنگ سازی آلبوم برعهده هنرمندان بنامی چون پدرام کشتکار، میثم مروستی و کیان دارات بوده و کار تنظیم برعهده میثم مروستی و بهزاد جعفریان که احتمالا تاآخر کار تنظیم کننده های دیگری هم به گروه اضافه خواهند شد . ۹۰% از ترانه های آلبوم هم بر عهده دوست خوبم بنیامین دیلم کتولی است. حتما از کارهای تک آهنگ هم استفاده خواهیم کرد ولی باید ببینیم د رآخر کارچه چیزی پیش می آید.

    * برخی از خواننده ها آلبوم اول خود را صرفا” به عنوان یک اعلام حضور در نظر می گیرند و برخی هم با آلبوم اول به تصاحب القاب گوناگون و رقابت جدی هستند شما به آلبوم خود چگونه نگاه می کنید؟

    ببینید به نظر من وقتی کار قوی باشد و تیم انرژی گذاشته باشد و وقت صرف شده باشد دلیلی فقط برای اعلام حضور نیست خداروشکر ، تیم مابا قدرت کارکرده و در طی چند ترک اخیر هم جواب خوبی گرفته من هم همه تلاشم رو می کنم که کار به بهترین نحو انجام شود.

    * بهترین همکار شما در طول فعالیت هنری باچه هنرمندانی بوده است؟ یعنی چه کسانی به سلیقه و سبک شما نزدیک تر بوده اند؟

    در واقع من با همه کسانی که کار کرده ام انرژی متقابل و خوبی را دریافت کردم چون همه چیز حرفه ای پیش رفت و تمام توان برای هرچه بهتر شدن کار، گذاشته شد و به خصوص دوست عزیزم کیان دارات در تمام مراحل به من کمک کرد ندو انشالله در کارهای بعد هم در کنارم خواهند بود.

    * تا آخر امسال مخاطبان شاهد کنسرت شما خواهند بود؟

    انشالله صحبت هایی مبنی بر کنسرت هایی بعد از ایام محرم و صفر شده است ولی تمام فکر و تمرکز من بیشتر کنسرت هایی بعد از پخش آلبوم می باشد .مطمئن باشید اجراهها یی با کیفیت هم از جانب من و هم از جانب گروه خواهید دید درآخر از همه ی کسانی که من را در این راه یاری کردند.تشکر می کنم

    https://musiceiranian.ir/?p=81982
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *