×
×

ارکستر «پاسارگاد» آلبوم می‌دهد

  • کد نوشته: 80820
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۳ام تیر ۱۳۹۴
  • ۰
  • سرپرست ارکستر موسیقی پاسارگاد با تشریح حضور خود در فستیوال جهانی ویولن کشور ارمنستان از تلاش این ارکستر برای چند اجرای زنده و تولید یک آلبوم موسیقی تصویری گفت. امین غفاری درباره جشنواره موسیقی «خاچاطوریان» اینگونه توضیح داد: جشنواره موسیقی «خاچاطوریان» یکی از معتبرترین فستیوال های بین المللی دنیای موسیقی است که هر ساله در […]

    ارکستر «پاسارگاد» آلبوم می‌دهد
  • امین غفاری

    امین غفاری

    سرپرست ارکستر موسیقی پاسارگاد با تشریح حضور خود در فستیوال جهانی ویولن کشور ارمنستان از تلاش این ارکستر برای چند اجرای زنده و تولید یک آلبوم موسیقی تصویری گفت.

    امین غفاری درباره جشنواره موسیقی «خاچاطوریان» اینگونه توضیح داد: جشنواره موسیقی «خاچاطوریان» یکی از معتبرترین فستیوال های بین المللی دنیای موسیقی است که هر ساله در کشور ارمنستان و با محوریت ساز ویولن برگزار می شود. این فستیوال که به نوعی کنکور بین المللی موسیقی نیز محسوب می شود در پذیرش هنرمندان و آثار راه یافته سخت گیری های بسیار فراوانی دارد به همین منظور شرکت در چنین رویدادی برای هر هنرمندی می تواند اتفاق بسیار خوبی در کارنامه فعالیتی اش باشد.

    این نوازنده جوان ویولن ادامه داد: از تعداد داوطلبانی که برای شرکت در این رویداد نام خود را ثبت می کنند، دبیرخانه فستیوال فقط از ۲۹ نفر برای حضور دعوت می کند. به همین جهت من از اینکه توانستم به عنوان نماینده کوچکی از ایران در این دوره از فستیوال شرکت کنم بسیار خوشحالم. این فستیوال یکی از معتبرترین رویدادهای مربوط به ساز ویولن در دنیاست که داوران آن همگی از کارشناسان زبده موسیقی به ویژه نوازندگی ویولن هستند که عنوان های جهانی دارند و نوازندگی در حضور آنها افتخار بسیار بزرگی است.

    وی گفت: در این دوره از فستیوال که به مدت ۱۰ روز در کشور ارمنستان برگزار شد، هنرمندانی از کشورهای فرانسه، ایتالیا، انگلیس، چین، کره جنوبی، آلمان، لبنان، آمریکا و تعدادی دیگر از کشورها به رقابت پرداختند.

    سرپرست ارکستر «پاسارگاد» که در سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به عنوان گروه برگزیده بخش رقابتی معرفی شده بود در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تازه ترین فعالیت‌های این مجموعه موسیقایی نیز توضیح داد: بعد از اینکه در جشنواره موسیقی فجر موفق شدیم به عنوان گروه برگزیده انتخاب شویم، پیشنهادهایی برای اجرا به ما شد اما با توجه به اینکه همزمان با این تصمیم ارکسترهای موسیقی ملی و سمفونیک تهران فعالیت خود را آغاز کرده اند بنابراین برنامه ریزی برای اجراهای زنده ارکستر پاسارگاد نیز باید خیلی سازماندهی شده و منطقی باشد. بنابراین فعلا در مرحله بررسی پیشنهادها و جذب حامیان مالی هستیم که بتوانیم بر اساس یک برنامه ریزی درست اجراهای زنده ای را هم داشته باشیم.

    نوازنده ارکستر سمفونیک تهران گفت: غیر از برنامه ریزی برای اجرای کنسرت تصمیم داریم آلبوم صوتی و تصویری کنسرت سال گذشته ارکستر «پاسارگاد» در تالار رودکی را منتشر کنیم. در آن کنسرت آثاری از دوره باروک اجرا شد و امیدوارم خروجی صوتی و تصویری کنسرت به گونه ای بوده باشد که بتوانیم در بهترین کیفیت ممکن کار را به بازار موسیقی ارائه دهیم، زیرا کیفیت این کنسرت با توجه به حضور نوازندگان برگزیده موسیقی کشورمان از سطح خوبی برخوردار بود که اگر مخاطبان بیشتری با این فضا آشنا شوند قطعا اتفاقا خوبی است.

    https://musiceiranian.ir/?p=80820
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *