×
×

با حضور تعدادی از مسؤلان و جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر کردستان

  • کد نوشته: 80244
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۷ام تیر ۱۳۹۴
  • ۲ دیدگاه
  • مراسم اولین سالگرد درگذشت «علاءالدین بابا شهابی»، هنرمند و موسیقیدان نامی استان کردستان، با حضور تعدادی از مسئولان، جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر کردستان، اقشار مختلف مردم فرهنگ دوست سنندج و با حضور خانواده و بازماندگان این هنرمند، بر سر مزارش در قطعه هنرمندان و مفاخر کردستان (آرامستان بهشت سنندج) برگزار شد.
    +این هنرمند برجسته نوه پسری مرحوم «سید علی اصغر کردستانی»، هنرمند خوش صدا و پرآوازه موسیقی استان کردستان بود

    با حضور تعدادی از مسؤلان و جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر کردستان
  • مراسم سالگرد درگذشت علاءالدین بابا شهابی

    مراسم سالگرد درگذشت علاءالدین بابا شهابی

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: مراسم اولین سالگرد درگذشت «علاءالدین بابا شهابی»، هنرمند و موسیقیدان نامی استان کردستان، با حضور تعدادی از مسئولان، جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر کردستان، اقشار مختلف مردم فرهنگ دوست سنندج و با حضور خانواده و بازماندگان این هنرمند، بر سر مزارش در قطعه هنرمندان و مفاخر کردستان (آرامستان بهشت سنندج) برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، بابا شهابی صبح روز پنج‌شنبه پنجم تیرماه سال گذشته به علت ایست قلبی در بیمارستانی در تهران درگذشت و ششم تیرماه نیز به خاک سپرده شد.

    ایشان سال ۱۳۱۸ در محله چهارباغ سنندج به دنیا آمد. این هنرمند برجسته نوه پسری مرحوم «سید علی اصغر کردستانی»، هنرمند خوش صدا و پرآوازه موسیقی استان کردستان بود.

    باباشهابی در هفت سالگی وارد دنیای موسیقی و هنر شد و در سال اول دبیرستان به رادیو سنندج رفت. وی در همان سال‌ها با گروه کامکارها همکاری کرد و بعد از آن نیز با گروه‌های ارکستر بسیاری در عرصه موسیقی همکاری داشت.

    حاصل بیش از ۵۰ سال زندگی هنری وی، اجرای قریب به ۶۰ آهنگ در ارکسترهای مختلف و ضبط و پخش بیش از ۲۰۰ آهنگ در رادیو و تلویزیون ایران و کاست‌های شخصی‌اش است.

    از معروفترین آهنگ‌های وی می‌توان به «جی ژوانی جاران»، «سروه‌ی ئاوات»، «جلوه دیدار»، «ئاوینه‌ دلبه ری»، «ای وطن»، «نم‌نم بارانه»، «گل بانه»، «مه گری» و «ویله ن» اشاره کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=80244
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *