×
×

گزارش از «ایسنا»

  • کد نوشته: 77416
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۴ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • گروه موسیقی «پالت» در شرایطی کنسرت خود را اجرا کرد که تماشاگران چیزی از جیغ و سوت و کف کم نگذاشتند. کنسرت این گروه شب گذشته (سوم خردادماه) در حالی در تالار وحدت اجرا شد که امید نعمتی خواننده گروه «پالت» در مقابل تماشاگران اعتراف کرد که می‌ترسد انرژی‌اش در برابر تماشاگران کم بیاید! این […]

    گزارش از «ایسنا»
  • پالت

    پالت

    گروه موسیقی «پالت» در شرایطی کنسرت خود را اجرا کرد که تماشاگران چیزی از جیغ و سوت و کف کم نگذاشتند.

    کنسرت این گروه شب گذشته (سوم خردادماه) در حالی در تالار وحدت اجرا شد که امید نعمتی خواننده گروه «پالت» در مقابل تماشاگران اعتراف کرد که می‌ترسد انرژی‌اش در برابر تماشاگران کم بیاید!

    این گروه جوان ابتدا قطعاتی از آلبوم نخست خود «آقای بنفش» را اجرا کرد که با هم‌خوانی حاضران همراه شد. بعد از این‌که قطعات با همراهی پرشور تماشاگران اجرا شد، امید نعمتی خطاب به حاضران گفت: خیلی خوبید! من نگرانم نتوانم از پس انرژی شما برآیم!

    این گروه موسیقی جوان در ادامه، قطعه‌ای از آلبوم جدید خود را با نام «شهر من بخند» با شعر «تو را من در چشم در راهم» از نیما یوشیج اجرا کرد که برخلاف قطعه‌های قبلی تم آرامی داشت.

    بعد از اجرای این قطعه نیز خواننده‌ی گروه پالت گفت: امروز چند پیامک گرفتم که یکی از آن‌ها از طرف یک دختر ۱۷ ساله از رشت بود که اعتراف کرده بود آلبوم «آقای بنفش» را دانلود کرده و این آلبوم خیلی بر او تأثیر گذاشته است. دیگری هم تصویری از غروب آفتاب از یک هواپیما بود که در آن توضیح داده شده بود تعدادی از مخاطبان ما برای اجرای این کنسرت از عسلویه به تهران می‌آیند.

    او سپس قطعه‌ای را با شعر «قاصدک» از مهدی اخوان ثالث به کارکنان عسلویه تقدیم کرد.

    نعمتی در حالی که جلوی صحنه و در کمترین فاصله با تماشاگران ایستاده بود، این قطعه را بدون ساز اجرا کرد و سکوت سالن بسیار جالب توجه بود.

    در ادامه، شعر «نگاه کن» از فروغ فرخزاد اجرا شد. برای اجرای این قطعه چند شمع روی سن آورده شد تا فضا شاعرانه‌تر و لطیف‌تر شود.

    گروه «پالت» بعد از ۱۵ دقیقه استراحت، بخش دوم کنسرت خود را با اجرای قطعاتی از آلبوم «شهر من بخند» اجرا کرد. با وجود این‌که این آلبوم تازه منتشر شده است، بسیاری از تماشاگران اشعار آن را حفظ بودند.

    شور و حال تماشاگران در این قطعه همچنان ادامه داشت تا جایی که امید نعمتی بار دیگر خطاب به آن‌ها گفت: باورتان نمی‌شود چقدر کیف دارد کنسرت در تالار وحدت، آن هم با شما!

    او در ادامه خاطره‌ای از اولین‌باری که خودش در تالار وحدت به تماشای کنسرت آمده بود، تعریف کرد و گفت: اولین‌بار در بالکن این تالار کنسرت کامکارها را دیدم.

    نعمتی پیش از اجرای قطعه «ماهی و گربه» که آن را برای فیلمی به همین نام از شهرام مکری ساخته‌اند، خاطره‌ای درباره شرایط ضبط این قطعه تعریف کرد و افزود: ضبط این قطعه خیلی سخت بود چون باید سازها را به جنگل می‌بردیم و من هربار این قطعه را اجرا می‌کنم، یاد شهرام مکری کارگردان فیلم «ماهی و گربه» می‌افتم.

    سپس این گروه چند قطعه دیگر از آلبوم جدیدش را اجرا کرد. در این میان یکی از تماشاگران بلند بلند نام نوازندگان را صدا می‌زد تا حاضران برای آن‌ها دست بزنند.

    همراهی تماشاگران در اجرای قطعه «بام تهران» بسیار تماشایی بود تا جایی که نعمتی بار دیگر گفت: آنقدر خوش انرژی هستید که ما گرم‌مان شد!

    او پیش از اجرای قطعه «تا صبح فردا» خطاب به حاضران گفت: این قطعه آنقدر برای‌مان تازه است که امیدوارم شعرهایش یادم نرود. اگر این‌طور شد کمکم کنید.

    این خواننده سپس یکی از اشعار خود را اجرا کرد و گفت: این شعر، عاشقانه‌ای آرام برای نسل خودمان است که حالا هر تکه‌اش، یک گوشه دنیا کاری می‌کند.

    اجرای قطعه «نیمی از ما» نیز مورد اقبال تماشاگران قرار گرفت.

    از نکات جالب توجه این کنسرت، دکور ثابت آن و همچنین نورپردازی‌اش بود که متناسب با هر قطعه تغییر می‌کرد.

    گروه پالت در ادامه کنسرت خود در حالی که تصاویر سربازان جنگی به‌صورت ویدئو پروجکشن پخش می‌شد، قطعه «سرباز» را همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اجرا کرد.

    بعد از اجرای این قطعه، تالار وحدت روشن شد و آن‌ها از روی صحنه با تماشاگران عکس یادگاری گرفتند.

    در بخش پایانی برنامه با درخواست مکرر تماشاگران، قطعه «نرو، بمان» اجرا شد. این قطعه نیز همچنان با انرژی خوب حاضران همراه شد.

    در پایان برنامه و در حالی که تماشاگران فکر می‌کردند کنسرت به پایان رسیده و تعدادی از آن‌ها در حال ترک سالن بودند، عده دیگری درخواست اجرای قطعه «خونه مادربزرگه» را کردند و هر چند گروه «پالت» صحنه را ترک کرده بودند، بار دیگر به صحنه بازگشت تا اجرای این قطعه، پایان‌بخش برنامه آن‌ها باشد.

    نعمتی هم پیش از اجرای آن گفت: ته دل خودمان هم بود که «خونه مادربزرگه» را اجرا کنیم.

    انرژی تماشاگران تا پایان این قطعه نیز همراه گروه موسیقی پالت بود، به‌طوری که بعضی از بخش‌ها را بدون هم‌خوانی امید نعمتی اجرا کردند.

    هر چند شب گذشته در طبقه همکف تالار وحدت چند صندلی خالی بود، اما هر سه بالکن این تالار پر شده بود و تماشاگران از این طبقات نیز گروه پالت را همراهی می‌کردند. در این میان، اندک تماشاگرانی هم بودند که همزمان با اجرای برنامه با دوربین‌های تلفن همراه‌شان از کنسرت فیلم و عکس می‌گرفتند و لذت تماشای برنامه زنده را از خود و دیگران دریغ می‌کردند.

    در این کنسرت‌ اعضای گروه پالت شامل روزبه اسفندارمز (کلارینت)، کاوه صالحی (گیتار)، مهیار طهماسبی (ویلنسل)، داریوش آذر (کنترباس) و امید نعمتی (خواننده) همراه امین طاهری (درامز) و سردار سرمست (پیانو، آکاردئون و ملودیکا) به‌عنوان نوازنده‌ی مهمان، به اجرای این قطعات پردختند.

    https://musiceiranian.ir/?p=77416
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *