×
×

به سرپرستی و آهنگسازی «خشایار پارسا»

  • کد نوشته: 77245
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • کنسرت گروه موسیقی «همنوازان فاخته» به سرپرستی و آهنگسازی خشایار پارسا و خوانندگی مهدی کاردگر، ۶ ، ۷ و ۸ خرداد ماه سال جاری در شهر تنکابن برگزار می شود.
    +پوستر این کنسرت
    +در ادامه می توانید عکسهایی از تمرین این گروه برای برگزاری کنسرت را از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» مشاهده نمایید

    به سرپرستی و آهنگسازی «خشایار پارسا»
  • پوستر کنسرت گروه همنوازان فاخته

    پوستر کنسرت گروه همنوازان فاخته

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: کنسرت گروه موسیقی «همنوازان فاخته» به سرپرستی و آهنگسازی خشایار پارسا و خوانندگی مهدی کاردگر، ۶ ، ۷ و ۸ خرداد ماه سال جاری در شهر تنکابن برگزار می شود.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این کنسرت طی سه شب و طی تاریخ های ۶ ، ۷ و ۸ خرداد ماه سال جاری، در سالن «پارک مادر» تنکابن به اجرای کنسرت خواهد پرداخت.

    در این اجرا هدایت کلاری (عود و سه تار)، مهدی کاردگر (خواننده)، آرمان حیدریان (کمانچه)، هامون بهرامی مقدم (سنتور)، حسین گازر (تنبک)، رویا نیو (بندیر)، علیرضا رسولی (کمانچه آلتو)، نیما داغمه چی ( تار و بم تار) و خشایار پارسا (بم سنتور) مجموعه قطعاتی را تقدیم مخاطبان خواهند کرد.

    خشایار پارسا پیش از این به «موسیقی ایرانیان» در خصوص ویژگی هایی از اجراهای پیشِ رو گفته بود: «گروه همنوازان فاخته قصد دارد با نگاهی معاصر، به موسیقی قرن هشتم و نهم هجری قمری ایران بپردازد که مقارن با دورهء تیموریان است؛ دوره ­ای که در آن، مکتب هنری ای با نام منتظمیه (تئوری سیستماتیک) توسط اندیشمندانی مانند «صفی­ الدین ارموی» و« عبدالقادر مراغه­ ای» به وجود آمد. در زیباشناسی این موسیقی از مقام ­ها به صورت مستقل استفاده شده و با تکنیک­ های خاص آهنگسازی این مقام­ ها با هم ترکیب می­ شوند. قطعات از پیش ساخته­ شده ای همچون «کار»، «نقش»، «قول»، «نشید»، «پیشرو» و …که دارای فرم می­ باشند از مشخصه­ های دیگر این موسیقی است.»

    در ادامه می توانید عکسهایی از تمرین این گروه برای برگزاری کنسرت را از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=77245
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *