×
×

اختصاصی موسیقی ایرانیان

  • کد نوشته: 7688
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۴ام اسفند ۱۳۸۹
  • ۱۲ دیدگاه
  • کنسرت گروه موسیقی «مشکی‌پوشان» به سرپرستی رضا صادقی سوم اسفند در سالن همایشهای برج میلاد شهر تهران با حاشیه‌هایی برگزار شد

  • موسیقی ایرانیان – امین ریزباف: کنسرت گروه موسیقی «مشکی‌پوشان» به سرپرستی رضا صادقی سوم اسفند در سالن همایشهای برج میلاد شهر تهران با حاشیه‌هایی برگزار شد، در ادامه می‌توانید علاوه بر عکس‌هایی از این کنسرت گزارش متنی موسیقی ایرانیان را از این اجرا مطالعه کنید.
    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان تالار برج میلاد، مملو از جمعیتی بود که برای خواننده محبوبشان به سالن آمده بودند، هنگامی که رضا صادقی به همراه گروهش با نیم ساعت تاخیر وارد صحنه شد، ابتدا قطعه‌ی «چقدر سخته» را اجرا کرد و پس از این‌که تماشاچیان او را تشویق کردند، در سخنانی خطاب به حضار گفت: «شما منت موسیقی این مملکت هستید، اگر امروز در کنار شما هستم به خاطر هنرمندان بزرگی چون ناصر عبدالهی است»
    او در ادامه از اساتید هنر ایران همچون بابک بیات، پرویز مشکاتیان، بزرگ مرد کلام ایران احمد شاملو، فروغ فرخ‌زاد و خسرو شکیبایی یاد کرد.
    «خدارو چه دیدی»، «بده دستاتو به من»، «دلم برات تنگ شده جونم» قطعات بعدی بود که رضا صادقی اجرا کرد.
    رضا صادقی آهنگ بعدی را با نام «واستا دنیا» با تنظیمی متفاوت و ضعیف تر از تنظیم سیروان خسروی در سالن اجرا کرد.
    او بارها از نوازندگان خود همچون معین راهبر (پیانو _ کیبورد)، پیام طونی (ویولن)، مرتضی کریمی (عود)، ناصر رحیمی (پرکاشن)، آرش مقدم (گیتار باس)، رامین درودی (ساکیسفون)، رضا آذرنژاد (ترومپت)، حسین شریفی (ترومبون)، پدرام مرندیز (گیتار کلاسیک)، میرپاشا سیدیثربی (کیبورد، پیانو)، مسعود همایونی (گیتار الکتریک) و بهنام ابطحی (درام)  تشکر کرد و با ذکر نام آنها از مردم خواست آنها را تشویق کنند.
    همچنین رضا صادقی قطعاتی مانند «نرو»، «مشکلی رنگ عشقه» و… را خواند که با تشویق شدید مردم همراه بود، در کل رضا صادقی از لحاظ فنی نتوانست در این کنسرت خوب بدرخشد و بارها نفس کم می‌آورد و فالش می‌خواند اما غم و قدرت ملودی‌ها و حس قابل قبول صدا و اجرایش آنقدر بود که مخاطب عام متوجه ضعف‌های فنی اجرای او نشود، یکی از دلایل ضعف صدای او را می‌توان در وضعیت جسمانی او دید، او کل کنسرت را بر عکس بسیاری از اجراهایش با عصا ایستاده خواند و همین بر تسلط او بر خواندن قطعات تاثیر منفی گذاشته بود.


    حاشیه های این کنسرت:

    – در این کنسرت مسئولین سالن جایگاهی را برای خبرنگاران تعیین نکرده بودند، در حالی که طبق اعلام ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر در هر کنسرت ردیف های مشخصی به عنوان جایگاه خبرنگاران مشخص شده بود و در تمام کنسرت‌ها هم این روال ادامه داشت، اما شب گذشته در اجرای رضا صادقی بلیت جایگاه ویژه خبرنگاران فروخته شده بود، به همین دلیل خبرنگاران در پیدا کردن جا سردرگم بودند، برخی از خبرنگاران توانستند صندلی خالی پیدا کنند و بنشینند اما برخی دیگر به خواست مسئولین سالن مجبور شدند به بالکن بروند، گرچه که برخی خبرنگاران هم به نشانه‌ی اعتراض سالن را ترک کردند.
    – برخی مسئولین سالن به خبرنگاران  توصیه می‌کردند می‌توانند ایستاده کنسرت را نظاره کنند و به خبرنگاری بپردازند و یا اینکه روی زمین بنشینند.
    – همه‌ی این اتفاقات باعث شد که رضا صادقی برای اولین بار به عنوان یک خواننده مطرح موسیقی پاپ از همه‌ی خبرنگاران و عکاسان تشکر کند تا شاید با این کار بتواند دلجویی از خبرنگاران به عمل آورد.
    – چنین بی نظمی‌هایی در جشنواره امسال کم نبوده است، به عنوان مثال در دفترچه جشنواره ۱۸ قطعه نوشته شده که رضا صادقی آنها را قرارست اجرا کند اما آهنگ‌هایی که اجرا شد هیچ ارتباطی با آهنگ های که در دفترچه نوشته شده بود نداشت به همین خاطر برخی رسانه ها قطعات اجرا شده را بطور اشتباه در رسانه‌های خود منعکس کردند.
    – یا به عنوان مثال همایون نصیری جزو اعضای گروه در دفترچه نوشته شده بود در حالیکه این نوازنده در گروه حضور نداشت، اما با این حال نظم این جشنواره از جشنواره پارسال در سطح بهتر و قابل قبول‌تری قرار داشت و دارد که امیدواریم سال به سال این نظم و برنامه ریزی بیشتر شود.
    – یکی از جالبترین صحنه‌هایی که خبرنگار موسیقی ایرانیان در کنسرت رضا صادقی دید تحت تاثیر قرار گرفتن و گریه‌ی شدید یکی از حضار در میانه‌ی قطعه‌ی «خدارو چه دیدی» بود که توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده بود.
    در ادامه می‌توانید قسمت اول عکس‌های حنانه شفیعی را از این کنسرت ببینید.

    https://musiceiranian.ir/?p=7688
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *