×
×

قرار بر این بود که شعری از حافظ بخوانیم اما ورود سایه ما را به ارغوان خوانی رهنمود شد

  • کد نوشته: 76236
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۲۱ام اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۳ دیدگاه
  • «مجتبی عسگری» آواز خوان موسیقی ایرانی، در شب «عبدالوهاب شهیدی» و در حضور اساتید شعر و ادب و موسیقی، به آواز و ادای احترام پرداخت.
    +عسگری: ما این درس ها و سرمشق ها را از گردهمایی هایی اینچنین می آموزیم و روشنگر مسیر خود قرار می دهیم

    قرار بر این بود که شعری از حافظ بخوانیم اما ورود سایه ما را به ارغوان خوانی رهنمود شد
  • گزارش شب «عبدالوهاب شهیدی»

    گزارش شب «عبدالوهاب شهیدی»

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: «مجتبی عسگری» آواز خوان موسیقی ایرانی، در شب «عبدالوهاب شهیدی» و در حضور اساتید شعر و ادب و موسیقی، به آواز و ادای احترام پرداخت.

    عسگری با اعلام این خبر و در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» گفت: «شب گذشته و در سالن موقوفات دکتر محمود افشار، به دعوت جناب دکتر موقتیان در این همایش حضور بهم رساندیم و قرار بر این شد که به همراه دوست عزیزم سامان صادقیان نوازندهء تار، شعری از حافظ شیرازی را در قالب ساز و آواز تقدیم اساتید و حُضّار نماییم، اما ورود استاد شعر و ادب، هوشنگ ابتهاج عزیز به سالن، ما را به ارغوان خوانی رهنمود شد و تصمیم گرفتیم که شعر «ارغوان» را با کسب اجازه از ایشان به اجرا در آوریم.»

    وی افزود: «ابتدای مراسم استاد «محمدرضا شجریان» به سخنرانی پرداختند و پس از آن اجرای ما تقدیم شد و دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این مراسمِ مختصر و مفید نیز انجام پذیرفت اما در میان این تشریفات، نکته ای که بسیار حائز اهمیت بود و حاضرین را متأثر گرداند جمع دلنشین و گرانقدر اساتید، هوشنگ ابتهاج، محمدرضا شجریان، هوشنگ ظریف و حسن ناهید در کنار استاد بزرگوار عبدالوهاب شهیدی بود که پس از سال ها دوری اتفاق می افتاد. آنقدر حضور این عزیزان زیبا و تأثیر گذار بود که همهء میهمانان اشک ریختند. رفیقان قدیمی یکدیگر را پس از سال ها، ملاقات می کردند. لحظات خاطره انگیز و هشدار دهنده ای بود از این جهت که هر شخص را به این تأمل وا می داشت که وجود دوستان را غنیمت شماریم و یکدیگر را دریابیم.»

    مجتبی عسگری با اشاره و تأکید بر قدردانی لحظات با هم بودن در عمری که به سرعت باد می گذرد ادامه داد: «بنده بسیار خرسندم که با همنسلان خود من جمله گروه موسیقی خزان در ارتباطم و سعی بر حفظ این روابط و پویایی این دوستی ها دارم و بر این باورم سوای تمام هنرها و حرکت های هنری، هنر، در بدست آوردن دل های یکدیگر است. ما این درس ها و سرمشق ها را از گردهمایی هایی اینچنین می آموزیم و روشنگر مسیر خود قرار می دهیم.»

    این آواز خوان موسیقی ایرانی در پایان با اشاره ای دیگر به حضور استاد عبدالوهاب شهیدی خاطر نشان کرد: «استاد شهیدی از نظر جسمانی بسیار ضعیف بودند و شرایط مساعدی نداشتند اما همان چشمان مهربان و سخنان آرام بخششان برای حضار انرژی بخش بود. به سخنرانی مختصری نیز پرداختند و از خاطرات خود با استاد ابتهاج و استاد شجریان سخن گفتند و محفل را رنگ و رونقی خاص بخشیدند. برای ایشان آرزوی سلامتی دارم و سایهء بزرگان هنر بر این مرز و بوم مستدام باد.»

    https://musiceiranian.ir/?p=76236
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *