×
×

عکس ها از مهرداد سلجوقی

  • کد نوشته: 76120
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۰ام اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۴ دیدگاه
  • دور نهایی برنامه «هزارصدای موسیقی پاپ» با مدیریت و اجرای «آرش نصیری»، برای انتخاب بهترین های سال ۹۳ این برنامه شنبه ۱۹اردیبهشت ماه سال جاری در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران شهر تهران برگزار شد. این برنامه که در دوره های قبلی و سال ۹۳ با شرکت حدود ۵۰ نفر آغاز شده بود، نهایتا ۸ نفر به انتخاب داوران و کارشناسان در این برنامه حاضر شدند و با حضور دکتر افشین یداللهی کارشناس ترانه، فواد حجازی کارشناس بخش آهنگسازی و تنظیم و مانی رهنما و حمید حامی ‌کارشناسان بخش خوانندگی و آواز به رقابت در فینال پرداختند.
    +عمران طاهری، هنرمند جوان جنوبی به عنوان خواننده مهمان قطعاتی از خود و ناصر عبداللهی و یک قطعه معروف فولکلور را اجرا کرد

    عکس ها از مهرداد سلجوقی
  • هزار صدا

    هزار صدا

    موسیقی ایرانیان – پریسا تاجیک: دور نهایی برنامه «هزارصدای موسیقی پاپ» با مدیریت و اجرای «آرش نصیری»، برای انتخاب بهترین های سال ۹۳ این برنامه شنبه ۱۹اردیبهشت ماه سال جاری در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران شهر تهران برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این برنامه که در دوره های قبلی و سال ۹۳ با شرکت حدود ۵۰ نفر آغاز شده بود، نهایتا ۸ نفر به انتخاب داوران و کارشناسان در این برنامه حاضر شدند و با حضور دکتر افشین یداللهی کارشناس ترانه، فواد حجازی کارشناس بخش آهنگسازی و تنظیم و مانی رهنما و حمید حامی ‌کارشناسان بخش خوانندگی و آواز  به رقابت در فینال پرداختند.

     در ادامه می توانید حاشیه نگاری خبرنگار «موسیقی ایرانیان» از برنامه «هزارصدا» را دنبال کنید.

    * برعکس برنامه های قبلی که از ساعت ۱۷ شروع می شد، بنابر آنچه اعلام شده بود، قرار بود برنامه از ساعت ۱۶ شروع شود که در نهایت حدود ساعت ۱۶:۳۰ آغاز شد.

    * در ابتدای برنامه تیتراژ «هزار صدا» پخش شد که روی آهنگ ماهیگیر مازیار ساخته شده بود، در ایتدای تیتراژ بعد از این شعر مرحوم حسین منزوی: «تو از تمام دهان های شهر می خوانی/ صدا یکی ست اگر حنجره هزار و یکی ست»، در کنار تصویر بزرگی از مرحوم مازیار این عبارت نوشته شد: «با احترام این برنامه تقدیم می شود به مازیار (عبدالرضا کیانی نژاد-۱ تیر ۱۳۳۱-۱۶ فروردین ۱۳۷۶)؛ پس از پخش تیتراژ، آرش نصیری، مدیر و مجری برنامه هزارصدا روی صحنه آمد و گفت به بهانه سالگرد درگذشت این خواننده محبوب و فقید، این برنامه به مازیار تقدیم شده است.

    * پس از آن عرفان کیا، خواننده برگزیده برنامه فینال سال گذشته به عنوان خواننده افتخاری قطعه ای را اجرا کرد.

    * پس از اجرای خوب عرفان کیا، مجری از او خواست تا یک شماره از یک تا ۸ را بگوید و به این ترتیب بهمن عصار به عنوان اولین خواننده ای انتخاب شد که باید در بخش مسابقه اجرا کند.

    * پس از آن آرش نصیری از کارشناسان برنامه دعوت کرد که در محل مربوطه مستقر شوند: مانی رهنما، فواد حجازی، دکتر افشین یداللهی و حمید حامی چهار تن کارشناس برنامه فینال بخش پاپ مسابقه هزار صدا بودند.

    nasiri (18)* مجری هنگام درخواست از هر کدام از کارشناسان برای سلام و علیک با حضار، پیشینه ای از حضور این هنرمندان در برنامه قبلی و مقدماتی هزار صدا عنوان کرد. بنابر اعلام او، هم مانی رهنما و هم حمید حامی هر یک دوبار در برنامه های قبلی به عنوان کارشناس حاضر شده بودند و دکتر یداللهی و فواد حجازی اولین بار به عنوان کارشناس در این برنامه حضور پیدا می کردند. نصیری در مورد حجازی گفت که با توجه به سابقه آشنایی و دستی ما، فواد حجازی از قبل از شروع برنامه ها به عنوان گزینه کارشناسی مطرح بود اما یا در ایران حضور نداشتند یا درگیر بودند و نتوانستند در برنامه حاضر شوند. همچنین او هنگام درخواست از افشین یداللهی برای آغاز سخن یک بار دیگر این نکته را یادآوری کرد که هزارصدا فرزند برنامه هایی چون خانه ترانه و انجمن ترانه سرایان و عصر شعر و ترانه است.

    * پس از سخنان اولیه کارشناسان، بهمن عصار، حامد شهاب، محمد شیرازی، بردیا صابری، هادی نوروزی، هادی عزیزی و حامد حسینی آثار خود را اجرا کردند و بعد از هر اجرا آثارشان مورد نقد و بررسی کارشناسان قرار گرفت.

    * یکی از نکات جذاب این بحث ها، نظرات گاه متضاد فواد حجازی و مانی رهنما از یک طرف و حامی و مانی از طرف دیگر بود. آنها با وجود اینکه از دوستان صمیمی هستند، در حین ابراز این دوستی با صراحت نظرات خود را اعلام می کردند. یک جا مانی رهنما از اینکه خواننده ها از سبک های خوانندگان و آهنگسازان ترکیه ای الهام می گیرند انتقاد کرد اما فواد حجازی ضمن اینکه این مسئله را تایید کرد و تقلید را جایز ندانست عنوان کرد که مهم این است آنچه به گوش مردم می رسد خوشایند باشد و آنها از آن استقبال کنند. درجایی دیگر فواد حجازی در رد این نظریه که هنرمند به دنبال سلیقه مردم نمی رود بلکه مردم را به دنبال خود می کشاند گفت، ما دنبال مردم می رویم اما در ضمن کار خودمان را هم درست انجام می دهیم. نکته دیگر نظرات کارشناسی، نظرات دقیق دکتر افشین یداللهی در مورد تک تک مفاهیم ترانه بود. نظرات دقیق کارشناسی البته صریح حامی هم خیلی جلب توجه می کرد.

    * در پایان برنامه بر اساس نظرات کارشناسی نفرات زیر به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شدند:

    نفر برگزیده اول: بهمن عصار (ترانه: پوریا متابعان/ ملودی: ناصر زینالی/ تنظیم: فربد فروغی)
    نفر برگزیده دوم: محمد شیرازی (ترانه: شهاب شهرزاد/ ملودی : مرتضی لطفی / تنظیم کننده: مهدی خیرخواهی)
    نفر برگزیده سوم: حامد شهاب (آهنگساز و خواننده: حامد شهاب/ تنظیم: محسن خاوری/ ترانه: احسان حیدری)

    * همن عصار از مشهد، محمد شیرازی از تهران و حامد شهاب از کرمانشاه در برنامه هزارصدا شرکت کرده بودند.

    * آرش نصیری اعلام کرد تا اطلاع ثانوی نظرسنجی پیامکی حذف شده است تا راه درست و دقیقی برای آن پیدا شود. او دلیل این تصمیم را پیامک هایی دانست که از بیرون سالن ارسال می شود.

    * اواخر برنامه، بعد از آنکه قطعه ای از مازیار عطاریان پخش شد، مجری اعلام کرد، همین الان قرار شده است که فواد حجازی و مانی رهنما، قطعه ای از آلبوم جدید مانی رهنما را اجرا کنند که با استقبال خیلی زیاد حضار مواجه شد. فواد حجازی پشت پیانو قرار گرفت و قطعه مرداب را نواخت و مانی رهنما آن را اجرا کرد. سپس حامی بنابر درخواست تماشاگران یک بند از یکی از ترانه های مریم اسدی را بدون ساز اجرا کرد که با استقبال پرشور حضار همراه بود. حامی دلیل عدم اجرای خود را عدم آمادگی و جسمی خود اعلام کرد.

    nasiri (23)* پس از اجرای نفرات شرکت کننده، عمران طاهری، خواننده جوان جنوبی به عنوان خواننده مهمان قطعاتی از خود و ناصر عبداللهی و یک قطعه معروف فولکلور را اجرا کرد. نصیری هنگام دعوت طاهری، او را از نوادگان معنوی ابراهیم منصفی معرفی کرد. اجرای عمران طاهری مورد استقبال قرار گرفت.

    * در بین برنامه، کلیپی از ترانه «ایران» با صدای مازیار عطاریان پخش شود. مجری در ابتدا رزومه ای از این خواننده و آهنگساز باسابقه دهه هفتاد و هشتاد موسیقی پاپ را ارائه کرد.

    * استاد محمدعلی بهمنی، مسعود فروتن، ابراهیم اسماعیلی، علیرضا بندری، مریم اسدی، وحید مهراد، حامد صوفی پور و جمعی دیگر از هنرمندان از تماشاگران برنامه بودند.

    * از طرف شرکت تحفه ایرانیان هدایایی به کارشناسان و مهمان برنامه اهدا شد.

    * به خواننده اول برنامه یک قطعه کامل (شامل ترانه، ملودی و تنظیم) و ۲۵ ساعت استودیو رایگان از استودیو تهران به مدیریت مازیار عطاریان هدیه گرفت. همچنین نفرات دوم و سوم هم ۲۵ ساعت استودیوی رایگان هدیه گرفتند.

    *  بنابر اعلام مدیر و مجری این برنامه آرش نصیری، هزارصدا طبق روال گذشته دوبار در ماه، یک بار برای بخش پاپ و یک بار برای بخش موسیقی اصیل ایرانی برگزار می شود و نفرات برگزیده به برنامه نهایی راه پیدا می کنند.

    در ادامه می توانید عکسهای «موسیقی ایرانیان» (عکاس: مهرداد سلجوقی) از فینال هزار صدای موسیقی پاپ را دنبال کنید.

    https://musiceiranian.ir/?p=76120
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *