×
×

حسین تقی‌نژاد: محوریت کار گروه بر پایه موسیقی گیلانی است

  • کد نوشته: 74485
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۳۱ام فروردین ۱۳۹۴
  • ۰
  • نشست خبری کنسرت گیلکی «هم آوایان تاسیان» صبح یکشنبه ۳۰ فروردین در تالار وحدت با حضور حسین تقی‌نژاد سرپرست گروه و نوازنده سنتور، امیر ادراکی آهنگساز و نوازنده کمانچه و عاطفه میرفندرسکی مدیر شرکت آوای مهربانی برگزار شد.

    +موسیقی ما تلفیقی است

    حسین تقی‌نژاد: محوریت کار گروه بر پایه موسیقی گیلانی است
  • نشست خبری کنسرت هم آوایان تاسیان

    نشست خبری کنسرت هم آوایان تاسیان

    نشست خبری کنسرت گیلکی «هم آوایان تاسیان» صبح یکشنبه ۳۰ فروردین در تالار وحدت با حضور حسین تقی‌نژاد سرپرست گروه و نوازنده سنتور، امیر ادراکی آهنگساز و نوازنده کمانچه و عاطفه میرفندرسکی مدیر شرکت آوای مهربانی برگزار شد.

    رزومه گروه

    در ابتدای نشست حسین تقی‌نژاد سرپرست و نوازنده سنتور درباره رزومه گروه گفت: این گروه را با همراهی امیر ادراکی در سال ۷۸ تاسیس کردیم و در حال حاضر ۱۵ سال از آغاز آن می‌گذرد، البته امیر سرپرست گروه “بیداد” گیلان هم هست که در گروه ما به عنوان نوازنده کمانچه و آهنگسازی برخی از قطعات بر عهده ایشان است. نام “تاسیان” در لغت نامه معنای خاصی نداشته و در زبان گیلکی به معنای خاص دلتنگی است. در کل ما هدفم اصلیمان در این گروه این است که این دلتنگی را از دل مردم خارج کنیم.

    حسین تقی‌نژاد: خواننده متمرکز نداریم

    سرپست گروه در ادامه گفت: همانطور که از نام گروه پیداست ما خواننده متمرکز نداشته و هر یک از اعضای گروه با توجه به نوع کار و تنظیم آن کار را همخوانی می‌کنند، ممکن است در برخی از قطعات هم با توجه به مضمون آن از خواننده مهمان استفاده کنیم. در کل محوریت کار بر پایه موسیقی گیلانی است. این کنسرت به خاطر اینکه اکثرا طولانی مدت هستند یک نفر از پس آن بر نیامده و همه گروه او را همراهی می‌کنند، به عنوان مثال اجرای قطعه “آ‌ها بگو” یک ساعت زمان می‌برد در نتیجه کار یک نفر نیست.

    موسیقی ما تلفیقی است

    تقی‌نژاد در بخش دیگر صحبت‌هایش به موسیقی کار اشاره کرد و گفت: موسیقی در کار ما پررنگ‌تر از بخش‌های دیگر به چشم می‌آید، ما در موسیقیمان از تلفیق کارهای امروزی و سنتی استفاده می‌کنیم تا بتوانیم مخاطب‌های امروزی را با خودمان همراه کنیم و آن ارتباط لازمه میانمان برقرار شود. در گروه ما تاکید بیشتر روی حوزه شعر و زبان است.

    کنسرت تاسیان دو بخشی است

    سرپرست گروه “تاسیان” همچنین افزود: رپرتوار برنامه ما در دو بخش اجرا می‌شود که بخش اول آن موزیکال و نمایشی است که در این بخش بیشتر دیالوگ محور و بر پایه نقش‌هاست اما در بخش دوم بیشتر اجرای قطعات عاشقانه، اجتماعی و محلی است.

    او در پایان هم گفت: این کنسرت تقدیم به شاعر نامی ما شیون فومنی شده و یک قطعه هم با نام “کاغذ نویس” را به او تقدیم خواهیم کرد.

    کنسرت گروه “هم آوایان تاسیان” ۴ اردیبهشت ماه سال جاری در تالار وحدت در یک سئاس به همت موسسه “آوای مهربانی” برگزار خواهد شد.

    +خرید آنلاین بلیت این کنسرت

    https://musiceiranian.ir/?p=74485
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *