×
×

آرش گوران عنوان کرد

  • کد نوشته: 73723
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۱ام فروردین ۱۳۹۴
  • ۰
  • رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این مجموعه، از ارائه پیشنهادهای بین المللی برای برگزاری چند کنسرت در خارج از کشور سخن گفت. آرش گوران رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت فعالیت این ارکستر در سال جدید اینگونه توضیح داد: بعد از چندین پروژه سنگین که زمستان سال […]

    آرش گوران عنوان کرد
  • ۱۶۳۵۲۱۲رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این مجموعه، از ارائه پیشنهادهای بین المللی برای برگزاری چند کنسرت در خارج از کشور سخن گفت.

    آرش گوران رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت فعالیت این ارکستر در سال جدید اینگونه توضیح داد: بعد از چندین پروژه سنگین که زمستان سال گذشته همراه با گروه داشتیم فعلا مشغول استراحت هستیم اما در صورت فراهم شدن امکانات، برنامه ریزی هایی برای اجرای چند برنامه طی ماه‌های آینده خواهیم داشت که به طور حتم برنامه های بسیار متفاوت و جالب توجهی برای مخاطبان موسیقی خواهد بود.

    این آهنگساز با اشاره به اینکه اجرای قابل قبول در کنسرت سال گذشته توقع مخاطبان را بالا است، ادامه داد: تصمیم دارم مجموعه‌ای از ملودی‌هایی که برای پروژه های مختلف موسیقایی ام داشتم در قالب آلبوم گردآوری کنم همچنین برنامه های ویژه ای را برای موضوع رهبری ارکستر و ارتقای کیفی فعالیت‌هایم دارم که برای هر رهبر ارکستر موضوع اجتناب ناپذیری است.

    رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: هم اکنون پیشنهادهای بسیار عالی و کم نظیری از سوی یک نهاد معتبر موسیقی جهانی داریم که می تواند هم برای ارکستر فیلارمونیک تهران و هم برای موسیقی کشورمان ارزشمند باشد زیرا محتوای اصلی این پیشنهادها برگزاری کنسرت های مشترکی است که می تواند برای نوازندگان ایرانی بهترین فرصت باشد اما متاسفانه تا وقتی بودجه و اسپانسر مناسبی در کار نباشد این پیشنهادها عملا اجرایی نیستند.

    وی در پایان تصریح کرد: به طور حتم مجموعه های موسیقایی چون ارکستر فیلارمونیک به دلیل محتوای کاری که برای خود دارند نمی توانند هر اسپانسری را برای مشارکت داشته باشند و لازم است به دور از حرف ها و کلیشه های رایج در این حوزه اسپانسرهای معتبر و قوی وارد فضای موسیقی های این چنینی شوند تا فرصت حضور گروه های ایرانی در کشورهای صاحب نام دنیا نیز فراهم شود بنابراین تا وقتی چنین فضایی در فضای هنری و فرهنگی کشور ما وجود نداشته باشد من هر چقدردرباره پیشنهادات بین المللی صحبت کنم فایده ای ندارد.

    ارکستر فیلارمونیک تهران زمستان سال گذشته  قطعاتی از چایکوفسکی، آرو پرت، گورسکی را در کنسرتی برای علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک ارائه کرد.

    گوران که رهبری ارکستر ۸۰ نفره «فیلارمونیک ایران»، رهبری گروه آوازی فرهنگسرای بهمن، رهبر گروه آوازی شهر تهران، رهبری ارکستر هنر موسیقی زمان را بر عهده داشته در سال ۹۱ هم به عنوان رهبر مهمان ارکستر ملی ایران در اجرای موسیقی سریال تلویزیونی «شب دهم» ساخته فردین خلعتبری نیز حضور داشته است.

    https://musiceiranian.ir/?p=73723
       
    برچسب ها آرش گوران

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *