×
×

گروه «مضراب» در تهران به روی صحنه می‌رود

  • کد نوشته: 73692
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۹ام فروردین ۱۳۹۴
  • ۱۲ دیدگاه
  • گروه موسیقی «مضراب» کنسرت موسیقی «زمستان» از ساخته‌های «حمید متبسم» را بر اساس اشعاری از «مهدی اخوان ثالث»، توسط موسسه فرهنگی-هنری «نغمه حصار» به مدیریت افشین معصومی برگزار می‌کند.
    +فریبا داودی و هادی فیض‌آبادی به عنوانِ هم خوانان در این کنسرت حضور خواهند داشت

    گروه «مضراب» در تهران به روی صحنه می‌رود
  • پوستر کنسرت زمستان

    پوستر کنسرت زمستان

    موسیقی ایرانیان – رها اعتمادیان: گروه موسیقی «مضراب» کنسرت موسیقی «زمستان» از ساخته‌های «حمید متبسم» را بر اساس اشعاری از «مهدی اخوان ثالث»، توسط موسسه فرهنگی-هنری «نغمه حصار» به مدیریت افشین معصومی برگزار می‌کند.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این اجرا ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ماه در تالار وحدت تهران به روی صحنه خواهد رفت و حمید متبسم (آهنگساز – سه تار). سمیرا گلباز (سه تار). میثم کربلایی (سه تار). سپهر شهبازی (سه تار)، نوشین پاسدار (بربت). بهناز بهنام نیا (بربت)، آوا ایوبی (بمتار)، جلال امیرپورسعید (بمتار)، نغمه فره‌مند (تمبک) و شهروز شعاعی (سازهای کوبه‌ای) اعضای گروه «مضراب» را تشکیل می‌دهند که فریبا داودی و هادی فیض‌آبادی هم به عنوانِ هم خوانان در این کنسرت حضور خواهند داشت.

    متبسم دربارهٔ انتخاب این عنوان برای کنسرتش می‌گوید: «نخستین یادهای من از شعر زمستان اخوان ثالث برمی‌گردد به دوران نوجوانی، به روزگاری که فصل زمستان برایم جز جلوه‌ی دیگری از طبیعت نبود. با عطر بخاری هیزمی و یادگاری نوشتن روی بخار شیشهٔ پنجره‌ها. در آن زمان به راز کلام اخوان پی نمی‌بردم؛ ولی مانند زمستان دوستش داشتم. حال کلام اخوان دستمایهٔ اثری است که به گوش شما می‌رسد. زمستانی نه از آن دست که من می‌شناختم، زمستانی که پیامش برگرفته از رنج مردمانی بود که بهار را منتظر بودند.»

    https://musiceiranian.ir/?p=73692
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *