×
×

با آواز حسین علیشاپور

  • کد نوشته: 7274
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۷ام بهمن ۱۳۸۹
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «بادبان شکسته» با آواز حسین علیشاپور، آهنگسازی حسین قاسمپور و اجرای گروه «خاموش» منتشر می شود

  • آلبوم موسیقی «بادبان شکسته» با آواز حسین علیشاپور، آهنگسازی حسین قاسمپور و اجرای گروه «خاموش» منتشر می شود.
    به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این آلبوم در دستگاه شور و آوازهای ابوعطا، دشتی و نغمه شوشتری ساخته شده است.
    علیشاپور دو تصنیف از ساخته‌های قاسمپور را با اشعاری از شفیعی کدکنی و امید جوانبخت اجرا کرده است. او همچنین غزلیاتی از حافظ و عبید زاکانی را در دستگاه شور و مایه ابوعطا خوانده است.
    در آلبوم «بادبان شکسته» اعضای گروه خاموش شامل بامداد فتوحی (تنبک)، آرمین جوانبخت (سنتور)، آرش سعیدیان (عود)، ذکریا یوسفی (دف)،‌هامان منصوری (تار و سه تار) و محمد مظهری (کمانچه) به اجرای قطعات پرداخته‌اند.
    اجرای این گروه به صورت هم‌نوازی در استودیو از ویژگی‌های این آلبوم است.
    «بادبان شکسته» دومین آلبوم مستقل حسین علیشاپور محسوب می‌شود. پیش از این آلبوم «طلیعه دشتی» را با آهنگسازی «احسان عبایی» منتشر کرده است.
    او همچنین آلبوم‌های «طغیان» (میدیا فرج‌نژاد)، «تن‌ها» (سیامک جهانگیری)، «نای عشق» (فرهاد ابراهیم خانی)، «حکایت» (برزو امیری) و اثری دیگر از احسان عبایی که هنوز نام آن نهایی نشده است را در آستانه انتشار دارد.
    صدای او در اپرای «مولوی» ساخته «بهزاد عبدی» در نقش سلطان العلماء (پدر مولانا) نیز برای مخاطبان آشناست.
    «حسین قاسمپور» آهنگساز اثر نیز ساز سنتور را نزد استادانی همچون مجید کیانی، اردوان کامکار و حسن حسینی فرا گرفته است. او کار‌شناس موسیقی دانشگاه سوره است و «بادبان شکسته» نخستین اثر رسمی‌اش در مقام آهنگساز به شمار می‌رود. آلبوم «بادبان شکسته» توسط موسسه «چهارباغ بانگ» منتشر می شود و «آوای باربد» آن را در اختیار مراکز فروش قرار خواهد داد.

    https://musiceiranian.ir/?p=7274
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *