×
×

از سوی انتشارات «ماهور»

  • کد نوشته: 72001
  • حمیده موسوی
  • چهارشنبه, ۲۰ام اسفند ۱۳۹۳
  • ۰
  • آلبوم «مرثیه ای برای یک فرشته» تازه ترین اثر «پیام فخاریان» از سوی مؤسسه ی فرهنگی- هنری «ماهور» منتشر شد.
    +فخاریان: همیشه سعی کردم از تمامی عناصر ممکن موسیقی در جهت بیان یک حالت یا موقعیت استفاده کنم بدون توجه به اینکه تم یا هارمونی به چه ملیت یا دوره ای مربوط باشد

    از سوی انتشارات «ماهور»
  • موسیقی ایرانیان – لاله جهانشاهی: آلبوم «مرثیه ای برای یک فرشته» تازه ترین اثر «پیام فخاریان» از سوی مؤسسه ی فرهنگی- هنری «ماهور» منتشر شد.

    مرثیه ای برای یک فرشته

    مرثیه ای برای یک فرشته

    پیام فخاریان نوازنده و مدرس گیتار و خالق این اثر با اعلام این خبر، در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» گفت: «آلبوم «مرثیه ای برای یک فرشته» نام هفتمین اثر منتشر شده ی من است که فضای غالب آن رومانتیک معاصر می باشد.»

    وی افزود: «این اثر شامل ۱۴ قطعه به نام های درمیان دوغم (به فرانسیس کلینژانس)، رویای مبهم (به احسان صبوحی)، در مقابل باد (به سهیل بختیاری)، مرثیه ای برای یک فرشته (به یاسمین وزیری)، به سوی نور (به اندرو یورک)، پیام دشت(به بنفشه رحیمی)، لامنتو۲ (به ویکتور ویادنگوس)، به هوشیار خیام، تصویر تو در من(به پ ن)، میلونگا (به برنارد پیرس)، به مارک سا لمبرگ، سرگردانی ۲ (به فرزین تهرانیان)، مازورکا و رقص (به کیوان میرهادی) و طرح باروک (به باقر موذن) است که همگی از ساخته های من بوده و دوست هنرمندم کوشا صرافی گوهری نیز در این مجموعه به نوازندگی کمانچه و ویولون پرداخته است.»

    فخاریان در توضیح و معرفی بیشتر برخی قطعات عنوان کرد: «مجموعه ی پیش رو همچون کارهای گذشته، تلفیقی است از فضای موسیقی لاتین و تم های ایرانی بعلاوه ی رنگ آمیزی موسیقی معاصر. همیشه سعی کردم از تمامی عناصر ممکن موسیقی در جهت بیان یک حالت یا موقعیت استفاده کنم بدون توجه به اینکه تم یا هارمونی به چه ملیت یا دوره ای مربوط باشد. مثلا در قطعه «مرثیۀ ای برای یک فرشته»، (با لگاتوهای سریع) حالت زخمه زدن در موسیقی ترکمن را به ذهن متبادر نموده ام تا فضایی برای هق هق و گریه خلق شود، یا در قطعۀ ی «پیام دشت» برای اولین بار سعی کرده ام گیتار و کمانچه را کنار یکدیگر قرار داده تا لحظه های آرام و طوفانی دشت را به تصویر بکشم. در قطعۀ ی «تصویر تو در من» بار تلاطم های یک رابطۀ عاطفی را به عهدۀ ی ویلن گذاشته ام تا اوج و فرودهای احساس را به تصویر بکشیم. قطعه «به سوی نور» نیز وقتی شکل گرفت که کاری از اندرو یورک با عنوان «به سوی تاریکی» به دستم رسید و وقتی میزان اول این قطعه را به شکل معکوس نواختم تم قطعه ی من شکل گرفت که در واقع به سمت نور می رفت. در قطعه ای که به هوشیار خیام تقدیم کرده ام از استکاتوی باس در موسیقی جز استفاده نموده  تا با ترکیبی از تم ایرانی، فضایی فانتزی گونه را شکل دهم و …»

    شایان ذکر است که پیمان فخاریان فارغ التحصیل رشته ریاضی محض و مدرس دانشگاه هنر (۱۳۸۰ – ۱۳۸۲) بوده که علاوه بر تدریس و اجرای آثار آهنگسازان شهیر جهان که گزیده‌ای از آن در آلبوم‌های «دونوازی گیتار کلاسیک» و «پیام بدون مرز» توسط موسسه ماهور منتشر شده است، بیش از ۱۰۰ قطعه برای گیتار کلاسیک نوشته است و دو کتاب نیز باعناوین «پنج قطعه برای گیتار کلاسیک» (۱۳۸۶) و «۲۶ دونوازی گیتار کلاسیک» (۱۳۸۸،انتشارات چنگ) منتشر کرده است.

    علاقه مندان برای تهیه این اثر به صورت نسخه اصلی می توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=72001
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *