×
×

شریفیان: تلاش دارم تا به ثبت جهانى ساز نی انبان کمک کنم

  • کد نوشته: 71923
  • حمیده موسوی
  • سه شنبه, ۱۹ام اسفند ۱۳۹۳
  • ۱۷ دیدگاه
  • امروز ١٩ اسفند ماه برابر با ۱۰ مارس ۲۰۱۵، روز جهانى «نى انبان» نام گرفته است، نمونه هاى مختلفى از این ساز در سراسر جهان نواخته مى شود و گونه اى از این ساز پر مخاطب نیز در جنوب ایران رایج است.
    +عکس انتشار یافته توسط «محسن شریفیان» را در ادامه از «موسیقی ایرانیان» ببینید

    شریفیان: تلاش دارم تا به ثبت جهانى ساز نی انبان کمک کنم
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید

    برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: امروز ١٩ اسفند ماه برابر با ۱۰ مارس ۲۰۱۵، روز جهانى «نى انبان» نام گرفته است، نمونه هاى مختلفى از این ساز در سراسر جهان نواخته مى شود و گونه اى از این ساز پر مخاطب نیز در جنوب ایران رایج است.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، محسن شریفیان نوازنده ى سرشناس بوشهری، به مناسبت روز جهانى نى انبان براى اولین بار اقدام به انتشار عکسى نموده است که در آن، تعداد چشمگیرى از نوازندگان نى انبان به چشم مى خورد و این عکس در تاریخ ١٣٩٣/١٢/١۵ در امارت ادریس واقع در بندر بوشهر به ثبت رسیده است.

    طراح این عکس عنوان کرده است که: «تلاش دارم تا به ثبت جهانى این ساز کمک کنم. سازى که مستندات ما حضور آن را در بندر بوشهر دست کم به بیش از دویست سال تایید مى کند.»

    محسن شریفیان که کتاب «تاریخ موسیقى بوشهر» را تألیف کرده است، در گفتگوی کوتاهی خاطر نشان کرد: «حضور پر تعداد نوازنده ها در این عکس که تنها بخشى از نوازنده هاى نى انبان در بوشهر را شامل مى شود، گواه عمیق بودن این ساز و موسیقى در بین مردم است.»

    انجمن جهانى نى انبان نیز در صفحه ى رسمى خود اقدام این نوازنده ى بین المللى را رویداد برجسته امروز نامیده و نوشته است: «رویدادهای زیادی برای این روز در سرتاسر جهان برنامه ریزی شده است از بلاروس و امریکا تا آلمان، مجارستان، انگلستان و کانادا. اما رویداد برجسته امروز به محسن شریفیان تعلق میگیرد. وی علارغم مخالفت های موجود گردهمایی را با تعداد زیادی نی انبان نوازان بوشهری ترتیب داده است.»

     

    https://musiceiranian.ir/?p=71923
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *