×
×

در بیست و یکمین جلسه از نشست‌های تخصصی افق رسانه

  • کد نوشته: 7052
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۰ام بهمن ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • در بیست و یکمین جلسه از نشست‌های تخصصی افق رسانه، رییس سازمان صدا و سیما موسیقی را یکی از تأثیرگذارترین هنرهای جامعه بشری دانست که به مثابه‌ی یک رسانه، نقش بالایی در شکل‌دهی فرهنگ، احساسات و رفتار جامعه دارد. به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، رییس رسانه ملی در ادامه این نشست با بررسی […]

  • در بیست و یکمین جلسه از نشست‌های تخصصی افق رسانه، رییس سازمان صدا و سیما موسیقی را یکی از تأثیرگذارترین هنرهای جامعه بشری دانست که به مثابه‌ی یک رسانه، نقش بالایی در شکل‌دهی فرهنگ، احساسات و رفتار جامعه دارد.

    به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، رییس رسانه ملی در ادامه این نشست با بررسی مبانی فقهی موسیقی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و شاخص‌های موسیقی فاخر و متعالی گفت: تولید و بهره‌ گرفتن از موسیقی متعالی و هدف‌دار، منطبق با ارزش‌ها و معیارهای فرهنگ ایرانی ـ اسلامی با داشتن رنگین کمانی از موسیقی اقوام ایرانی در قالب نغمه‌ها، نواها و سرودهای معنوی، حماسی، شورآفرین، وحدت افزا، نشاط‌ آور و امیدگستر با استفاده از گنجینه بی‌کران شعر و ادبیات فارسی و ظرفیت‌های ارزشمند جامعه‌ی هنرمندان متعهد موسیقی کشور، از اولویت‌های رسانه ملی محسوب می‌شود و عرضه چنین آثاری، گامی بلند در جهت هویت‌بخشی، ترویج اخلاق و امید در جامعه خواهد بود.

    به نقل از حوزه ریاست سازمان صدا و سیما، با حضور جمع کثیری از هنرمندان و دست‌اندرکاران موسیقی کشور و مدیران و برنامه‌سازان رسانه ملی از سمفونی «بصیرت» رونمایی شد.

    این سمفونی عظیم که موسیقی آن توسط علی‌اکبر قربانی و شهرام توکلی تنظیم و شعر آن توسط عبدالحسینی سروده شده، با رهبری بیگلری‌پور و خوانندگی عبدالحسینی در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما به اجرا درآمد و قابلیت بهره‌برداری در موضوعات متنوع انقلابی و حماسی را داراست.

    همچنین در این جلسه تعدادی از قطعات خاطره‌انگیز دوران انقلاب شکوهمند اسلامی به اجرا درآمد.

    https://musiceiranian.ir/?p=7052
       
    برچسب ها رييس رسانه ملي

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *