×
×

آنسامبل «ذاستا» رونمایی شد

  • کد نوشته: 67917
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۳ام بهمن ۱۳۹۳
  • ۵ دیدگاه
  • hot-topic-logohot-topic-logoکنسرت موسیقایی «شهرزاد» به آهنگسازی «فردین خلعتبری» و خوانندگی «علیرضا قربانی» با اجرا و رونمایی آنسامبل «ذاستا» در مرکز همایش های برج میلاد شهر تهران به روی صحنه رفت.
    +ماجرای برادری خلعتبری با قربانی!
    +فردین خلعتبری: برخی صحبت‌ها به‌صلاح موسیقی کشورمان نیست
    +در ادامه می توانید دو قطعه جدید علیرضا قربانی که در این کنسرت هم اجرا شد را با اجازه صاحب اثر از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» دانلود نمایید

    آنسامبل «ذاستا» رونمایی شد
  • علیرضا قربانی

    علیرضا قربانی

    موسیقی ایرانیان – مینا خادمی: کنسرت موسیقایی «شهرزاد» به آهنگسازی «فردین خلعتبری» و خوانندگی «علیرضا قربانی» با اجرا و رونمایی آنسامبل «ذاستا» در مرکز همایش های برج میلاد شهر تهران به روی صحنه رفت.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، در کنسرت «شهرزاد» که در ۲ بخش برگزار شد، قطعات «شب دهم» با شعر افشین یداللهی، آهنگسازی فردین خلعتبری و تنظیم بهنام ابوالقاسم، «باران اگر ببارد» با شعر غلامرضا طریقی تنظیم فردین خلعتبری، «کنار تو هستم» با شعر افشین یداللهی و تنظیم بهنام ابوالقاسم، «ای باران» با شعر فردین خلعتبری، « عاشقی» با شعر مولوی و پیش درآمد ساز و آواز سامان صمیمی و علیرضا قربانی و «زندگی» با شعر غلامرضا مین باشیان در بخش اول اجرا شد.

    در بخش دوم کنسرت نیز قطعات «خاک بی خزان» با شعر محمد علی بهمنی و تنظیم فردین خلعتبری، «شهرزاد» با شعر افشین یداللهی و تنظیم فردین خلعتبری، «سوگ» با شعر افشین یداللهی و تنظیم بهنام ابوالقاسم، «نرو» با شعر مسعود کلانتری و تنظیم فردین خلعتبری، «اهل جنون» با شعر افشین یداللهی و تنظیم فردین خلعتبری، «پیمان شکن» با شعر مسعود کلانتری و تنظیم فردین خلعتبری و «مدار صفر درجه» با شعر افشین یداللهی و تنظیم بهنام ابوالقاسم اجرا شد که در پایان نیز در حضور مهیار علیزاده قطعه «ارغوان» از آثار پرطرفدار علیرضا قربانی برای علاقه مندان اجرا شد.

    در ادامه حاشیه نگاری خبرنگار «موسیقی ایرانیان» از این کنسرت را می توانید در ادامه دنبال کنید.

    علیرضا قربانی

    علیرضا قربانی

    * این کنسرت اولین اجرای آنسامبل «ذاستا» بود که توسط «فردین خلعتبری» شکل گرفته است. بهنام ابوالقاسم (پیانو، آکاردئون و سرپرست ذاستا)، پدرام فریوسفی (ویلن)، پویا سرایی (سنتور)، سامان صمیمی (سولیست کمانچه)، روزبه اسفندارمز (کلارینت باس و کلارینت)، آتنا اشتیاقی (کنترباس و ویلنسل)، سایوری شفیعی (کلارینت)، شایان ریاحی (پرکاشن)، پریسا پیرزاده (ویولا) و شقایق صادقیان (فلوت) اعضای این گروه را تشکیل می دهند.

    * «علیرضا قربانی» قبل از اجرای قطعه «عاشقی»، با مخاطبین گفتگو کرد و گفت: «به نمایندگی از تمامی دوستانم در «ذاستا» و برادرم «فردین خلعتبری»، از همه شما عزیزانی که زحمت کشیدید و به این کنسرت آمدید از صمیم قلب قدردانی می کنم، بسیار خرسندم که دوباره در خدمت شما مخاطبان عزیز هستم. همیشه در تمام کنسرت هایی که برگزار کردم، علاقه مند بوده و هستم که قطعاتی را به صورت بداهه ساز و آواز داشته باشیم که ماحصل آن در این بخش تقدیم شما عزیزان خواهد شد، از سامان صمیمی عزیز نوازنده کمانچه که در این قطعه همراه ماست صمیمانه تشکر می کنم.»، البته قربانی این صحبت ها را بهانه ای برای عرض ارادت و سلام به مخاطبین خواند!

    * «فردین خلعتبری» قبل از اجرای قطعه «ارغوان» به آهنگسازی «مهیار علیزاده»، با حضور بروی صحنه، به تماشاگران گفت: «علیرضا چندین بار پشت میکروفون من را برادر خطاب کرد، اما تا به حال من این کار را نتوانستم بکنم، اما الان در حضور شما می گویم «برادرم علیرضا». اگر من درباره‌ی آثار «ذاستا» صحبت کنم، نمی‌توانم احساساتم را کنترل کنم، بنابراین چیز دیگری نمی توانم بگویم فقط بدانید هر لحظه که موسیقی می نویسم همه شما بالای سرم هستید. امشب مطمئن بودم که شما قطعه «ارغوان» را از علیرضا درخواست خواهید کرد، قطعه ای شنیدنی که اگر به من تعلق ندارد اما من او را بی نهایت دوست دارم و چون دوست دارم پس برای من است. امشب «مهیار علیزاده» در سالن حضور دارد.»، وی در ادامه صحبت هایش با اشاره به مشکلاتی که این روزها موسیقی ما با آن دست و پنچه نرم میکند، افزود: «در دورانی زندگی میکنیم که متأسفانه موزیسین ها خیلی راحت درباره‌ی یکدیگر حرف می‌زنند و این صحبتها به هیچ عنوان به‌صلاح موسیقی کشورمان نیست، نسل های مختلف موسیقی باید نسل قبل خود را ببینند و البته این نسل را مورد ستایش قرار دهند اما ما نباید فقط نسل قبلی را ستایش کنیم. ما لازم است که از نسل جدید نیز تشکر کنیم، البته برای این ستایش به مهر و اندکی خضوع  نیاز داریم. «ذاستا» امشب جسارت کرده و «ارغوان» مهیار علیزاده را برای شما خواهد نواخت، پس من نباید پشت این میکروفون باشم و برادرم «علیرضا قربانی» بایستی اینجا باشد و برای شما «ارغوان» را اجرا کند.»

    این کنسرت به تهیه کنندگی «مجید روغنی» برگزار شد و علی رضوی (برنامه ریزی)، کاوه عابدین (صدابردار)، مهسا نعمت (امور اجرایی)، رضا موسوی (امور تصویری)، علی پناهی (پرداخت و کنترل تصاویر)، مانا میر یاراحمدی (مشاور هنری تصویر)، رضا حیدری (طراح نور)، نیوشا خطیب (گرافیک)، علی یحیایی (ساخت ویدئو پیمان شکن)، یلدا جبلی (تدوین ویدئو اهل جنون)، محسن بیگلری (عکس)، شقایق کفیلی (خطاط)، سمانه باران (هماهنگی)، فرزان صوفی (روابط عمومی)، امیرحسن طاهریان، احسان گازوکی و امین عارفی (تبیلغات و فضای مجازی)، علی ضیایی، محمد رای نیک (پشتیبانی و تدارکات)، به عنوان عوامل اجرایی کنسرت «شهرزاد»، نامشان در دفترچه کنسرت درج شده بود.

    در ادامه می توانید دو قطعه جدید علیرضا قربانی که در این کنسرت هم اجرا شد را با اجازه صاحب اثر از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» دانلود نمایید.

    + دانلود «اهل جنون» (خواننده: علیرضا قربانی، آهنگساز: فردین خلعتبری، ترانه‌سرا: افشین یداللهی و تنظیم‌کننده: فردین خلعتبری)

    + دانلود قطعه «نرو» (علیرضا قربانی که پس از مدت‌ها، دوباره همکاری‌اش را با فردین خلعتبری آغاز کرده، این قطعه را با ترانه مسعود کلانتری و همراهی آنسامبل «ذاستا» به سرپرستی خود خلعتبری تولید و منتشر کرده است.)

    https://musiceiranian.ir/?p=67917
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *