×
×

با مدیریت و اجرای «آرش نصیری»

  • کد نوشته: 67577
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۹ام دی ۱۳۹۳
  • ۲ دیدگاه
  • پنجمین برنامه هزارصدای موسیقی اصیل ایرانی در فرهنگسرای نیاوران با حضور حسام الدین سراج، عبدالجبار کاکایی و مهران مهرنیا برگزار شد.
    +اسامی نفرات برتر مسابقه

    با مدیریت و اجرای «آرش نصیری»
  • مسابقه هزار صدا

    مسابقه هزار صدا

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: پنجمین برنامه هزارصدای موسیقی اصیل ایرانی در فرهنگسرای نیاوران با حضور حسام الدین سراج، عبدالجبار کاکایی و مهران مهرنیا برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، تیتراژ این برنامه هزار صدا، تصاویری از برنامه های گذشته بود که با پخش آهنگ شمس الضحی ساخته محسن نفر و صدای حسام الدین سراج به نمایش در آمد.

    همچنین در ادامه علیرضا جعفرزاده از اصفهان که در برنامه قبلی هزارصدا به عنوان بهترین خواننده انتخاب شده بود با گروهی متشکل از محمد نقوی (نی)، رضا رزاز (تار)، فرهاد احمدی (دف) و حسام خونیکی (تنبک) اجرای برنامه کردند.

    این برنامه با کارشناسی حسام الدین سراج (کارشناس آواز)، مهران مهرنیا (کارشناس آهنگسازی و نوازندگی) و عبدالجبار کاکایی (کارشناس شعر و ترانه) برگزار شد.

    حسام الدین سراج در این بخش پیرامون اهمیت و جایگاه شعر و آواز در موسیقی گفت: «در موسیقی سنتی و بالاخص آواز، شعر اصل و اولین موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد، خواننده باید با اوزان شعر به خوبی آشنا باشد و در واقع باید شعر شناس خوبی باشد و به همه ظرایف و دقایق آن اشنائی کامل داشته باشد.»

    در ادامه مصطفی حسینی نیا با نوازندگی تار رضا ابراهیمی، احمد محسنی با نوازندگی تار علیرضا پاک نیا و تنبک مهدی مسیح زاده، گروه سل به سرپرستی و نوازندگی کمانچه سینا معتمد، سنتور کیانوش پورحسین، تنبک رضا کریمی و خوانندگی ارشیا پروین نژاد، گروه قاصدک به خوانندگی شریف میرشریفی، کمانچه امیر بهاج، بربت هومن شیرعلی و تنبک علیرضا افشار و گروهی متشکل از آواز محمد طوبایی، نوازندگی سنتور صبا سفری و تنبک سروش جمشیدی، گروههایی بودند که به ترتیب به اجرای برنامه پرداختند.

    پس از اجراهای گروههای شرکت کننده، هاشم احمدوند با نوازندگی تار برادرش محمد و نوازندگی تنبک فرزندش به عنوان خواننده مهمان روی صحنه حاضر شدند و قطعه آواز و تصنیفی را اجرا کردند.

    پس از آن داوران برنامه روی صحنه حاضر شدند و نتیجه نهایی کارشناسی را اعلام کردند و با حضور سید عباس سجادی ، مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران از نفرات برتر تقدیر شد.

     گفتنی است برنامه هزار صدای موسیقی با حمایت بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای موسیقی ایرانی دومین و چهارمین شنبه هر ماه در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

    اسامی نفرات برتر مسابقه به این شرح است:

    در بخش بهترین خواننده:

    شریف میرشریفی-اول

    محمد طوبایی-دوم

    در بخش بهترین نوازنده:

    کیانوش پورحسین-اول

    علیرضا پاک نیا-دوم

    و در بخش بهترین گروه:

    گروه قاصدک با خوانندگی شریف میرشریفی-اول

    گروه احمد محسنی-دوم

    https://musiceiranian.ir/?p=67577
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *