×
×

فخرالدینی: تا زمانی که مسائل حقوقی ارکسترها رفع نشود، تمرینات گروه هم آغاز نخواهد شد

  • کد نوشته: 66462
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۷ام دی ۱۳۹۳
  • ۰
  • پس از گذشت ۸ روز از انتشار خبر اجرای ارکسترها در جشنواره موسیقی فجر توسط مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، وضعیت تمرینات و اجراهای ارکستر ملی و سمفونیک برای جشنواره موسیقی فجر مشخص نیست. فرهاد فخرالدینی می‌گوید که تمرینات را آغاز نکرده‌اند. دبیر سی‌امین جشنواره موسیقی فجر نیز خبری مبنی بر اجرای قطعی این ارکسترها […]

    فخرالدینی: تا زمانی که مسائل حقوقی ارکسترها رفع نشود، تمرینات گروه هم آغاز نخواهد شد
  • فرهاد فخرالدینی

    فرهاد فخرالدینی

    پس از گذشت ۸ روز از انتشار خبر اجرای ارکسترها در جشنواره موسیقی فجر توسط مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، وضعیت تمرینات و اجراهای ارکستر ملی و سمفونیک برای جشنواره موسیقی فجر مشخص نیست. فرهاد فخرالدینی می‌گوید که تمرینات را آغاز نکرده‌اند. دبیر سی‌امین جشنواره موسیقی فجر نیز خبری مبنی بر اجرای قطعی این ارکسترها در جشنواره ندارد و بهرام جمالی(مدیرعامل بنیاد رودکی) می‌گوید تا زمانی که مسائل حقوقی ارکسترها رفع نشود؛ شروع تمرینات ارکسترها امکان پذیر نیست.

    در حاشیه نشست خبری جشنواره موسیقی استاد شهناز، پیروز ارجمند از احیای ارکسترهای ملی و سمفونیک تهران خبر داد و گفت: در آخرین جلسه‌ای که با آقای مرادخانی و بنیاد رودکی داشتیم هیات امنا و برنامه‌های ارکستر‌ها مشخص شد. طبق تازه‌ترین تصمیماتی که گرفتیم؛ مدیریت فنی این ارکسترها به عهده دفتر موسیقی و مدیریت اجرایی نیز به بنیاد رودکی واگذار شده است

    او افزود: اساسنامه ارکستر سمفونیک نیز درحال تنظیم است و ما با رهبران ارکستر به صورت سه ماهه قرارداد خواهیم بست و درصورت تایید کارشان این قرارداد‌ها تمدید خواهد شد. ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی قطعا در جشنواره موسیقی فجر اجرا خواهند داشت و تمرینات آن‌ها نیز از هفته دیگر آغاز خواهد شد.

    اما در فاصله‌ی کوتاهی به جشنواره؛ حسین ریاحی(دبیر سی‌امین جشنواره موسیقی فجر) درباره اجرای ارکستر ملی و سمفونیک در جشنواره موسیقی فجر گفت: تا این لحظه خبری مبنی بر حضور قطعی آنها در جشنواره نداریم اما صحبت‌هایی مبنی بر حضورشان در جشنواره شده است.

    علی ترابی (دبیر اجرایی سی‌امین جشنواره موسیقی فجر) نیز گفت: حضور ارکستر ملی و سمفونیک در جشنواره هنوز به طور قطعی تایید نشده و ما نیز منتظر تایید ازسوی بنیاد رودکی هستیم. در جدول اجرایی جشنواره موسیقی فجر هم جایی برای اجرای این ارکسترها پیش‌بینی شده است اما باید خبر را به طور قطعی تایید کنند.

    فرهاد فخرالدینی (رهبر ارکستر ملی) با اشاره به اینکه هنوز تمرینات را آغاز نکرده‌ایم؛ بیان کرد: من خبری درباره اجرای ارکستر ملی در جشنواره موسیقی فجر ندارم. برای وضعیت اجرای ارکستر از آقای ارجمند پیگیر شوید.

    بهرام جمالی(مدیرعامل بنیاد رودکی) که مسئولیت اجرایی برنامه‌های ارکستر ملی و سمفونیک را به عهده دارد نیز درباره وضعیت ارکسترها گفت: تا این لحظه وضعیت اجرای ارکسترها در جشنواره فجر مشخص نیست اما مطمئنا تا زمانی که مسائل حقوقی ارکسترها رفع نشود، تمرینات گروه هم آغاز نخواهد شد.

    او ادامه داد: برای برسی مسائل حقوقی، مطالب نهایی تهیه شده و اعداد و ارقام هم مشخص شده است. ما به زودی از اعضای ارکسترها برای مذاکره درباره این مسائل دعوت خواهیم کرد و پس از پایان دادن به مسائل نهایی پرونده‌ی قبلی ارکسترها، پرونده جدیدی را باز خواهیم کرد.

    جمالی از اجرای قطعی ارکستر ملی و سمفونیک در جشنواره موسیقی فجر اظهار بی‌خبری کرد و گفت: اگر آقای ارجمند می‌گویند که ارکسترها اجرا خواهند داشت حتما سازوکار آن را هم مشخص کردند. در جدول اجرایی جشنواره جای اجرای ارکستر سمفونیک و ملی خالی گذاشته شده است و درصورت نهایی شدن مذاکرات، خبر قطعی داده خواهد شد.

    در این وضعیت، سوالی که به‌وجود می‌آید این است که با وجود تمام این مشکلات درباره آغاز تمرینات و اجرای ارکسترها، چرا مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد خبر قطعی آغاز تمرینات ارکسترها و اجرای آنها در جشنواره موسیقی فجر را داده است؟ در وضعیتی که پرونده‌های حقوقی پیشین اعضای ارکستر به‌طور کامل بررسی نشده‌، چگونه ممکن است که ارکستر ملی و سمفونیک تهران تمرینات خود را آغاز کنند؟

    https://musiceiranian.ir/?p=66462
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *