×
×

گزارش متنی و تصویری از این اجرا

  • کد نوشته: 65758
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۸ام دی ۱۳۹۳
  • ۲ دیدگاه
  • بعد از اعلام خبر ممنوع الکار شدن فرمان فتحعلیان و پس از آن قطع همکاری نوازندگان بزرگ این گروه تصور عمومی بر این بود که گروه ایلیا هم به سرنوشتی مشابه سرنوشت گروه ” کوچ” علیرضا عصار دچار شده است. جالب اینکه دوران اوج گروه کوچ و گروه ایلیا هم در یک زمان و در […]

    گزارش متنی و تصویری از این اجرا
  • بعد از اعلام خبر ممنوع الکار شدن فرمان فتحعلیان و پس از آن قطع همکاری نوازندگان بزرگ این گروه تصور عمومی بر این بود که گروه ایلیا هم به سرنوشتی مشابه سرنوشت گروه ” کوچ” علیرضا عصار دچار شده است. جالب اینکه دوران اوج گروه کوچ و گروه ایلیا هم در یک زمان و در یک شب آغاز شده بود. درست در شبی که علیرضا عصار با همراهی گروه کوچ در تالار قدیمی حوزه هنری برای اولین بار گام بر صحنه گذاشت، چند صد متر دورتر گروه ایلیا هم در یکی از قدیمی ترین سالنهای کشور (سالن فرهنگ) همراه فرمان فتحعلیان رو در روی مخاطبان خود قرار گرفت. اما گویا تقدیر برای گروه ایلیا به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد.

    کنسرت فرمان فتحعلیان

    به هر شکل دیشب در کنسرت تالار وحدت گروه ایلیا ، “ستاره زد” و “مقیم” سلام کرد. “پاهای نیلوفرین” با گامهای عاشقانه خود انبوهی را  که پایکوبان حق پرستی را به مدد “باباحیدر”  مستانه سرودند، همراهی کردند و ” باده مغان ” را از ” خم وحدت” نیوشیدند تا  چاوش خوان بازگشت مجدد فرمان فتحعلیان و گروه ایلیا به عرصه موسیقی پاپ ایران باشند.

    کنسرت فرمان فتحعلیان

    هرچند کنسرت شب گذشته گروه ایلیا بواسطه خلاقیتهای فرمان فتحعلیان در اجرا و نوازندگی درخشان گیتار شاهرخ پورمیامین و اجرای دلچسب ژوبین کلهر (نوازنده کمانچه) مخصوصا بر روی قطعه بابا حیدر و اجرای زیبای حسن حاجیلویی که صدای سازش خاطرات قطعه جاودانه مقیم را در کنسرتهای سالهای گذشته زنده میکرد، موفقیت این اجرا را تضمین کرد و بازگشت خاطره انگیزی را برای گروه ایلیا رقم زد و ترسهای هواداران را بکلی از بین برد، اما به خاطر صدابرداری نه چندان دلچسب نتوانست این کنسرت را به فرصتی طلایی برای شهرام پورمیامین  تبدیل کند تا به مخاطبان گروه ایلیا بگوید که جایگزین شایسته ای برای عین الله کیوان شکوه و آرش پژند مقدم است.

    کنسرت فرمان فتحعلیان

    صدابرداری های نه چندان دلچسب در تالار وحدت رویداد تلخ و تازه ای نبود که بتوان بحساب گروه ایلیا گذاشت. صدابرداری ضعیف کنسرت یادمان استاد محمد نوری در سال ۱۳۹۱، ضعف های تکنیکال صدابرداری در اجرای اختصاصی  گروه بهنا آنسامبل برای وزارت ارشاد در سال گذشته تنها نمونه هایی از این کاستی هاست.

    طبیعی ست وقتی تمام نتایج “ساند چک” در چند برچسب روی صحنه خلاصه شود، و هر آنچه مربوط به کنسرت است بعد از ساند چک برچیده شود تا صحنه برای تاتر مردی برای تمام فصول اماده شود، نتیجه ای جز تاخیر در آغاز برنامه و اتلاف وقت حاضرین و ضعفهای غیر قابل انکاری در صدابرداری نخواهد داشت. هرچند تالار، تالار وحدت باشد و تنها تالار استاندارد موسیقی برای کشور.

    این کنسرت بمناسبت روز جهانی ایدز با شعار ایجاد نسلی عاری از ( اچ – آی – وی) برگزار شد. و منصور ظابطیان هم مجری این برنامه بود که در دقایقی از این برنامه در باره ویروس اچ آی وی و بیماری ایدز صحبت کرد و آمارهای جهانی سازمان بهداشت جهانی در باره این بیماری مهلک را متذکر شد.

    کنسرت فرمان فتحعلیان

    در این کنسرت ژوبین کلهر ( نوازنده کمانچه)، محمد اسدی ( نوازنده باس)، عسل ملک زاده ( نوازنده دف و پرکاشن) در کنار شاهرخ پورمیامین ( نوازنده گیتار الکتریک)، و حسین حاجیلویی ( نوازنده فلوت) و شهرام پورمیامین ( نوازنده درامز)، فرمان فتحعلیان را که علاوه برا آهنگسازی و خوانندگی پنجه بر گیتار اسپانیش میکشید را همراهی کردند. مدیر اجرایی این کنسرت یاشار درفشه بود که در سالهای گذشته هم سابقه همکاری با گروه ایلیا را داشت. که اجرای موفق و به یاد ماندنی گروه ایلیا در فرهنگسرای بانو ( با همراهی هومن جاوید بعنوان خواننده میهمان) نمونه ای از ماحصل این همکاری درفشه با فتحعلیان است.

    https://musiceiranian.ir/?p=65758
       
    برچسب ها فرمان فتحعلیان

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *