×
×

حسین علیزاده: باید از ارکستر صدای زندگی بیرون بیاید

  • کد نوشته: 6482
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۹ام دی ۱۳۸۹
  • ۳ دیدگاه
  • حسین علیزاده در چهارمین جلسه از تمرین گروهی ارکستر ملی ایران گفت: این شوق همگانی شما برای ادامه‌ی کار جذاب است، ما باید ارکستری داشته باشیم که از آن صدای زندگی بیرون بیاید به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عصر روز گذشته ـ شنبه ۱۸ دی‌ماه ـ چهارمین جلسه از تمرین گروهی […]

  • حسین علیزاده در چهارمین جلسه از تمرین گروهی ارکستر ملی ایران گفت: این شوق همگانی شما برای ادامه‌ی کار جذاب است، ما باید ارکستری داشته باشیم که از آن صدای زندگی بیرون بیاید
    به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عصر روز گذشته ـ شنبه ۱۸ دی‌ماه ـ چهارمین جلسه از تمرین گروهی ارکستر ملی به رهبری بردیا کیارس در جمع خبرنگاران و عکاسان و هم‌چنین اعضای شورای فنی ارکستر ملی برگزار شد.
    حسین علیزاده یکی از اعضای فنی این ارکستر بعد از اجرای قطعاتی در جمع نوازندگان گفت: امروز هدف ما ترغیب‌کردن روزنامه‌ها و یا ایجاد شور عمومی نیست، بلکه هدف اصلی ما خدمت به فرهنگ و هنر است تا در نهایت بتوانیم سرمان را با افتخار بلند کنیم و بگوییم ارکستری داریم که در آن عشق جاری است.
    او ادامه داد: امروز هنرمندان در سراسر ایران زمین فداکاری می‌کنند و قطعا هرچقدر به شما دستمزد بدهند، باز هم به اندازه‌ی حق شما نیست. اما آنچه ما را همواره خوشحال می‌کند، این است که ارکستر شما صدای عشق داشته باشد.
    علیزاده با تشویق نوازندگان حاضر در ارکستر ملی یادآور شد: این شوقی که امروز در میان شما دیدم باعث می‌شود که به زودی آهنگسازان زیادی با شما همکاری کنند و قطعات جاودانه‌ای را به نمایش بگذاریم.
    این آهنگساز و نوازنده‌ در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از زحمات اعضای قبلی ارکستر ملی و هم‌چنین فرهاد فخرالدینی گفت: اگر بخواهیم موسیقی در این مملکت نفس بکشد، باید یاد بگیریم که با هم حرف بزنیم و جرات تعریف‌کردن از یکدیگر را داشته باشیم. ما باید امروز دست به دست هم دهیم تا ارکستری جاودانه بسازیم.
    به گزارش ایسنا، حسین علیزاده در بخش دیگری از سخنانش گفت:سیاست‌های غلط مدیران، عدم حمایت از موسیقی و خیلی از مشکلات دیگر که همواره پیش‌روی ما بوده، راه را دشوار می‌کند، اما شک نداشته باشید که اگر این عشق وجود داشته باشد، شما جلو می‌روید. همان‌طور که شعرا و ادبای ما در اوج تنگدستی بهترین‌ها را خلق کردند.
    آهنگساز «نینوا» خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم امروز از خواب و خیال برای شما بگویم، اما تا زمانی که عشق نباشد هیچ کاری فایده ندارد. ما انتظار داریم که یک ارکستر کارمندی نداشته باشیم که تنها ساعت می‌زند، بلکه ارکستری داشته باشیم که با عشق می‌نوازد.
    علیزاده با تبریک دوباره به نوازندگان جدید ارکستر ملی گفت: با چهره‌ای که امروز از این ارکستر دیدم به شما تبریک می‌گویم که با همین فرصت اندک چنین صدایی را به گوش ما رساندید. قطعا صدای ارکستر هنوز خام است اما این حس، نبض و شور و اشتیاق را در دستان شما دیدم و باید در کنار هم آنچه را که از دستمان برمی‌آید انجام دهیم.
    این هنرمند در پایان سخنانش گفت: همه چیز به مشکلات ختم نمی‌شود، اما مشکلات ما را عادت داده تا آنچه را که می‌توانیم انجام دهیم، لذا امیدوارم در فرصت‌های کوتاه‌تر به اهداف بزرگتر برسیم.
    به گزارش ایسنا، بردیا کیارس رهبر جدید ارکستر ملی نیز بعد از اجرای بخش اول از تمرینات این گروه گفت: امیدواریم همه‌ی ما دست به دست هم دهیم تا وضعیت فعلی ارکستر ملی را بهبود ببخشیم. اما امروز دیدید که در چهارمین جلسه از تمرین گروهی نوازندگان چگونه کار کردند. با توجه به میانگین سنی گروه که خیلی جوان است نتیجه‌ی کار و زحمتی که می‌کشند بسیار خوب و قابل تقدیر است.
    او درباره‌ی ترکیب فعلی این ارکستر توضیح داد: تلاش کردیم بهترین نوازندگان را از گوشه و کنار جمع کنیم. در این ترکیب تعدادی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران نیز حضور دارند، اما نهایت تلاش را به کار رفتیم تا این افراد کمتر باشند.
    بردیا کیارس هم‌چنین به حضور نادر مرتضی‌پور در ترکیب نوازندگان این گروه اشاره کرد و افزود: باید از حضور ایشان قدردانی کنیم که در این فرصت محدود در ارکستر ملی ساز می‌زند و حرکت ایشان نشانه‌ی حمایت او از این گروه است.
    کیارس در بخش دیگری از سخنان خود درباره‌ی ترکیب سازی ارکستر گفت: به زودی سازهای ایرانی نیز به ارکستر اضافه می‌شود و در قطعات متفاوت بنا بر نیاز سازبندی از نوازندگان استفاده خواهیم کرد.
    او در پایان اظهار امیدواری کرد: تا تمرینات ارکستر به گونه‌ای پیش برود تا برای اسفند‌ ماه گروه آماده باشند.
    به گزارش ایسنا؛ ارکستر ملی ایران روز گذشته و در چهارمین جلسه از تمرین گروهی خود قطعاتی هم‌چون «بیژن و منیژه» از دهلوی، «سلام» و «نینوا» و یک قطعه‌ی کردی از ساخته‌های جدید حسین علیزاده و «نغمه خراسانی کامکار» را اجرا کردند.
    دراین اجرا هوشنگ ظریف، حسین علیزاده، فردین خلعتبری، محسن رجب‌پور و علی ترابی حضور داشتند.

    پگاه آهنگرانی بازیگر جوان سینما، تئاتر و نوازنده ویولنسل

    https://musiceiranian.ir/?p=6482
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *