×
×

«هوشنگ کامکار» در گفتگو با «موسیقی ایرانیان» خبر داد:

  • کد نوشته: 64293
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۵ام آذر ۱۳۹۳
  • ۴ دیدگاه
  • hot-topic-logo«هوشنگ کامکار» آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «کامکار‌ها» از انتشار دو آلبوم «کوچ بنفشه‌ها» به آهنگسازی ایشان و خوانندگی حمیدرضا نوربخش و «در کوچه‌های چوار باخ» پس از ایام محرم و صفر و بهار سال آینده خبر داد.
    +آلبوم دیگری به نام «در کوچه‌های چوار باخ»از گروه کامکارها به بازار خواهد آمد

    «هوشنگ کامکار» در گفتگو با «موسیقی ایرانیان» خبر داد:
  • هوشنگ کامکار

    هوشنگ کامکار

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: «هوشنگ کامکار» آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «کامکار‌ها» از انتشار دو آلبوم «کوچ بنفشه‌ها» به آهنگسازی ایشان و خوانندگی حمیدرضا نوربخش و «در کوچه‌های چوار باخ» پس از ایام محرم و صفر و بهار سال آینده خبر داد.

    هوشنگ کامکار، از آهنگسازان پیشکسوت کشورمان، در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» با اعلام این خبر گفت: «آلبوم «کوچ بنفشه‌ها» به آهنگسازی بنده و آواز حمیدرضا نوربخش، مجموعه‌ای ست شامل ده قطعه برای ارکستر سمفونیک و کُر، که بر اشعار استاد شفیعی کدکنی ساخته و تنظیم شده است. صبا کامکار در بخش کُر، حمیدرضا نوربخش را همراهی کرده و حضور دیگر اعضای گروه کامکار‌ها نیز مثل همیشه، با نواختن سازهای ایرانی، رونقی خاص به مجموعه بخشیده است. نام قطعات هم «آرایش خورشید»، «چه بگویم»، «دریا»، «حلاج»، «کوچ بنفشه‌ها»، «پردگیان»، «پاسخ»، «رباعی»، «سوکنامه» و «در کوچه باغ‌های نیشابور» می‌باشد که ضبط آن‌ها در استودیوی «سیاوش» و میکس و مسترینگ مجموعه در استودیو «بِل» انجام شده است. طرح جلد این آلبوم نیز آماده و می‌توان گفت کلیهء مراحل فنی آن به اتمام رسیده است. در حال حاضر به رایزنی با چند اسپانسر و شرکت انتشاراتی مشغولیم و در صورت رسیدن به نتیجهء لازم، پس از پایان ایام محرم و صفر به انتشار و توزیع این آلبوم خواهیم پرداخت.»

    کامکار در خصوص جزئیات آلبوم دیگر این گروه با عنوان «در کوچه‌های چُوار باخ» افزود: «در کوچه‌های چُوار باخ یا‌‌ همان «چهار باغ» آلبومی ست با فضای چهار کنسرتو و ارکستر که بخش اول آن قطعه‌ای ست برای «کنسرتویِ عود و ارکستر» نوشته و تنظیم ارسلان کامکار. در بخش‌های دیگر کنسرتوی «کمانچه و ارکستر» و «سنتور و ارکستر» نوشته و تنظیم بنده و در پایان قطعه‌ای با نام «دستار به دستان» است که در آن سولو نوازهای عود، کمانچه و سنتور از سه موومان آغازین، به هم پیوسته و با همراهی ارکس‌تر سمفونیک، این قطعه را به اجرا در می‌آورند. غالب فضای «دستار به دستان» بر اساس ملودی‌های کُردی ست و در واقع مروری ست بر خاطرات دوران کودکی و جوانیمان در سنندج که بسیار آن را دوست دارم. انتشار این آلبوم را احتمالاٌ موکول کنیم به بهار آینده و فعلاٌ پیگیر انتشار آلبوم «کوچ بنفشه‌ها» خواهیم بود تا انشالله پیش از پایان سال جاری آن را روانهء بازار موسیقی گردانیم.»

    شایان ذکر است که گروه موسیقی «کامکار‌ها»، در اولین ماه پاییزی از سال جاری، سلسله کنسرت‌ها و ورک شاپ‌هایی را در چند کشور اروپایی برگزارکردند.

    https://musiceiranian.ir/?p=64293
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *