×
×

بیژنی در گفتگو با «موسیقی ایرانیان» از همکاری با «محمد جواد ضرابیان» و «کامبیز روشن روان» خبر داد

  • کد نوشته: 64059
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱ام آذر ۱۳۹۳
  • ۰
  • «بیژن بیژنی» خطاط و آوازخوان شناخته شدهء موسیقی ایرانی، از انتشار آلبومی با عنوان «حرفی دیگر» با صدای ایشان و آهنگسازی «محمد جواد ضرابیان» خبر داد.
    +چاپ دوم کتاب «نای و نی» از آثار خوشنویسی «بیژن بیژنی»، زمستان آینده به بازار عرضه خواهد شد

    بیژنی در گفتگو با «موسیقی ایرانیان» از همکاری با «محمد جواد ضرابیان» و «کامبیز روشن روان» خبر داد
  • بیژن بیژنی

    بیژن بیژنی

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: «بیژن بیژنی» خطاط و آوازخوان شناخته شدهء موسیقی ایرانی، از انتشار آلبومی با عنوان «حرفی دیگر» با صدای ایشان و آهنگسازی «محمد جواد ضرابیان» خبر داد.

    استاد بیژنی با اعلام این خبر، در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد: «آلبوم «حرفی دیگر» ماحصل همکاری بنده با استاد «محمدجواد ضرابیان» است که این اثر شامل ۷ تصنیف ارکسترال برای سازهای کلاسیک و سازهای ایرانی، با مجموعه سروده‌هایی از شاعران کهن و معاصر همچون، عبید زاکانی، رهی معیری، سیمین بهبهانی، حسین منزوی، استاد تاج و در فضایی از موسیقی دستگاهی همچون شور، دشتی، نوا و… ساخته و تنظیم شده است. در واقع این اولین باری ست که استاد ضرابیان آهنگسازی آلبومی با صدای بنده را بر عهده دارند. این آلبوم مجوزهای لازم را دارا بوده، کلیهء مراحل ضبط را پشت سر گذاشته و آمادهء انتشار است، تنها پس از توافق با متولیان انتشار و مؤسسه‌های انتشاراتی، روانهء بازار موسیقی خواهد شد.»

    خوانندهء آثاری چون «آینه در آینه» و «نهانخانهء دل» به آهنگسازی دکتر کامبیز روشن روان، در خصوص همکاری دیگری با این آهنگساز و پژوهشگر موسیقی افزود: «به تازگی ضبط مجموعه‌ای جدید به آهنگسازی دکتر «کامبیز روشن روان» را آغاز کرده‌ایم. در این آلبوم نیز مانند بسیاری از آثار دکتر روشن روان، قطعات در تلفیقی از سازهای ایرانی، کلاسیک و این بار سازهای محلی نواخته شده و همچون دیگر آثار ایشان یک فضای لطیف از موسیقی را- که به نوعی امضاء و شناسه‌ای از این هنرمند خوش ذوق است- به تصویر می‌کشد.»

    وی در ادامه افزود: «این مجموعه بر سروده‌هایی از مولانا، خیام، ابوسعید ابالخیر، فریدون مشیری… و در دستگاه‌های چهارگاه، اصفهان، شور و دیگر زوایای ملهم از موسیقی ایرانی نوشته شده است که امیدوارم مانند دیگر همکاری‌های پیشینمان خوشایند علاقمندان و مخاطبین گردد، هرچند لطف مردم همیشه متوجه حال ما بوده و نظراتی بر این مبنا ارائه داده‌اند که صدای بنده در آثار زیبای این یار موافق، همیشه حال و هوای هماهنگی داشته و ماحصل اشتراکمان را به آثاری دلنشین تعبیر کرده‌اند. امیدوارم این بار نیز چنین باشد.»

    بیژن بیژنی از فعالیت‌های خود در زمینه خوشنویسی نیز یاد کرده و در این مورد عنوان کرد: «کتاب «نای و نی» شامل حدود صد اثر از خوشنویسی‌های بنده است که به زودی از طریق انتشارات «آبان» در تیراژ دوم خود به چاپ خواهد رسید. این مجموعه خوشبختانه با استقبال گرم علاقمندان مواجه شده و چاپ اول آن در مدت زمان کمی به فروش رسیده است. بر پیشانی این کتاب، یادداشت‌هایی از بزرگان شعر و ادب و موسیقی به یادگار ثبت شده است که مایهء مباهات و دلگرمی ست و خواندن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. این یادمان‌ها روایتگر نگاه و تعبیر این عزیزان از خط و موسیقی ست. هنرمندانی همچون آیدین آغداشلو، علی صالحی، دکتر کامبیز روشن روان، دکتر محمد سریر، استاد هوشنگ امیر اردلان، استاد بهاء الدین خرمشاهی – که سایه‌شان بر هنر و ادب این مرزو بوم مستدام باد- و درگذشتگانی چون احمد شاملو، سیمین بهبهانی، نادر ابراهیمی و محمد کلانتری. انشالله در زمستان سال جاری این اثر در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.»

    شایان ذکر است که آلبوم‌های «نهانخانهء دل»، «آینه در آینه»، «سیب سرخ خورشید» و «ایران زمین» با صدای استاد بیژنی و آهنگسازی دکتر روشن روان و آلبوم «گل به دامن» با صدای ایشان و آهنگسازی برادران کامکار با طراحی جلدهای تازه و متفاوت، بزودی به انتشاری دوباره خواهد رسید تا تجدید خاطره‌ای برای مخاطبان و علاقمندان به این آثار باشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=64059
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *