×
×

«مصباح قمصری» از «لمس» تا «بازگشت به آتش»

  • کد نوشته: 62673
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۵ام آبان ۱۳۹۳
  • ۰
  • اثر جدید «مصباح قمصری» با عنوان «بازگشت به آتش» به زودی روانه بازار موسیقی شده و در دسترس مخاطبین قرار خواهد گرفت.
    +قمصری: یافتن حقیقت نیازی به سفر دور دنیا ندارد، حقیقت روی همین صندلی ای که بر آن نشسته اید پنهان است

    «مصباح قمصری» از «لمس» تا «بازگشت به آتش»
  • مصباح قمصری

    مصباح قمصری

    موسیقی ایرانیان – لاله جهانشاهی: اثر جدید «مصباح قمصری» با عنوان «بازگشت به آتش» به زودی روانه بازار موسیقی شده و در دسترس مخاطبین قرار خواهد گرفت.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، آلبوم «بازگشت به آتش» که قرار است تا چند هفته دیگر منتشر و توزیع گردد، گام دوم از پروژه لمس است که چندی پیش به انتشار رسیده و کیفیت این اثر، فضاهای ابداعی منحصر به فرد و اجرای کلیه بخش های مجموعه اعم از نوازندگی، آهنگسازی و نظارت های دیگر، توسط این هنرمند جوان و توانا، بازتابی مثبت در بین مخاطبان و علاقمندان موسیقی به همراه داشت.

    آلبوم «لمس» را بی تردید می توان یکی از متفاوت ترین آثار منتشر شده در چند سال اخیر دانست، این مجموعه که مولف از آن به نام «پروژه» یاد می کند، در بسیاری از ویژگی ها اولین در ایران است. اولین موسیقی ملانکولیک، اولین آلبومی که برای شنیده شدن در سیستم های فوق پیشرفته به نام HI-FI ضبط و میکس شده است، اولین آلبوم موسیقی سریالی و همچنین اولین آلبومیست که تمام کارهای آن، از آهنگسازی و تنظیم و نوازندگی تا ضبط و میکس و مسترینگ توسط یک نفر انجام شده است.

    پروژه ی لمس به گفته ی مصباح قمصری به یک آلبوم محدود نمی شود و بخش دوم این پروژه، همانطور که وی قول داده بود، پاییز امسال، به نام «بازگشت به آتش» روانه ی بازار می شود.

    قمصری در یادداشتی درباره ی هدف و تفکرش در این مجموعه، نگاشته است: «نماد ها و سمبل های گرافیکی و صوتی به طور نا خود آگاه بر تفکر و متعاقبا بر زندگی ما تاثیر مستقیم می گذارند، گرچه ممکن است ضمیر خود آگاهمان متوجه آنها نباشد. به بیان دیگر سمبل ها زبان ذهن هستند. به نظر می رسد از تمدن های کهن تا به امروز دانش شناخت و تاثیر ناخودآگاه بر ذهن مردم همواره از سوی حکام و رهبران مورد استفاده بوده. بعضی مخرب و استثمار گرایانه و بعضی سازنده و مثبت. گویی بهترین راه هدایت مردم، هدایت تفکر آنهاست. هدایتی که برای آن هیچ مخالفت و مقاومتی وجود نخواهد داشت که هنر برترین ابزار آن است. این در حالیست که توده ی مردم با جنگ های فرمال و نمایشی سر گرم می شوند.

    حدود یک دهه ی پیش نقطه ی آغاز پژوهش من در مقوله ی تاثیر هنر بر ذهن بود. در باره ی چگونگی لمس احساسات انسانی، توانایی خاموش کردن موقت قدرت تفکر و نهایتا ایجاد خلسه ی مصنوعی در مخاطب. در برخورد با موضوع سمبل های صوتی منبع مطالعاتی درخور توجهی نیافتم. گویی دانشی سری بود. این خلاء مرا بر آن داشت تا به تحلیل موسیقایی آثاری بپردازم که همواره می شنیدم.

    یافتن حقیقت نیازی به سفر دور دنیا ندارد، حقیقت روی همین صندلی ای که بر آن نشسته اید پنهان است.

    پروژه ی لمس به اشتراک گذاشتن این تجربیات با شماست.»

    شایان ذکر است که «بازگشت به آتش» به زودی در بازار موسیقی کشور منتشر می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=62673
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *